ΗΠΑ: Ιστορικό πράσινο βήμα για τα Ι.Χ.

ΗΠΑ: Ιστορικό πράσινο βήμα για τα Ι.Χ.

Εως το 2032 στην πλειονότητά τους τα νέα επιβατικά και μικρά επαγγελματικά οχήματα στις ΗΠΑ θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κυβέρνηση Μπάιντεν κινείται ολοταχώς προς την ολοκλήρωση μιας από τις σημαντικότερες κλιματικές μεταρρυθμίσεις στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο λόγος για ένα νόμο που θα «κλειδώνει» ότι έως το έτος 2032 στην πλειονότητά τους τα νέα επιβατικά και μικρά επαγγελματικά οχήματα που πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Σχεδόν τρία χρόνια υπό σχεδιασμό, οι νέοι περιβαλλοντικοί κανόνες που ανακοίνωσε χθες η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) πρόκειται να μεταμορφώσουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς και ολόκληρη την κοινωνία. Πέρυσι πωλήθηκαν στη χώρα 1,2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα – αριθμός ρεκόρ. Ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ακόμη μόλις το 7,6% των συνολικών νέων πωλήσεων. Ο νέος νόμος φιλοδοξεί να ανεβάσει αυτό το ποσοστό στο 56% και ένα επιπρόσθετο 16% να είναι υβριδικά.

Συνολικά, τα μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στη χώρα. Ο χρόνος για την άμεση μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πιέζει καθώς ήδη το 2023 αποτέλεσε τη θερμότερη καταγεγραμμένη χρονιά στην Ιστορία. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής που έχει χαράξει ο Τζο Μπάιντεν προκειμένου να αντιμετωπίσει την παγκόσμια υπερθέρμανση. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν «πολιτικοποιηθεί» και αποτελούν ζήτημα στην προεκλογική καμπάνια και των δύο κομμάτων. «Πριν από τρία χρόνια έθεσα έναν φιλόδοξο στόχο: τουλάχιστον τα μισά από τα καινούργια αυτοκίνητα στη χώρα να είναι μηδενικής ρύπανσης», είπε σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος Μπάιντεν. «Μαζί κάναμε μια ιστορική πρόοδο. Εκατοντάδες νέα εργοστάσια και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Και μαζί θα πετύχουμε τον στόχο που έθεσα για το 2030».

Ο κανονισμός μειώνει το επιτρεπτό όριο ρύπανσης από τις καμινάδες των εργοστασίων σε τέτοιο βαθμό, ώστε καθιστά αδύνατη την παραγωγή πολλών συμβατικών αυτοκινήτων χωρίς να παραβιάζονται τα περιβαλλοντικά στάνταρ. Εάν τα μισά αυτοκίνητα της χώρας ανέλθουν στο επιθυμητό ποσοστό, η Αμερική θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 7 δισ. τόνους μέσα στα επόμενα 30 έτη.

Φυσικά, η μετάβαση στη μετακίνηση με ηλεκτρικά οχήματα απαιτεί τεράστιες αλλαγές σε πολλούς τομείς της οικονομίας· στις υποδομές, στη βιομηχανία, στην εργασία, ακόμη και στο παγκόσμιο εμπόριο και στις καταναλωτικές συνήθειες. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων της χώρας επενδύουν σημαντικά στην κατασκευή και την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αγορές, οι ιδιοκτήτες τους υποστηρίζουν πως ο ρυθμός με τον οποίο γίνεται η τεκτονική αλλαγή είναι πάρα πολύ γρήγορος.

Εργατικά συνδικάτα που βλέπουν τα εργοστάσια να χτίζονται σε πολιτείες που δεν διαθέτουν νομικές προβλέψεις για τον συνδικαλισμό, διατυπώνουν προς τον Λευκό Οίκο το ίδιο παράπονο.

Αφουγκραζόμενη αυτούς τους προβληματισμούς, η ΕΡΑ μετέθεσε το χρονικό όριο από το 2030, που ήταν αρχικά, σε δύο χρόνια αργότερα. Η έλλειψη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ακόμη ένα σοβαρό πρόβλημα. Αν και περισσότεροι από 172.000 σταθμοί δημιουργήθηκαν πέρυσι στη χώρα, αναλυτές υπολογίζουν πως η Αμερική θα χρειαστεί περίπου δύο εκατ. φορτιστές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή