ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μικρές ομάδες αμαυρώνουν τον διάλογο

mikres-omades-amayronoyn-ton-dialogo-2118851

Το όραμα του υπουργείου Παιδείας για δημόσιες συζητήσεις για τα θέματα παιδείας προσκρούει στον τσαμπουκά των άκρων. Μία ομάδα περίπου 150 ατόμων ματαίωσε χθες και τη δεύτερη δημόσια συζήτηση με θέμα τις μεταρρυθμίσεις στην παιδεία. Μάλιστα, ο κ. Φίλης επιτέθηκε στους διαδηλωτές με οξύτατα σχόλια, λέγοντας ότι «μετέτρεψαν εαυτούς σε ομάδες… κρούσης». Λίγες ώρες νωρίτερα, η επταμελής ομάδα φοιτητών Reform Education Now! αποφάσισε να μην παραστεί στη (ματαιωθείσα τελικά) απογευματινή εκδήλωση, καθώς οι προτάσεις της προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων.

Ειδικότερα, μετά τη διάλυση της πρώτης δημόσιας συζήτησης, την περασμένη Τρίτη, για τη χθεσινή εκδήλωση το υπουργείο είχε ορίσει ότι θα συμμετάσχουν μόνον όσοι δηλώσουν ηλεκτρονικά συμμετοχή. Ωστόσο τελικά, μικρή ομάδα διαδηλωτών εμπόδισε εκείνους που είχαν ηλεκτρονικό πάσο, με αποτέλεσμα να σημειωθεί ένταση έξω από την είσοδο της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (συμβολή λεωφόρου Αλεξάνδρας και Βασιλίσσης Σοφίας). «Ολιγομελείς ομάδες που πρόσκεινται στον χώρο της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, χωρίς καμία δημοκρατική νομιμοποίηση, μετέτρεψαν εαυτούς σε ομάδες… κρούσης. Ο διάλογος απειλεί κατεστημένα συμφέροντα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι αυτόκλητοι "επαναστάτες" που εμποδίζουν βίαια τη διεξαγωγή του εξυπηρετούν αυτά ακριβώς τα συμφέροντα και ταυτίζονται με τις πιο αντιδραστικές δυνάμεις, τα συστημικά ΜΜΕ και τα "κίτρινα" παιδιά τους. Δεν θα τους περάσει! Ο διάλογος για την παιδεία θα διεξαχθεί, ανοίγοντας όλα τα μικρόφωνα σ’ αυτούς που νοιάζονται για το δημόσιο σχολείο και τα παιδιά του», ήταν η οξεία δήλωση του κ. Φίλη.

Οξύς ήταν και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, στρέφοντας ωστόσο τα πυρά του σε όσους επιτέθηκαν στην επταμελή ομάδα φοιτητών, που επρόκειτο στη χθεσινή συζήτηση να παρουσιάσει επισήμως κάποιες προτάσεις της, η ανεπίσημη δημοσιοποίηση των οποίων προκάλεσε αντιδράσεις. Μεταξύ άλλων, πρότειναν η λέξη «Ελληνες» να αντικατασταθεί στο Σύνταγμα από την φράση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος». Επίσης, πρότειναν, αντί της καλλιέργειας εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, το Σύνταγμα να ορίζει ως στόχο «την καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης». Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι οι φοιτητές φοβήθηκαν μεγαλύτερες αντιδράσεις και, σε συνεννόηση με τους γονείς τους, ακύρωσαν τη συμμετοχή. «Είχαμε αποφασίσει να δώσουμε τον λόγο σε εικοσάχρονα παιδιά, ανοίγοντάς τον σε αυτούς που δεν ακούγονται. Ο εκφοβισμός και η ονομαστική στοχοποίηση ξεπέρασαν κάθε όριο.

Ο διάλογος θα διεξαχθεί παρά τη σπίλωση από κίτρινα έντυπα όσων συμμετέχουν και παρά τις απειλές βίαιης διακοπής από έξαλλες και ανεύθυνες ομάδες», δήλωσε στην «Κ» ο κ. Λιάκος. Οσο για τον κ. Φίλη, τόνισε την ανάγκη να υπάρξει συνεννόηση για να αλλάξει προς το καλύτερο η παιδεία στη χώρα. «Προσχωρώ απόλυτα σε αυτή την προσέγγιση. Τα σχολεία πρέπει να μείνουν μακριά από χρησιμοθηρικούς σκοπούς», δήλωσε από την πλευρά του ο τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Θεόδωρος Φορτσάκης.