ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφηβος τραυματίστηκε στο κεφάλι κυνηγώντας Pokemon

efivos-traymatistike-sto-kefali-kynigontas-pokemon-2146477

Ηταν ζήτημα χρόνου για τους πιο διορατικούς να σημειωθεί ατύχημα από κάποιον φανατικό παίκτη του Pokemon GO, που άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά μέσα Ιουλίου. Εναν μόνον μήνα μετά και ενώ πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο οι παίκτες, άρρενες και μέχρι 25 ετών κατά κανόνα, η είδηση για το πρώτο ατύχημα έκανε ορισμένους «κυνηγούς» να σταματήσουν για λίγα λεπτά την ανελέητη αναζήτηση Pokemon και να συλλογιστούν. Ο 15χρονος μαθητής από την τοπική κοινότητα Ράξας του Δήμου Τρικκαίων, «τυφλωμένος» κυριολεκτικά από το πάθος του να κερδίσει, δεν πρόσεξε τη φρέζα με την οποία ο πατέρας του εκτελούσε εργασίες στο χωράφι. Επεσε πάνω της, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κεφάλι και να πλημμυρίσει αίμα. Ο πατέρας του θορυβημένος μετέφερε το αιμόφυρτο παιδί του στο νοσοκομείο. Εκεί, ευτυχώς, οι γιατροί διαπίστωσαν ότι το τραύμα στο κεφάλι του ήταν επιπόλαιο. Το παιδί επέστρεψε σπίτι με τέσσερα ράμματα «παράσημο» και τις νουθεσίες όλων για πιο προσεκτικό παιχνίδι.

Στο εξωτερικό, βέβαια, όπου το παιχνίδι κυκλοφόρησε νωρίτερα, έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα αλλά και ευτράπελα, δεδομένου ότι τα ευκίνητα Pokemon ξετρυπώνουν κυριολεκτικά από παντού! Στη Μασαχουσέτη, παίκτης κατηγορήθηκε ότι προκάλεσε τροχαίο από τον οίστρο του να «πιάσει» το Pokemon, στο Ουαϊόμινγκ των ΗΠΑ, μια κοπέλα ανακάλυψε ένα πτώμα σε σήψη στο ποταμό Big Wind, ενώ ένας άλλος ένθερμος παίκτης «αιχμαλώτιζε» Pokemon όσο η γυναίκα του γεννούσε… Ωστόσο, πολλοί επισημαίνουν ότι ο σοβαρότερος κίνδυνος θα προέλθει αν το παιχνίδι γίνει εργαλείο στα χέρια όσων θέλουν να προσελκύσουν και να εγκλωβίσουν ανυποψίαστους ανήλικους.

Το Pokemon GO λανσαρίστηκε επίσημα στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία στις 7 Ιουλίου, όπου βρήκε εντυπωσιακή απήχηση. Ενδεικτικά, στην πρώτη μόλις εβδομάδα κυκλοφορίας, έγιναν 10 εκατομμύρια downloads μόνο για κινητά android. Οι Ελληνες παίκτες δύσκολα μπορούν να προσδιοριστούν αριθμητικά, ωστόσο πολλοί ισχυρίζονται ότι έχουν ξεπεράσει τις 5.000. Σύμφωνα με τους ίδιους τους παίκτες, το παιχνίδι «διευρυμένης πραγματικότητας» έγινε εκρηκτικά δημοφιλές, γιατί χρησιμοποίησε ένα πολύ αγαπητό καρτούν και αξιοποίησε όλες τις δυνατότητες των έξυπνων κινητών. Παράλληλα και σε αντίθεση με άλλα βιντεοπαιχνίδια, έβγαλε τους παίκτες από το σπίτι και τους σήκωσε από τον καναπέ, στέλνοντας τους σε εξωτερικούς χώρους να παίζουν μαζί με άλλους. Προσφέροντας μια ψευδαίσθηση ομαδικότητας.