Φόρμουλα 1: Βασική προϋπόθεση ο τερματισμός

Φόρμουλα 1: Βασική προϋπόθεση ο τερματισμός

Ο έκτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός δεύτερος (1062) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 20 Μαΐου

6' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο έκτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εξηκοστός δεύτερος (1062) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 20 Μαΐου 2022 στην Βαρκελώνη της Ισπανίας. 

Στον 27ο από τους 66 γύρους της κυριακάτικης συναντήσεως το μονοθέσιο του Λεκλέρ έχασε την δύναμη του και ο επικεφαλής του αγώνα, της γενικής κατάταξης και υποψήφιος πρωταθλητής παρακολούθησε τους υπόλοιπους πιλότους από τα paddocks. Στις δηλώσεις του επικέντρωσε το ενδιαφέρον στα «θετικά» της εγκαταλείψεως χωρίς να παραλείψει να επισημάνει ότι κάτι ανάλογο δεν μπορεί να συμβαίνει συχνά γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσει διεκδικήσει η Ferrari το πρωτάθλημα. Στο ίδιο μήκος κυμάνθηκε ο επικεφαλής της ομάδας Μπινότο λέγοντας, σε ελεύθερη ερμηνεία: «πρέπει να δούμε τι έχουμε πετύχει μέχρι τώρα για να προχωρήσουμε, και όχι να οικτίρουμε τους εαυτούς μας για τα λάθη μας». Πριν από τον αγώνα ο μονεγάσκος πιλότος στις στερεοτυπικές ερωτήσεις των καθιερωμένων συνεντεύξεων του δημοσιογράφου της F1TV, η οποία έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης των τεκταινόμενων κάθε τριημέρου, απάντησε ότι ελπίζει σε έναν καλό αγώνα με υγιή ανταγωνισμό και προϋπόθεση τον τερματισμό.

Η τύχη, η ατυχία και η απλή λογική

Η επί-τυχία και η από-τυχία συνδέονται, στην ελληνική γλώσσα, με την τύχη. Δύο διαφορετικές προθέσεις αλλάζουν ριζικά το νόημα των σύνθετων λέξεων που έχουν ως βάση τη λέξη τύχη. Η θεά Τύχη και κατ’επέκταση η σημασία της τύχης στις ζωές των ανθρώπων εμφανίζεται με την κατάρρευση των αρχαϊκών πόλεων και την ανάδυση των αυτοκρατοριών. Αντιγράφω από το βιβλίο του Στέλιου Ράμφου, «Η Ελλάδα των ονείρων» (εκδόσεις ΑΡΜΟΣ 2020, σελ.58): “Η αχανής επικράτεια του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα βασίλεια των Επιγόνων του, η οικουμενική ρωμαϊκή αυτοκρατορία ανέτρεψαν την προηγούμενη σταθερότητα των πόλεων και γέμισαν ανασφάλεια τις ψυχές των ατόμων, που ήρθαν στο επίκεντρο των γεγονότων αφήνοντας την προγονική «ευδαιμονία» υπέρ της «ευτυχίας», είτε αυτή σημαίνει το στωικό καθήκον να τελειοποιούν τον εαυτό τους είτε την επικούρειο κατανίκηση του φόβου ή την κυνική ελευθερία από την ανάγκη και την σύμβαση. Η τύχη αναπληρώνει το κενό της απουσίας των παλαιών θεών με την μοιρολατρία, την αστρολογία, τα μυστήρια της ατομικής σωτηρίας. Ένα αίσθημα φθοράς απλώνεται στις ψυχές και στις πόλεις μαζί με την πεποίθηση ότι η αδυσώπητη δύναμι που κυβερνά το φυσικό σύμπαν προκαθορίζει και την ζωή κάθε ανθρώπου. Από την τραγική άγνοια [του αρχαίου δράματος] ως την τύχη, έχει μεσολαβήσει η παρουσία ενός ατόμου το οποίο ούτε μέλος της πόλεως είναι ούτε μέρος του κόσμου, και εκεί που ο χορός [της αρχαίας τραγωδίας] άλλοτε εξέφραζε τα κοινά συναισθήματα, τώρα το μοναχικό τούτο άτομο κλαίει την μοίρα του ή αναζητεί στο πρόσωπο του ερωτικού συντρόφου τη νέα τάξη και ταυτότητα που έφερε η αγάπη τους. Το ατομικό αίσθημα γίνεται εσωτερική σταθερά την οποία προκαλεί η τύχη και την δοκιμασία αυτής της προκλήσεως εκφράζει περίπλοκα ο αφηγηματικός τρόπος της μυθιστορίας [ως νέα λογοτεχνική έκφραση]”.

Έχουν περάσει 20 αιώνες μέχρι σήμερα. Χωρίς κάποια εντυπωσιακή μεταβολή στην επιρροή της Τύχης. Παλεύουμε ακόμα με την ανασφάλεια μας σε ένα κόσμο εχθρικό λόγω των αστάθμητων συγκυριών. Το απρόβλεπτο και το ξαφνικό μας τυραννάει αλλά συγχρόνως μας δίνει την δυνατότητα να το χαλιναγωγήσουμε με την λογική, με την συστηματικότητα και την πρόβλεψη που βασίζεται στην προσεκτική καταγραφή, την ανάλυση και την σύνθεση του επιδιωκόμενου στόχου. Με άλλα λόγια γινόμαστε πιό ώριμοι συναισθηματικά στην προσπάθεια μας να κατανοήσουμε και να διαμορφώσουμε τον κόσμο μας. Η Επι-τυχία είναι μία επιβολή πάνω στο τυχαίο. Η Απο-τυχία είναι ένα καθ’ολοκληρία τυχαίο γίγνεσθαι του οποίου η τελική έκβαση συντελείται ερήμην του ατόμου που υπόκειται σε αυτό. Όσο ο Λεκλέρ και ο Μπινότο ως επικεφαλής της «κόκκινης» ομάδας αρέσκονται να καθρεφτίζονται μοιρολατρικά στα «θετικά» των αποτυχιών τους ή να «ξορκίζουν» το κακό ονοματίζοντας το (μπορεί και να μην τερματίσουμε) τόσο η επιτυχία θα απομακρύνεται εφόσον η ίδια δεν αρέσκεται απλώς, αλλά τρέφεται, κυριολεκτικώς, από την ενέργεια και την φροντίδα, αποφεύγοντας με φρίκη, ως άλλος Περσέας το απατηλό της είδωλο που δεν είναι άλλο από την εμβάπτισή της στο «μη χείρον βέλτιστον». 

Φόρμουλα 1: Βασική προϋπόθεση ο τερματισμός-1

Περιγραφή του κυριακάτικου αγώνα

Στην εκκίνηση ο Ράσελ περνά στην τρίτη θέση. Η επιτυχημένη αυτή προσπέραση επί του Σάινθ του έφερε τελικώς μία θέση στο βάθρο, αφού καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα όχι μόνο δεν απειλήθηκε αλλά για 18 γύρους κρατάει πίσω του τον Φερστάπεν, ο οποίος όμως υποφέρει από μία βλάβη στο σύστημα DRS (δεν ανοίγει το πίσω φτερό) στην ζώνη που επιτρέπεται και όταν η μεταξύ των αυτοκινήτων απόσταση είναι μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο. Ο Χάμιλτον σε μία επαφή του με τον Μάγκνουσεν αναγκάζεται να μπει στα pit και να αλλάξει λάστιχα. Είναι τέτοια η απογοήτευση του επτάκις παγκοσμίου πρωταθλητή και κατόχου του ρεκόρ νικών σε όλη την ιστορία της Φόρμουλα Ένα, που ζητάει από τον μηχανικό του να εγκαταλείψει, με το πρόσχημα ότι πρέπει να προστατεύσει την μηχανή αφού δεν έχει ελπίδες για βαθμούς. Το αίτημά του δεν γίνεται δεκτό. Τελικώς τερματίζει πέμπτος αφού στον τελευταίο γύρο του αγώνα τον προσπέρασε ο Σάινθ, ενώ το αυτοκίνητο του αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα με την αντλία νερού. 

Φόρμουλα 1: Βασική προϋπόθεση ο τερματισμός-2

6/66: Ο Σάινθ χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου στην στροφή 4. 

9/66: Παθαίνει ακριβώς το ίδιο ο Φερστάπεν αλλά χάνει μόνο δύο θέσεις. 

11/66: Ο Φερστάπεν προσπερνά με άνεση τον ομόσταυλό του και βρίσκεται στην τρίτη θέση. Αρχίζει το κυνηγητό του Ράσελ. Το ηλεκτρικό σύστημα του DRS (drag reduction system) δεν λειτουργεί σωστά και δεν του επιτρέπει να προσπεράσει τον Ράσελ και να έρθει στην δεύτερη θέση.

14/66: Ράσελ και Φερστάπεν πραγματοποιούν αλλαγή ελαστικών από soft σε medium. Βγαίνουν με την σειρά που μπήκαν στα pit.

22/66: Ο Λεκλέρ μπαίνει στα pit βγαίνει με άνεση επικεφαλής με διαφορά 5” 

23/66: Ο Χάμιλτον πραγματοποιεί δεύτερη αλλαγή ελαστικών, από soft σε medium.

26/66: Ο Πέρεζ ζητάει από την ομάδα να του επιτραπεί να προσπεράσει τον ομόσταυλό του για να προσπεράσει στην συνέχεια τον δεύτερο Ράσελ αφού το δικό του DRS λειτουργεί ομαλά. Φυσικά παίρνει αρνητική απάντηση. Αργότερα θα του ζητηθεί να αφήσει τον Φερστάπεν να τον περάσει για να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα. Για πρώτη φορά από πέρσι που ήρθε στην ομάδα ο Πέρεζ έδειξε μία ελαφρά δυσαρέσκεια που πήρε την μορφή παραπόνων στο τέλος του αγώνα. Στην Red Bull τα πράγματα είναι απλά. Πρώτος πιλότος είναι ο Φερστάπεν. Ο σκιώδης επικεφαλής Μάρκο διευθύνει στιβαρά και βαρετά. Εξάλλου τον Ολλανδό στηρίζουν η ερωμένη του, Κέλλυ Πικέ, κόρη του παλαιού πρωταθλητή και μητέρα του παιδιού του Κβίατ, ήσσονος σημασίας, πρώην οδηγού της Φόρμουλα Ένα, καθώς και ο αγροίκος, μονίμως αναστατωμένος, πατέρας του, Γιός Φερστάπεν, πρώην οδηγός αγώνων Φόρμουλα Ένα με δύο βάθρα στο ενεργητικό του και δεκαεπτά συνολικά πόντους σε εννέα χρόνια καριέρας. Αμφότεροι βαρετοί. 

27/66: Ο κινητήρας του Λεκλέρ σταματάει και μαζί του οι ελπίδες των φίλων του. Η διαφαινόμενη άνετη επικράτηση του αποδείχθηκε φρούδα (πρό + ὅδος, αυτή που χάθηκε από τον δρόμο της). 

29/66: Στον επόμενο γύρο η Red Bull βάζει τον Φερστάπεν στα pit για αλλαγή σε soft και βγαίνει τέταρτος στη πίστα, έχοντας μπροστά του τον Ράσελ και τον Μπότας που χρωστάνε pit-stop. Επιλέγει σωστά μία τακτική τριών pit-stop που θα της δώσει μία άνετη επικράτηση στην τελική πρώτη και δεύτερη θέση του τερματισμού. Φυσικά δεύτερος θα είναι ο Πέρεζ. 

31/66: Ο Πέρεζ προσπερνά με άνεση τον Ράσελ. 

37/66: Ο Ράσελ πραγματοποιεί αλλαγή από medium σε medium.

40/66: Ο Χάμιλτον κατέχει την έκτη θέση και φαίνεται ότι πάει για ψηλότερα. Για άλλη μία φορά η τακτική της Mercedes σε συνδυασμό με την ψυχραιμία που της παρέχει η καλή γνώση του αντικειμένου έθεσαν τις βάσεις της επιτυχίας. 

46/66: Ο Φερστάπεν περνά πρώτος. 

60/66: Ο Χάμιλτον προσπερνά τον Σάινθ για την τέταρτη θέση. 

65/66: Ο Σάινθ προσπερνά τον Χάμιλτον για την τέταρτη θέση.

Ο Φερστάπεν προηγείται στην κατάταξη των οδηγών με έξι βαθμούς του Λεκλέρ. Η Red Bull προηγείται της Ferrari στην κατάταξη κατασκευαστών του πρωταθλήματος με 26 βαθμούς. Η Mercedes είναι τρίτη με 75 βαθμούς διαφορά από τον πρώτο. Ο επόμενος αγώνας γίνεται στο περιβόητο Μόντε Κάρλο, στον πιό διάσημο αγώνα πόλης του πρωταθλήματος από την ημέρα της γέννησης του. Είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του Λεκλέρ. Όλα τα μάτια θα είναι στραμμένα πάνω του και στο ελκυστικότερο μονοθέσιο των αγώνων από την γέννηση τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή