Στους δρόμους η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα

Στους δρόμους η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πού να ήξερε το μακρινό 1974 η μητέρα του 14χρονου τότε Ντίνου ότι το μοτέρ που του είχε πάρει ως δώρο γενεθλίων θα ήταν το «μικρόβιο» που άνοιξε τους δρόμους της ασφάλτου για τον γιο της.

Μερικές δεκαετίες αργότερα, το 2003, αυτός δημιούργησε τα μοναδικά οικολογικά φίλτρα αέρος και μαζί με τον γιο του Μάριο Νικολαΐδη, πλέον το 2017, μία 100% ελληνική μοτοσικλέτα. Πώς; Αξιοποιώντας αποκλειστικά τη δουλειά του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας τους, πατέρα και γιου, της DNA Φίλτρα ΕΠΕ και τη δική τους τεχνογνωσία για την κατασκευή, η οποία έχει ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες και διανύει μια παγκόσμια καριέρα.

Στους δρόμους η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα-1

Ο Ντίνος Νικολαΐδης και ο γιος του μοιράστηκαν με το κοινό, στο 4ο TEDx Lesvos που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, το τολμηρό εγχείρημα να εξάγουν ελληνικά προϊόντα δικής τους τεχνολογίας και έμπνευσης, επιτυγχάνοντας να εξάγεται το 95% της παραγωγής τους στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Από τα παλιατζίδικα στην πλατεία Ιπποδαμείας στον Πειραιά ο Ντίνος Νικολαΐδης πήρε το πρώτο του μοτέρ και το τοποθέτησε στο ποδήλατό του για να κατασκευάσει την πρώτη του μοτοσικλέτα που του χάρισε από το 1974 το παρατσούκλι «Doctor Dino». Τελειώνει τις σπουδές του και εργάζεται ως μηχανικός παραγωγής, με πολύ καλές απολαβές, αλλά «δεν ήταν αυτό που ονειρευόμουν», εξομολογείται. Ετσι, το 1985 δηλώνει παραίτηση και, με τη στήριξη της συζύγου του, κάνει το πάθος του δουλειά, ιδρύοντας τη γνωστή εταιρεία TecnoMoto Racing. Από το 1985 έως το 2002 σχεδιάζει και κατασκευάζει αγωνιστικές μοτοσικλέτες αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία μέσα από ατελείωτες ώρες δυναμομετρήσεων και δοκιμών χιλιάδων βελτιωτικών εξαρτημάτων. Δύο… μικρά «διαλείμματα» παρεμβάλλονται: η γέννηση του Μάριου το 1991 και του Αλέξανδρου το 2000.  

Στους δρόμους η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα-2

Η γνώση και η εμπειρία που αποκτήθηκαν λειτούργησαν καταλυτικά ώστε να ωριμάσει η φιλόδοξη ιδέα του Ντίνου Νικολαΐδη για την ίδρυση της πρώτης αλλά και μοναδικής ελληνικής εταιρείας κατασκευής βελτιωτικών προϊόντων για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα, ειδικότερα, φίλτρων αέρος υψηλής απόδοσης και συστημάτων εισαγωγής. Γιατί αυτά τα φίλτρα είναι σημαντικά; Οπως εξηγεί στην «Κ» ο κ. Νικολαΐδης, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αντλούν αέρα από το περιβάλλον, μαζί με σκόνη και βρωμιά, που μειώνουν σημαντικά τη διάρκεια ζωής του κινητήρα, την ίδια ώρα που οι ρύποι επιβαρύνουν το περιβάλλον. Τα καινοτόμα φίλτρα αέρος της εταιρείας DNA φιλτράρουν τον αέρα και είναι οικολογικά, καθώς πλένονται και επαναχρησιμοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Πέραν των εξηγήσεων, το 2012, το εν λόγω προϊόν κέρδισε βραβείο σχεδιασμού στη Γερμανία, ανάμεσα σε συνολικά 1.800 κατασκευαστές και σχεδιαστές από 58 χώρες. Το 1955, οπότε ξεκίνησε ο διαγωνισμός Reddot Design, ήταν η πρώτη φορά που μια εταιρεία «κατασκευής φίλτρων υψηλής απόδοσης» διαγωνίστηκε με ένα «φίλτρο αέρα» και κατόρθωσε να κατακτήσει το Reddot Product Design Award.

Στους δρόμους η πρώτη ελληνική μοτοσικλέτα-3

Αυτή η καινοτομία ήταν καθοριστική για την DNA Filters. Ο γιος όμως του Ντίνου, Μάριος Νικολαΐδης, ο οποίος δούλεψε, ολοκλήρωσε τις σπουδές του μηχανολόγου μηχανικού στην Αγγλία και είχε το όραμα να πάει ακόμα πιο πέρα την εταιρεία, διαπίστωσε ότι τα φίλτρα αέρος «δεν φαίνονται καλά». Υπό την έννοια ότι είναι εσωτερικά στον κινητήρα κι έτσι με γυμνό μάτι δεν μπορεί κανείς να συλλάβει τη μεγάλη εφεύρεση της DNA Filters. Ο motorsport engineer, όπως είναι η ιδιότητά του, μας λέει: «Το 2016 πήραμε μια μεγάλη απόφαση, να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε μια ελληνική μοτοσικλέτα γύρω από φίλτρα αέρος που θα κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο. Σκοπός μας ήταν να προωθήσουμε την εταιρεία μας και την ελληνική μηχανολογία, θέλαμε να μάθουν οι ξένοι τι είμαστε ικανοί να κάνουμε». Αυτό κι αν είναι κάτι που φαίνεται!

Ακολούθησαν 10 μήνες απίστευτης δουλειάς, συνδέοντας το φρέσκο και το παλιό: «Συνδυάσαμε την αισθητική των δεκαετιών 1970 και 1980 με την τεχνολογία του 2017», λέει ο Μάριος. Οταν εξαρτήθηκαν όλα τα εξαρτήματα και έγινε η πρώτη βόλτα της μοτοσυκλέτας DCR-017 (DNA CAFÉ RACER made in 2017) ένιωσαν πρωτόγνωρη συγκίνηση. Το κόστος αυτής της «κυρίας», όπως την αποκαλεί ο Ντίνος Νικολαΐδης, αγγίζει τις 75.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 58.000 ευρώ αντιστοιχούν στις πρώτες ύλες. Παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο στο διεθνές κοινό, στην έκθεση EICMA, στο κοσμοπολίτικο Μιλάνο της Ιταλίας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT