Eνα Business Day διαφορετικό από τα άλλα

Eνα Business Day διαφορετικό από τα άλλα

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι περίπου 8 το βράδυ της Δευτέρας, ώρα αιχμής για την εφημερίδα, όταν νέα κύματα επισκεπτών καταφθάνουν στην κυψέλη του ελεύθερου ρεπορτάζ της «Καθημερινής». Σαράντα φοιτητές και νέοι απόφοιτοι, χωρισμένοι σε πέντε ομάδες, έχουν ήδη περάσει πάνω από δύο ώρες στην αίθουσα σύνταξης. Νωρίτερα, είχαν επισκεφθεί όλα τα τμήματα της εταιρείας – λογιστήριο, marketing, εμπορικό, γαστρονομικές και ταξιδιωτικές εκδόσεις. Η επίσκεψη γινόταν στο πλαίσιο των Business Days, των επισκέψεων σε επιχειρήσεις (φέτος θα φτάσουν τις 41, αριθμό-ρεκόρ) που διοργανώνουν ο καθηγητής Ιορδάνης Λαδόπουλος και οι συνεργάτες του.

Eνα Business Day διαφορετικό από τα άλλα-1

Με τον Γιάννη Σουλιώτη  (δεξιά) και την Τασούλα Καραϊσκάκη (στο βάθος).

Η αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου, Τασούλα Καραϊσκάκη, δίνει το γενικό πλαίσιο του πώς φτάνει η είδηση από την πηγή στη σελίδα. «Η δημοσιογραφία είναι παρατήρηση», εξηγεί στους συμμετέχοντες ο Απόστολος Λακασάς, «πρύτανης» του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ. «Δεν χρειάζεται ειδικές σπουδές», προσθέτει, «απλώς καλά ελληνικά και διάθεση για δουλειά, χωρίς πραγματικό ωράριο». Ο Γιάννης Σουλιώτης, ο αστυνομικός συντάκτης, διακόπτει για λίγο τα συνεχή τηλεφωνήματα για να αναλύσει την πρόκληση του Διαδικτύου, ειδικά για το ημερήσιο φύλλο: «Πρέπει να έχουμε κάτι το οποίο δεν το έχει κανείς άλλος».

«Μεγάλωσα με την “Καθημερινή”, την αγόραζε η μητέρα μου», λέει στην «Κ» την επόμενη μέρα η 21χρονη Φιλίτσα Μουτούση, φοιτήτρια Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο, εξηγώντας γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο Business Day. (Οι εγγραφές γίνονται στο «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας», που διοργανώνει ο κ. Λαδόπουλος, και οι συμμετέχοντες σε κάθε επίσκεψη επιλέγονται κατόπιν συνέντευξης). Η κ. Μουτούση ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για το τμήμα marketing –αντικείμενο στο οποίο εστιάζει στις σπουδές της– αλλά και το περιοδικό «Κ» και το «άνοιγμά του στο νεανικό κοινό».

Eνα Business Day διαφορετικό από τα άλλα-2

Στιγμιότυπο από τη συζήτηση των φοιτητών με τους σκιτσογράφους της «Κ» Ανδρέα Πετρουλάκη (σε πρώτο πλάνο) και Ηλία Μακρή.

«Καλή ευκαιρία»

Για ένα Business Day «διαφορετικό από όλα τα άλλα» μιλάει ο Θανάσης Αγγελόπουλος, επίσης 21 ετών, φοιτητής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (το αντικείμενο του κ. Λαδόπουλου όταν ήταν ακόμα εν ενεργεία καθηγητής). Ο κ. Αγγελόπουλος, που ανήκει στη στρατιά εθελοντών που στηρίζουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του κ. Λαδόπουλου, λέει ότι «ήταν μία πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσω έναν χώρο που έχει άμεση σχέση με την εξουσία και τον έλεγχό της». Του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το «Greece Is» και οι συναφείς, τουριστικού προσανατολισμού εκδόσεις. «Μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι οι συντελεστές της εφημερίδας καλούνται να φανούν δημιουργικοί σε ένα χρονικά πιεστικό πλαίσιο», καταλήγει, προσθέτοντας ότι η επίσκεψη «σίγουρα με έκανε να ενδιαφερθώ περισσότερο» για το ενδεχόμενο εργασίας στα ΜΜΕ.

«Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να ενημερωθούμε από όλο το στελεχικό δυναμικό της εφημερίδας», λέει ο κ. Λαδόπουλος. «Ευχαριστώ τη διοίκηση γι’ αυτό, αλλά και για τη συνεχή στήριξη της “Καθημερινής” στις δραστηριότητές μας, που στοχεύουν στην ενθάρρυνση των επαγγελματικών και επιχειρηματικών επιλογών των νέων». «Ηταν ένα μοναδικό Business Day, με πλούσια πληροφόρηση για το κάθε τμήμα της εταιρείας», συμπληρώνει ο Δημήτρης Σκούρτας, βασικός συνεργάτης του κ. Λαδόπουλου.

Eνα Business Day διαφορετικό από τα άλλα-3

Επίσκεψη στο τμήμα Marketing της «Καθημερινής».

Συγκινητική έκπληξη

Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο τυπογραφείο των «Καθημερινών Εκδόσεων». Για τον Θωμά Τσακαλογιάννη, διευθυντή του τυπογραφείου, έκρυβε μία μεγάλη έκπληξη. Απόφοιτος της Σχολής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της ΑΣΟΕΕ το 1983, είχε περάσει κι αυτός από τα χέρια του «Δασκάλου», όπως τον αποκαλούν όσοι υπήρξαν φοιτητές του. «Δεν ήξερα ότι θα ήταν κι αυτός μαζί με τα παιδιά. Είχα να τον δω 35 χρόνια. Ηταν μια τρομερά συγκινητική στιγμή», λέει ο κ. Τσακαλογιάννης. «Ηταν ένας πρωτοπόρος, πάντα κοντά στους φοιτητές και ψάχνοντας τρόπο να τους φέρει κοντά στον κόσμο των επιχειρήσεων. Και είναι ακόμα έτσι – εμείς πάμε για σύνταξη κι αυτός συνεχίζει». Για τους επισκέπτες που ξεναγήθηκαν στο πιεστήριο, που «είδαν όλη τη διαδικασία του πώς το χαρτί γίνεται εφημερίδα», λέει ότι «ήθελαν να μιλήσουν με ανθρώπους της αγοράς, να πουν τους προβληματισμούς τους. Να μάθουν για τον αληθινό κόσμο, πέρα από τα βιβλία. Αυτό ήταν πάντα το όραμα του κ. Λαδόπουλου».

Hταν «εμπειρία ζωής το πιεστήριο», δηλώνει στην «Κ» η Γεωργία Σεδίκου, απόφοιτος Οικονομικών Επιστημών με μεταπτυχιακό στην Ενέργεια (και επίσης εθελόντρια). Πριν από την επίσκεψη της Δευτέρας δεν σκεφτόταν σοβαρά μία καριέρα στη δημοσιογραφία. Στον απόηχό της, όπως λέει, το οικονομικό ρεπορτάζ φαντάζει ως ένα πιθανό μονοπάτι. Ενθουσιώδης με την ξενάγηση στο πιεστήριο ήταν και ο Ρωμανός Οικονομάκος. «Τους βομβαρδίσαμε με ερωτήσεις, θέλαμε να καταλάβουμε ακριβώς πώς γίνεται η παραγωγή», λέει ο 20χρονος φοιτητής Νομικής του ΕΚΠΑ. «Μου αρέσει να καταλαβαίνω πώς λειτουργεί ο κόσμος», λέει. Είναι σίγουρα ένα καλό κίνητρο για να γίνει κανείς δημοσιογράφος – και απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτύχει στη δουλειά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή