ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ελληνική μόδα συναντά τον κόσμο στο Ζάππειο

i-elliniki-moda-synanta-ton-kosmo-sto-zappeio-2181777

Την εξωστρέφεια της ελληνικής μόδας επιχειρεί να αναδείξει για ακόμα μια φορά η Athens Xclusive Designers Week (AXDW), μια διοργάνωση που σε λίγες μέρες «κλείνει» 21 σεζόν μόδας. Γνωστοί Ελληνες δημιουργοί και ανερχόμενοι σχεδιαστές συναντούν ελληνικά brands στην πασαρέλα της AXDW στο Ζάππειο Μέγαρο από τις 31 Μαρτίου μέχρι και τις 3 Απριλίου.

Διεθνή αέρα φέρνουν οι επίσημοι προσκεκλημένοι της διοργάνωσης, Ντιν και Νταν Κάτεν, δημιουργικό δίδυμο της Dsquared2, οι οποίοι αναμένεται να δείξουν τις προτάσεις τους για τον χειμώνα του 2017-18 σε μια ειδικά διαμορφωμένη παρουσίαση για την Αθήνα. Η κολεξιόν «Glunge» (μείξη του glamour και του grunge) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μιλάνο –επιχειρηματική βάση των δίδυμων Καναδών σχεδιαστών– τον Ιανουάριο.

Το ημερολόγιο των επιδείξεων περιλαμβάνει πρετ-α-πορτέ και couture, αλλά και κολεξιόν για καλοκαίρι και χειμώνα. «Η διοργάνωση της AXDW έχει δυσκολέψει πολύ τα τελευταία χρόνια, αλλά μας έχει βοηθήσει το γεγονός ότι έχει πλέον καθιερωθεί και πιστεύουν στη δουλειά μας», λέει στην «Κ» η διοργανώτρια της AXDW Τόνια Φουσέκη.

Στο μεταξύ, από την πασαρέλα της AXDW λείπει ένα σημαντικό μέρος της εγχώριας δημιουργικής σκηνής, γεγονός που η Φουσέκη αποδίδει, εν μέρει, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ορισμένοι σχεδιαστές στο να παρουσιάσουν ολοκληρωμένες συλλογές.

Στο Ζάππειο, ο Λάκης Γαβαλάς και η ομάδα του στη LAK θα προτείνουν πιτζάμες πολυτελείας, η Evi Grintela τα χαρακτηριστικά της πουκάμισα-φορέματα –σε πράσινους και μπλε τόνους αυτήν τη φορά– και η Ολγα Καραβαρβέρη μια συλλογή ατελιέ με μοτίβα πεταλούδας. Ο Τάσος Μητρόπουλος θα παρουσιάσει ρούχα με έθνικ τάση, ο Πάνος Απέργης θα είναι σε διάθεση grunge, ενώ η Σήλια Δραγούνη θα διατηρήσει το νεανικό-ρομαντικό της ύφος. Η Ορσαλία Παρθένη θα «παίξει» με διαστημικές γραμμές στον οίκο Parthenis, ενώ ο οίκος Kathy Heyndels, γνωστός για τις θηλυκές του σιλουέτες, συμπράττει ξανά με τον αντρικό οίκο Γιαννέτο. Ο Βασίλης Ζούλιας εμπνέεται από τις «Γυναίκες στον Κήπο» του Κλοντ Μονέ και δουλεύει πάνω σε μαύρο, άσπρο και κόκκινο. Συλλογές παρουσιάζουν επίσης δύο ελληνικά brands, το «κάζουαλ» Brokers και το Zini Boutique, με ρούχα για κορίτσια και γυναίκες.

Στις 2 Απριλίου, δεκατρείς νέοι σχεδιαστές διαγωνίζονται για βραβεία που δίνουν μια ευκαιρία παρουσίασης της δουλειάς τους στο πλαίσιο του London Fashion Week, παρακολούθησης μαθημάτων σε σχολή μόδας στην Αθήνα και προβολής από τα ΜΜΕ. Τη διοργάνωση «κλείνει» ένα φιλανθρωπικό ντεφιλέ για την ενίσχυση της MDA Hellas στις 3 Απριλίου με τη συμμετοχή γνωστών μοντέλων που έχουν περάσει από τις πασαρέλες.

Την 21η AXDW θα καλύψουν ελληνικά και διεθνή MME, ανάμεσά τους οι ιταλικές εκδόσεις Grazia και Vanity Fair, ενώ αγοραστές αναμένονται από το Μιλάνο, το Λονδίνο και το Βερολίνο. «Υπάρχει μια διεθνοποιημένη εικόνα της ελληνικής μόδας και η δουλειά συνεχίζεται σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων στο εξωτερικό με αγοραστές και δημοσιογράφους όλο τον χρόνο», καταλήγει η κ. Φουσέκη. «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον».