Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το χρονικό του δυστυχήματος

Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το χρονικό του δυστυχήματος

4' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νεκροί θεωρούνται από τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) οι έξι άνθρωποι που αγνοούνταν στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της γέφυρας, καθώς οι έρευνες για τον εντοπισμό τους διακόπηκαν. 

«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν (…) και τη θερμοκρασία του νερού, αυτή τη στιγμή δεν εκτιμούμε πως θα βρούμε ανθρώπους ακόμη στη ζωή», εξήγησε ο αντιναύαρχος Σάνον Γκίλριντ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Παρόλα αυτά, οι δύτες αναμενόταν να επιστρέψουν τα ξημερώματα της Τετάρτης στα νερά για να συνεχίσουν τις έρευνες ανάμεσα στα συντρίμμια της γέφυρας που κατέρρευσε έπειτα από πρόσκρουση εμπορικού πλοίου χθες Τρίτη.

Λόγω της καταστροφής που προκλήθηκε, έκλεισε επ’ αόριστον το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.

Καθώς οι ελπίδες να εντοπιστούν ζωντανοί εξανεμίζονταν, οι έρευνες για τον εντοπισμό των έξι εργατών διακόπηκαν το βράδυ της Τρίτης, 18 ώρες αφότου έπεσαν από τη γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι (Francis Scott Key) στα παγωμένα νερά στις εκβολές του ποταμού Πατάπσκο.

Οι αξιωματούχοι της αστυνομίας του Μέριλαντ και της αμερικανικής ακτοφυλακής ανακοίνωσαν ότι η μειωμένη ορατότητα και τα ρεύματα στο κανάλι που ήταν γεμάτο συντρίμμια καθιστούσαν τη συνέχιση των ερευνών στο ποτάμι πολύ επικίνδυνη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Τα ξημερώματα της Τετάρτης, «ελπίζουμε να βάλουμε δύτες στο νερό και να ξεκινήσουμε εξονυχιστική έρευνα για να ανασύρουμε τους έξι αγνοούμενους», δήλωσε ο αξιωματούχος των αστυνομικών Αρχών, Ρόλαντ Μπάτλερ στους δημοσιογράφους αργά το βράδυ της Τρίτης.

«Δεν πιστεύουμε ότι θα βρούμε κάποιο από τα άτομα που αγνοούνται ζωντανό», δήλωσε κατά την ενημέρωση ο αντιναύαρχος Γκίλριντ.

Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το χρονικό του δυστυχήματος-1

Το χρονικό

Ηταν λίγο μετά τη 01.00 τα ξημερώματα, το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτη, όταν το φορτωμένο με κοντέινερ φορτηγό πλοίο «Dali» προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κι (Francis Scott Key Bridge) στη Βαλτιμόρη, με αποτέλεσμα εκείνη να καταρρεύσει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα παρασύροντας στα νερά του ποταμού Πατάπσκο αυτοκίνητα και εργάτες. 

Το συμβάν θα μπορούσε να παρομοιαστεί και με «σύγκρουση γιγάντων», καθώς από τη μία πλευρά είχαμε μια γέφυρα μήκους 2,6 χιλιομέτρων με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα, και από την άλλη ένα πλοίο μήκους 290 μέτρων με ολική χωρητικότητα 95.000 τόνων.  

Γίνεται ένα εμπορικό πλοίο, μόνο και… άοπλο, να «ρίξει» μια γέφυρα μήκους χιλιάδων μέτρων;

Οπως φαίνεται, γίνεται.

Βίντεο στο οποίο καταγράφεται η στιγμή της πρόσκρουσης παρουσιάζει τη γέφυρα να καταρρέει αμέσως μετά το χτύπημα.

Στο ίδιο βίντεο ωστόσο, το φορτηγό πλοίο «Dali» δείχνει σαν να «παθαίνει μπλακάουτ» και βυθίζεται στο σκοτάδι μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση. Τι είχε προηγηθεί;

Σύμφωνα με όσα μετέφεραν τα μέλη του πληρώματος, τα οποία διασώθηκαν και είναι όλα καλά στην υγεία τους, το πλοίο φέρεται να έχασε τον έλεγχο του συστήματος πρόωσης μένοντας ακυβέρνητο προτού προσκρούσει στη γέφυρα. Το πλήρωμά του πρόλαβε, ωστόσο, να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός το οποίο επέτρεψε στις Αρχές να διακόψουν άμεσα την κυκλοφορία των οχημάτων πάνω στη γέφυρα αποτρέποντας έτσι κάποια μεγαλύτερη σε απώλειες τραγωδία.

Παρ’ όλα αυτά, υπήρξαν αυτοκίνητα που έπεσαν στα νερά του ποταμού, ενώ τη στιγμή της πρόσκρουσης βρισκόταν πάνω στη γέφυρα και μια ολιγομελής ομάδα εργατών τα μέλη της οποίας κατέληξαν στο νερό.

Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το χρονικό του δυστυχήματος-2
AP Photo

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, δήλωσε από την πλευρά του ότι η γέφυρα θα επισκευαστεί, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί χρόνος.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ξεκαθάρισε, από τη δική του πλευρά, ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόκειται να καλύψει «στο σύνολό του το κόστος» της ανοικοδόμησης της γέφυρας και της επαναλειτουργίας του λιμανιού.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης αποτελεί έναν από τους βασικούς κόμβους διαμετακόμισης οχημάτων στις ΗΠΑ. Ενδεικτικά, μόνο το 2023, πέρασαν από εκεί περίπου 750.000 αυτοκίνητα και φορτηγά.

Τόσο ο Μπάιντεν όσο και ο Μουρ έκαναν λόγο για δυστύχημα, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να υπήρξε δόλος που οδήγησε στην πρόσκρουση, ενώ και το FBI από την πλευρά του παρουσιάστηκε να αποκλείει το ενδεχόμενο «τρομοκρατικού χτυπήματος».

Βαλτιμόρη: Τουλάχιστον έξι οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας – Το χρονικό του δυστυχήματος-3

«Ολα τα στοιχεία προς το παρόν συνηγορούν πως αυτό ήταν ένα φρικτό δυστύχημα. Δεν υπάρχει αντίθετη ένδειξη, ούτε λόγος να υποτεθεί οποιαδήποτε πρόθεση. Το πλήρωμα ήταν σε θέση να ενημερώσει την υπηρεσία μεταφορών του Μέριλαντ πως είχε χάσει τον έλεγχο του πλοίου. Ως αποτέλεσμα, οι Αρχές πρόλαβαν να κλείσουν την κίνηση στη γέφυρα πριν προσκρούσει το πλοίο, κάτι που αναμφισβήτητα έσωσε ζωές», δήλωσε ο Τζο Μπάιντεν χθες. 

Το μήκους περίπου 290 μέτρων φορτηγό πλοίο «Dali», που προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας στη 1.28 τα ξημερώματα της Τρίτης (τοπική ώρα), είχε ξεκινήσει το ταξίδι του περίπου μισή ώρα νωρίτερα από το λιμάνι της Βαλτιμόρης και είχε ως τελικό προορισμό τη Σρι Λάνκα. 

Το πλοίο, που μετέφερε κοντέινερ για λογαριασμό του δανέζικου κολοσσού Maersk, ανήκει στην Grace Ocean Pte Ltd., μια εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη. Ως διαχειρίστριά του παρουσιάζεται η εταιρεία Synergy Marine, που επίσης έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, ενώ το πλοίο είναι ασφαλισμένο από την Britannia, η οποία έχει την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το «Dali» ναυπηγήθηκε στην Κορέα στις εγκαταστάσεις της Hyundai, το 2015. Eχει σχεδόν 300 μέτρα μήκος, 48 μέτρα πλάτος, 24,8 μέτρα ύψος και ολική χωρητικότητα 95.000 τόνων, γεγονός που το κατατάσσει στην κατηγορία των μεσαίου μεγέθους φορτηγών πλοίων.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή