ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες εταιρείες με ευφάνταστα προϊόντα

16s13profoto100
16s13fot20

Μπορεί η παρατεταμένη ύφεση να εξαναγκάζει πολλούς Ελληνες επιχειρηματίες να διακόπτουν τη δραστηριότητά τους ή να τη μεταφέρουν αλλού, ταυτόχρονα όμως ωθεί άλλους να γίνονται όλο και πιο εφευρετικοί. Πριν από τέσσερα χρόνια, ο κ. Γιώργος Παπαδόπουλος από το Σιδηρόκαστρο Σερρών, ταχυδρόμος και πατέρας δύο παιδιών, διάβασε τυχαία στο Ιντερνετ μια λατινοαμερικάνικη ιστορία επιχειρηματικότητας. «Στη μακρινή Χιλή έχει ανακαλυφθεί η θεραπευτική ιδιότητα της βλέννας του σαλιγκαριού», εξηγεί ο ίδιος στην «Κ», «αυτό αναδείχθηκε από τους εργάτες στη συλλογή σαλιγκαριών, των οποίων το δέρμα των χεριών παρέμενε σε εξαιρετική κατάσταση σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα».

Στη Χιλή, την Κορέα και τις ΗΠΑ, η κοσμετολογία με βάση την εν λόγω ουσία έχει αναπτυχθεί πολύ. «Ετσι, τον Σεπτέμβριο του 2012 εγκαταστήσαμε σε τρία στρέμματα γης ένα εκτροφείο σαλιγκαριών ανοιχτού τύπου με μακροπρόθεσμο στόχο να παραγάγουμε καλλυντικές κρέμες» προσθέτει ο κ. Παπαδόπουλος, που έκανε την ομορφιά… οικογενειακή υπόθεση. Τα παιδιά του, άλλωστε, προσαρμόζουν τις σπουδές στην εν λόγω προοπτική, η κόρη σπουδάζει κοσμετολογία, ο γιος ετοιμάζεται για Γεωπονική, ενώ η σύζυγός του έχει ασπαστεί τις αρχές της βιολογικής καλλιέργειας από παλιά και καλλιεργεί μήλα. «Είχαμε αρχικά ως μπούσουλα τη συνταγή της γιαγιάς μας για κεραλοιφή» εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος, «προσθέσαμε, λοιπόν, τη βλέννα του σαλιγκαριού αλλά και πολλά έλαια, με προεξάρχον το βερικοκέλαιο, δημιουργώντας έτσι τη δική μας πατέντα».

Στον νομό Σερρών ασχολούνται και άλλοι με την εκτροφή σαλιγκαριών, τα οποία πωλούν προς βρώση, ενώ στην παρασκευή κρεμών πανελλαδικά δραστηριοποιούνται και άλλοι. «Εδώ και έξι μήνες κυκλοφορούμε με άδεια του ΕΟΦ» δηλώνει ο κ. Παπαδόπουλος, «κάνουμε τη μείξη παρουσία του χημικού μας, στις Σέρρες». Ωστόσο εκκρεμούν πολλά ακόμα στάδια για την εύρυθμη λειτουργία της οικογενειακής επιχείρησης.

Τη λαχανίδα αλλά και τις θεραπευτικές ιδιότητές της έβαλε στόχο να κάνει γνωστή στο εγχώριο κοινό μια φιλική παρέα, που μετεξελίχθηκε σε μικρή εταιρεία, την Troo Food Liberation. «Μέλημά μου είναι να ανατρέψουμε την παγιωμένη άποψη πως ό,τι είναι υγιεινό είναι και άνοστο» λέει γελώντας η κ. Δανάη Τσεκούρα, ιθύνων νους των σνακ από λαχανίδα, στα πρότυπα της ωμοφαγικής διατροφής, που κυκλοφορούν σε επιλεγμένα βιολογικά καταστήματα και φαρμακεία που πωλούν υπερτροφές.

«Σε πολύ περιορισμένες ποσότητες στέλνουμε και στην Αγγλία, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο» προσθέτει η 36χρονη σεφ ολιστικής διατροφής, που μεταξύ άλλων παραδίδει και μαθήματα υγιεινής διατροφής. «Την ιδέα για τα σνακ από λαχανίδα την πήραμε από την Αμερική, όπου παρασκευάζονται από πολλές εταιρείες» εξηγεί η ίδια, «η λαχανίδα είναι διάσημη υπερτροφή με υψηλά ποσοστά ασβεστίου, σιδήρου και βιταμίνης C». Κατ’ οίκον, η κ. Τσεκούρα έφτιαχνε τσιπς από λαχανίδες μέσω αφύγρανσης· «με χαρά διαπίστωνα λοιπόν ότι γινόντουσαν ανάρπαστες, άρεσαν ακόμα και στα μικρά παιδιά». Ετσι, αποφασίζουν επτά φίλοι μαζί να ιδρύσουν τον Δεκέμβριο του 2014 μια εταιρεία, στην οποία συμμετέχουν με ίσο μερίδιο όλοι και στην οποία όλοι εργάζονται. «Στήσαμε ένα εργαστήριο στον Ταύρο, το οποίο έχουμε εξοπλίσει με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα» περιγράφει, «προμηθευόμαστε λαχανίδα από την Εύβοια, αλάτι από το Μεσολόγγι, αμύγδαλα από την Τζιά και λάδι από τη Μεσσηνία, βρώμη από το κτήμα Αντωνόπουλου».

Παρά το σύντομο διάστημα λειτουργίας τους, έχουν ήδη αναπτύξει πολλές παραλλαγές του αρχικού προϊόντος. «Εχω συγγενείς στις ΗΠΑ και είχα προτάσεις από εστιατόρια στη Νέα Υόρκη, ωστόσο θέλω να το παλέψω εδώ» καταλήγει η κ. Τσεκούρα, «θέλω να υποστηρίξω την ιδέα μας, την ομάδα μας και την Ελλάδα, όπου επιλέγουμε να ζήσουμε, γιατί παρά τις δυσκολίες μας προσφέρει μια υψηλή ποιότητα ζωής».

Ηταν Απρίλιος του 2013, όταν ο κ. Νίκος Κουτσούλας έκανε ένα τολμηρό επιχειρηματικό βήμα με την ίδρυση της εταιρείας naturals με έδρα την Ηλιούπολη. «Φίλος μου από τη Βρετανία με είχε ενημερώσει για μια σειρά προϊόντων υγιεινής διατροφής, τις μπάρες flapjack, που παρασκεύαζε ένας συνεταιρισμός στην Ουαλλία χειροποίητα και χωρίς συντηρητικά» διηγείται ο ίδιος στην «Κ», «την ίδια εποχή έκανα και εγώ μια προσωπική στροφή στον τρόπο ζωής μου» συμπληρώνει. «Εκανα εισαγωγή τεσσάρων ειδών, τα οποία προώθησα αρχικά μόνος μου από πόρτα σε πόρτα», θυμάται. «H επόμενη κίνηση ήταν να εισάγω μπάρες δημητριακών από την Πολωνία».

Εως τότε οι ενδιαφερόμενοι για ένα τέτοιο σνακ μπορούσαν να το βρουν μόνο σε γυμναστήρια έναντι τσουχτερής τιμής. «Από 2,50 ευρώ εμείς το πουλούσαμε 1,40 ή 1,30 ευρώ» εξηγεί ο νεαρός επιχειρηματίας, που όσο «ανοίγουν» οι δουλειές του τόσο προσλαμβάνει συνεργάτες. «Σήμερα, εισάγουμε προϊόντα χωρίς γλουτένη από τη Σλοβακία, χυμό Αλόε Βέρα από την Ταϊβάν, που αποτελεί και τον πιο ευπώλητό μας προϊόν».

Ολες αυτές τις εταιρείες τις «ξετρυπώνει» κυριολεκτικά ο κ. Κουτσούλης σε εμπορικές εκθέσεις τροφίμων και ποτών, στις οποίες δίνει από τους πρώτους μήνες δυναμικό «παρών». «Ξεκίνησα χωρίς να πάρω δάνειο, με δικό μου κεφάλαιο 4.000 ευρώ» ομολογεί, «παραμένω συγκρατημένα αισιόδοξος: η αγορά δεν πεθαίνει ποτέ».