Δρόμος 1.000 μέτρων έφτασε τελικά έως… τις Βρυξέλλες

Δρόμος 1.000 μέτρων έφτασε τελικά έως… τις Βρυξέλλες

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κατασκευή ενός δρόμου μόλις ενός χιλιομέτρου είναι εδώ και λίγες ημέρες το πρώτο θέμα στα Ιωάννινα. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, ο οποίος, όπως προκύπτει από τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη και των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, έγινε με πλήθος παρατυπιών από πλευράς του Δήμου και της Περιφέρειας. Επιπλέον, ο δρόμος «έκοψε» στα δύο μια περιοχή της πόλης, αυξάνοντας κατακόρυφα τα τροχαία ατυχήματα. Οι καταγγελίες των θιγόμενων πολιτών έφθασαν μέχρι τις Βρυξέλλες, καθώς το έργο χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικούς πόρους. Τώρα ο δήμος αναζητεί λύση για την ανακούφιση των προβλημάτων.

Η υπόθεση αφορά την κατασκευή της οδού Κενάν Μεσαρέ, ενός δρόμου που συνδέει κεντρικές οδούς της πόλης με τα προάστιά της. Το γενικό πολεοδομικό σχέδιο των Ιωαννίνων προέβλεπε το 1986 τη δημιουργία δύο δακτυλίων, εσωτερικά και περιμετρικά της πόλης, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας, και η οδός Κενάν Μεσαρέ είχε προβλεφθεί να είναι μέρος του πρώτου. Ωστόσο, δύο έτη αργότερα με υπουργική απόφαση ο «εσωτερικός δακτύλιος» καταργήθηκε. Παρ’ όλα αυτά, ο Δήμος Ιωαννίνων επέμεινε στη μετατροπή του δρόμου σε ταχείας κυκλοφορίας. Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Ηπείρου, το έργο εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ και συνεχίστηκε ως «γέφυρα» στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 7 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με την τεχνική υπηρεσία του δήμου). Το έργο δόθηκε στην κυκλοφορία το 2010.

«Ο δρόμος ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007-2008», λέει στην «Κ» ο κ. Βαγγέλης Λιβιτσάνος, επικεφαλής ομάδας κατοίκων της θιγόμενης περιοχής που έχουν στραφεί ενάντια στο έργο. «Εχοντας υπ’ όψιν μας ότι ο εσωτερικός δακτύλιος είχε καταργηθεί, δεν δώσαμε ιδιαίτερη σημασία. Περιμέναμε κάτι εξαιρετικό, ένα δρόμο και ένα πάρκο ή έναν ποδηλατόδρομο. Ομως όσο το έργο προχωρούσε, καταλάβαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Στα τέλη του 2009 αρχίσαμε τις διαμαρτυρίες, γιατί καταλάβαμε ότι κατασκευαζόταν ένας αυτοκινητόδρομος με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, που χώριζε στη μέση μια περιοχή κατοικίας. Οταν τελείωσε ο δρόμος, η ζωή μας έγινε μαρτυρική. Ζούμε μέσα στον θόρυβο, δεν μπορούμε να περάσουμε απέναντι. Τους πρώτους 15 μήνες κυκλοφορίας έγιναν 68 τροχαία ατυχήματα».

Παράλληλα με τα έργα στην Κενάν Μεσαρέ, προχώρησαν ανάλογα έργα και σε έναν ακόμη δρόμο, στην οδό Βογιάνου. Οι κάτοικοι προσέφυγαν παντού. Ο Συνήγορος του Πολίτη ενεπλάκη στην υπόθεση το 2011 και το 2014 έβγαλε ένα πρώτο πόρισμα, το οποίο αποκάλυπτε ότι οι παρεμβάσεις στην Κενάν Μεσαρέ και στη Βογιάνου «στερούνται νομιμότητος», καθώς πραγματοποιήθηκαν χωρίς έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Το 2015 παρενέβησαν και οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, που στην έκθεση ελέγχου κατέληξαν στα ίδια συμπεράσματα και έστειλαν την υπόθεση στον εισαγγελέα. Την υπόθεση διερευνά παράλληλα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η σημερινή δημοτική αρχή αποστασιοποιείται από τις αποφάσεις που οδήγησαν στην κατασκευή του δρόμου και προσπαθεί για ευνόητους λόγους να χαμηλώσει τους τόνους, υποσχόμενη παρεμβάσεις. «Δεν μας αρέσει αυτό το έργο, θα έπρεπε να είναι πιο φιλικό στα χαρακτηριστικά της περιοχής», λέει ο δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας. «Θέλουμε με τη συνεργασία των κατοίκων να βελτιώσουμε τις συνθήκες ασφαλείας του δρόμου με απλές παρεμβάσεις. Ηδη βάλαμε σηματοδότες ώστε να μειώσουμε την κυκλοφορία των οχημάτων και θα προχωρήσουμε σε μελέτη για συνολικές παρεμβάσεις. Δεν μπορούμε όμως να κάνουμε μεγάλες επεμβάσεις, γιατί το έργο κατασκευάστηκε με ευρωπαϊκούς πόρους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή