Παρέμβαση Σπίρτζη για νέα διόδια στην Εγνατία

Παρέμβαση Σπίρτζη για νέα διόδια στην Εγνατία

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον «αέρα» βρίσκεται το αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ για χωροθέτηση πλευρικών διοδίων σε 20 κόμβους της Εγνατίας Οδού ενόψει της παραχώρησής της. Ο υπουργός Υποδομών αντιδρά, υποστηρίζοντας ότι το αίτημα δεν βασίζεται σε συγκεκριμένη τεκμηρίωση. Οι δε εργαζόμενοι στην Εγνατία προχωρούν την επόμενη εβδομάδα σε απεργία, προκειμένου να ματαιώσουν για δεύτερη φορά διαγωνισμό για την κατασκευή νέου σταθμού διοδίων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη θα πραγματοποιηθεί έως το τέλος της άνοιξης. Οσο όμως ο καιρός πλησιάζει, τόσο τα προβλήματα δείχνουν να αυξάνονται. Το τελευταίο επεισόδιο αφορά τα διόδια. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης, το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε προ ημερών με έγγραφό του να ξεκινήσει η μελέτη χωροθέτησης και οι προκαταρκτικές διαδικασίες για την αδειοδότηση πλευρικών σταθμών διοδίων σε 20 από τους 64 κόμβους του κύριου άξονα. Για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί στον κόμβο Μαλγάρων, κατόπιν ο ομώνυμος μετωπικός σταθμός, στη συνέχεια ο σχεδιαζόμενος μετωπικός Ωραιοκάστρου, πλευρικοί σταθμοί στον κόμβο Λαγκαδά, μετωπικά διόδια στην Ανάληψη και πλευρικά στους κόμβους Προφήτη και Βαγιοχωρίου. «Το ΤΑΙΠΕΔ μας πληροφόρησε ότι η ανάγκη τοποθέτησης και πλευρικών σταθμών, πλην των 8 μετωπικών που λειτουργούμε και των ακόμη 10 που προγραμματίζονται, προέκυψε από την προκαταρκτική προκήρυξη του διαγωνισμού και την απαίτηση των περισσοτέρων υποψηφίων επενδυτών, προκειμένου να μην υπάρχουν απώλειες στα έσοδα από τα διόδια», λέει στην «Κ» ο κ. Αντωνούδης.

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού επικοινώνησε με τον πολιτικό του προϊστάμενο, υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, που εξέφρασε την αντίθεσή του στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ. «Ζητήσαμε από το ΤΑΙΠΕΔ πληροφορίες για το κόστος της βαριάς και της τακτικής συντήρησης, το κόστος ανάταξης (σ.σ. επιδιόρθωσης τυχόν κακοτεχνιών), δεν γνώριζαν να μας απαντήσουν», λέει στην «Κ» ο κ. Σπίρτζης. «Το ίδιο για τα διόδια. Με ποια τεκμηρίωση θα υποστηριχθεί η τοποθέτηση τόσων διοδίων; Και γιατί να μην προχωρήσουμε σε ένα έτος σε αναλογικό σύστημα σε όλο τον άξονα; Φοβάμαι ότι ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας πραγματοποιείται σε θολό έδαφος». Να σημειωθεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναθέσει σε εξωτερικό τεχνικό σύμβουλο την εκπόνηση μελέτης, η οποία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Οι εργαζόμενοι πάντως έχουν πάρει την κατάσταση στα χέρια τους: με 24ωρη απεργία την προηγούμενη εβδομάδα κατάφεραν να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή των διοδίων Ωραιοκάστρου, ενώ το ίδιο σχεδιάζουν να πράξουν και την προσεχή Τετάρτη, οπότε επαναδημοπρατείται. «Οι εργαζόμενοι έχουν τη λογική τους, παλεύουν ενάντια στην παραχώρηση. Δεν θα ήθελα να το σχολιάσω», λέει ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού. Την επόμενη εβδομάδα, πάντως, θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα σύσκεψη με τη συμμετοχή υπουργείου Υποδομών, Εγνατίας Οδού και ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή