Εξαγγελίες διορισμών για… του χρόνου

Εξαγγελίες διορισμών για… του χρόνου

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα κυβερνητικά στελέχη διαγκωνίζονται να ανακοινώσουν τους ίδιους διορισμούς για το 2018, πριν καν ξεχαστεί η Πρωτοχρονιά του 2017. Χθες, μία ημέρα μετά τον υπουργό Επικρατείας Χριστόφορο Βερναρδάκη, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου πήρε σειρά και προανήγγειλε το ίδιο θέμα: την επόμενη εβδομάδα θα γίνει διυπουργική σύσκεψη για διορισμούς στην εκπαίδευση. Με βάση τα αποτελέσματα διαγωνισμού που θα οργανωθεί εντός του 2017, οι διορισμοί θα ξεκινήσουν από του… χρόνου.

Ωστόσο, δεν έχουν γίνει γνωστός ο αριθμός των διορισμών –για χιλιάδες, μίλησε ο υπουργός–, καθώς και πόσο θα μετρήσει η προϋπηρεσία των αναπληρωτών.

Επίσης, ο μικροπολιτικής κοπής χαρακτήρας της σπουδής της κυβέρνησης ενισχύεται από το γεγονός ότι ο ίδιος ο κ. Γαβρόγλου έχει ανακοινώσει ότι θα καταρτισθεί μελέτη για τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, η σύσκεψη θα αφορά τον τριετή προγραμματισμό των διορισμών τα έτη 2018 -2020. «Από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας, δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο», δήλωσε (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο Κώστας Γαβρόγλου.

Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε χθες όσα είχε ανακοινώσει στα μέσα Δεκεμβρίου: «Ο πρωθυπουργός σε σύντομο διάστημα θα ανακοινώσει τη σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια θα αντιμετωπισθούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργικές απαιτήσεις και υλικές υποδομές».

Ωστόσο, οι αποφάσεις της διυπουργικής σύσκεψης για διορισμούς στην εκπαίδευση σε ποια στοιχεία θα βασισθούν; Δεν θα έπρεπε να προηγηθεί η μελέτη για τα οικονομικά της εκπαίδευσης και κατόπιν η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τριετή δέσμευση, όπως λέει ο κ. Γαβρόγλου; Ο υπουργός Παιδείας στα μέσα Δεκεμβρίου είχε αφήσει να φανεί ότι θα προηγηθεί η μελέτη και βάσει αυτής θα κοστολογηθεί η δημόσια εκπαίδευση, ώστε να ορισθεί το χαμηλό πλαφόν που πρέπει να έχει η ετήσια κρατική χρηματοδότηση.

Προκηρύξεις

Μόλις λίγες ημέρες μετά την έλευση του νέου έτους, η κυβέρνηση προετοιμάζει προσλήψεις σε υπουργεία και φορείς του Δημοσίου, καθώς ήδη οι σχετικές προκηρύξεις βρίσκονται υπό επεξεργασία από το ΑΣΕΠ. Συνολικά αναμένεται να προκηρυχθούν 3.211 νέες θέσεις τακτικού προσωπικού, εκ των οποίων οι μισές –1.666– αφορούν το υπουργείο Υγείας.

Συγχωνεύσεις

Με απόφαση που υποδηλώνει απροθυμία σε μέτρα με μεγάλο πολιτικό κόστος, ο κ. Γαβρόγλου έδωσε κατεύθυνση να μη γίνουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων. Aντιθέτως, οι μόνες που θα γίνουν είναι εκείνες τις οποίες έχουν εισηγηθεί οι περιφερειακές διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεννόηση με τις τοπικές αρχές. Αυτές, όμως, οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις δεν έχουν πολιτικό κόστος, διότι είναι ελάχιστες και αφορούν σχολεία με πολύ λίγους μαθητές, οι γονείς των οποίων συναινούν στη συγχώνευση-κατάργηση του σχολείου.

Αναγνώριση της προϋπηρεσίας

«Την προσφορά των αναπληρωτών θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο», ανέφερε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, προϊδεάζοντας ότι για τους διορισμούς θα μετρήσει όχι μόνον η επίδοση των υποψηφίων στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά και η προϋπηρεσία όσων έχουν εργασθεί σε θέση αναπληρωτή. Βεβαίως, αυτό σημαίνει ότι περίπου 120.000 νέοι πτυχιούχοι από καθηγητικές σχολές (Φιλολογίες, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής κ.λπ.) θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση. Ο τελευταίος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς έγινε το 2009 (επρόκειτο να γίνει τον Δεκέμβριο του 2008, αλλά μετατέθηκε για τον Ιανουάριο λόγω των γεγονότων που ακολούθησαν τη δολοφονία Γρηγορόπουλου), ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ταχθεί κατά του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο ανέφερε χθες ότι δεν έχει ακόμη καταλήξει στο σύστημα με το οποίο θα πραγματοποιηθούν οι διορισμοί. Αυτό θα γίνει ύστερα από διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος δεν έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το νέο σύστημα διορισμών, ωστόσο η θέση της είναι να διορισθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές. Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ έχει προτείνει σύστημα μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει μοριοδότηση μία μονάδα για κάθε μήνα προϋπηρεσίας, μία μονάδα για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιονδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος στον οποίο ο εκπαιδευτικός έχει επιτύχει την καλύτερη βαθμολογία) και μία μονάδα για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού θα συγκεντρώσει τεράστιο ενδιαφέρον, αφού τα σχολικά έτη 2014-2015 και 2015-2016 δεν πραγματοποιήθηκαν διορισμοί (την περίοδο 2010-15 απεχώρησαν με συνταξιοδότηση 12.354 εκπαιδευτικοί από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 17.843 από τη δευτεροβάθμια). Χαρακτηριστικά, οι συνολικές αιτήσεις για τις 20.000 θέσεις αναπληρωτών που έγιναν τον Σεπτέμβριο του 2015 για το 2015-16 προσέγγισαν τις 130.000, ενώ στα ίδια σχεδόν επίπεδα ήταν αριθμός των αιτήσεων για τις θέσεις αναπληρωτών του τρέχοντος σχολικού έτους. Ωστόσο, πολλοί Ελληνες προτίθενται να συμμετάσχουν και στον διαγωνισμό της Κύπρου. Στις 9/7/2015 η κυπριακή Βουλή ψήφισε την αλλαγή του συστήματος πρόσληψης στα δημόσια σχολεία, με θεσμοθέτηση γραπτού διαγωνισμού και κατάργηση της επετηρίδας και ο πρώτος διαγωνισμός έχει προγραμματισθεί για φέτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή