Οταν το μουσείο… πάει στον μαθητή μέσω της τεχνολογίας

Οταν το μουσείο… πάει στον μαθητή μέσω της τεχνολογίας

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και εκεί που ψάχνεις για Pokemon, λέει, πέφτεις πάνω στη Νίκη του Παιωνίου και λίγο πιο κάτω, να και ο Ερμής του Πραξιτέλους. Το ακαταμάχητο για τα παιδιά –αλλά και τον οποιονδήποτε εδώ που τα λέμε– στοιχείο της διαδραστικότητας σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας χρησιμοποιεί μια ελληνική startup εταιρεία για να φέρει πιο κοντά τους μαθητές με τους θησαυρούς των ελληνικών μουσείων.

Από το 2009, οι Δημήτρης Χριστοδούλου και Τάκης Παπαδόπουλος, ιδρυτής και υπεύθυνος ανάπτυξης λογισμικού της SpinAround αντίστοιχα, ασχολούνται με τη διάδοση του ελληνικού αρχαίου πολιτισμού μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών. Ηδη έχουν ολοκληρώσει άλλα δύο σχετικά πρότζεκτ, το ένα για το Μουσείο Γαστρονομίας στου Ψυρρή (δημιουργία αρχειακού υλικού εικονικής πραγματικότητας για την έκθεση «Αγιορείτικη Δίαιτα») και το άλλο για την ιστορική πόλη του Διδυμοτείχου (εικονική περιήγηση). Το νέο τους εγχείρημα είναι το πλέον μεγαλεπήβολο: η εικονική περιήγηση στα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδας.

Η πλατφόρμα CultureVrNow θα δίνει στον χρήστη, όπου κι αν αυτός βρίσκεται, τη δυνατότητα εικονικής, τρισδιάστατης ξενάγησης στους χώρους των μουσείων, με λεπτομερείς περιγραφές των εκθεμάτων, εκπαιδευτικά παιχνίδια, κείμενα και ηχητική ξενάγηση σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά. Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη τόσο μέσω υπολογιστή και φορητής συσκευής (κινητό και τάμπλετ) όσο και μέσω μάσκας εικονικής πραγματικότητας (τύπου Οculus Rift, Samsung Gear VR, HTC Vive και Google Cardboard).

Η προεργασία έχει ήδη γίνει για το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, από τα σημαντικότερα της Ελλάδας, με τα ανεκτίμητης αξίας εκθέματά του, από τα γλυπτά και τα χάλκινα αντικείμενα μέχρι τα ευρήματα της μεγάλης πηλοπλαστικής. Το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας επελέγη αρχικά τόσο λόγω της απήχησης των Ολυμπιακών Αγώνων διεθνώς όσο και για την πολύ θερμή ανταπόκριση που βρήκε η ιδέα τους από τον υπεύθυνο του μουσείου κ. Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο.

Η αρχική ιδέα ήταν μια εφαρμογή αποκλειστικά για την Αρχαία Ολυμπία, η Kotinosvr, στην οποία, εκτός από πληροφορίες για τα εκθέματα, θα περιλαμβάνονταν και διαγωνισμοί γνώσεων, κουίζ, συναρμολόγηση αρχαίων αντικειμένων ή ειδωλίων, με προσωπικό «ξεναγό» την Αθηνά, μια μικρή σοφή κουκουβάγια. Η εκστρατεία χρηματοδότησης, ωστόσο, μέσω της πλατφόρμας Indiegogo δεν απέδωσε τους αναμενόμενους καρπούς. Στο διάστημα, όμως, που «έτρεχε» η εκστρατεία, τον Ιούλιο, εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον από επενδυτές αλλά και από πολλά άλλα ελληνικά μουσεία, με αποτέλεσμα το πρότζεκτ να «ανοίξει» σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα. Για να ολοκληρωθεί το έργο, απαιτείται η τρισδιάστατη σάρωση (3D scanning) του μουσείου ταυτόχρονα με τη φωτογραφική κάλυψη υψηλού δυναμικού εύρους (HDR), ώστε η τελική εμπειρία να μη διαφέρει από μια πραγματική περιήγηση στο μουσείο.

Σε κάθε περίπτωση, στην τελική του μορφή το CultureVrNow φιλοδοξεί να αποτελέσει, περισσότερο από εργαλείο τουριστικής αξιοποίησης, ένα εργαλείο μάθησης, στο πλαίσιο της απομακρυσμένης εκπαίδευσης, που θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο ιδίως στα σχολεία μη προνομιούχων περιοχών. Μάλιστα, σκοπός της SpinAround είναι η εφαρμογή να διατεθεί δωρεάν σε όλα τα δημόσια σχολεία, κάνοντας έμπρακτα τον ελληνικό πολιτισμό προσβάσιμο σε εκπαιδευτικούς και μαθητές όπου κι αν βρίσκονται. «Δίνουμε έμφαση στη λέξη “μάθηση” και όχι “εκπαίδευση”», λέει στην «Κ» ο κ. Χριστοδούλου. «Κι αυτό γιατί το κάθε παιδί αφήνεται να ασχοληθεί, όποτε αυτό επιθυμεί, να έχει τον χρόνο του και όχι να ζορίζεται. Στόχος μας είναι μέσω της τεχνολογίας να κάνουμε πιο διαδραστική τη μάθηση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή