Τζέντα: Η έπαρση του Φερστάπεν και οι παραφυάδες της

Τζέντα: Η έπαρση του Φερστάπεν και οι παραφυάδες της

Χωρίς αμφιβολίες, ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς,επιβεβαίωσε την απόλυτη κυριαρχία της Red Bull

6' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς αμφιβολίες, ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός ογδοηκοστός (1.080) σε απόλυτη αρίθμηση, ο οποίος διεξήχθη την Κυριακή 19 Μαρτίου 2023 στην πίστα Jeddah Corniche Circuit, επιβεβαίωσε την απόλυτη κυριαρχία της Red Bull. Πρώτος τερμάτισε ο Πέρεζ και δεύτερος ο Φερστάπεν, ο οποίος ξεκίνησε από την 15η θέση ενώ ο ομόσταυλός του από την 1η. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, το αυτοκίνητο του Ολλανδού πρωταθλητή υπέστη μηχανική βλάβη που οφείλετο σε πρόβλημα στον άξονα μεταδόσεως της κινήσεως του αυτοκινήτου. Η ανάμνηση του συμβάντος έπαιξε ένα δευτερεύοντα ρόλο στην αναστολή της προθέσεώς του να κυνηγήσει τον Πέρεζ μετά την επανεκκίνηση του αγώνα της Κυριακής, στον 20ο από τους 50 γύρους όταν βλάβη στο αυτοκίνητο του Στρολ υποχρέωσε τον αγωνιστικό διευθυντή να διατάξει την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, εξαιτίας της αναξιοπιστίας του περιβόητου GPS (Global Positioning System: Παγκόσμιο σύστημα χωροθέτησης) που έδειχνε τον Καναδό πιλότο εντός της πίστας ενώ είχε οδηγήσει εγκαίρως το μονοθέσιο του εκτός αυτής. Η περίπτωση της εγκατάλειψης του ενός εκ των δύο αυτοκινήτων της Aston Martin δικαιολογούσε την υπαγωγή του αγώνα σε VSC (Virtual Safety Car: Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας), συνθήκη που υποχρεώνει τους αγωνιζομένους σε μείωση της ταχύτητας τους κατά 40%. Στην προκειμένη περίπτωση η αντίστοιχη χρονική διάρκεια του  pit stop μειώνεται, εκ των πραγμάτων, κατά την αυτή ποσόστωση. Όλες οι ομάδες των αρχικών δέκα θέσεων ωφελήθηκαν, πλην της Ferrari που είχε πραγματοποιήσει την αλλαγή ελαστικών των δύο αυτοκινήτων ένα γύρο πριν. Επιπλέον, κακή συνεννόηση με το pit wall αιφνιδίασε τον Λεκλέρ ο οποίος παραχώρησε άθελα του μία θέση στον Χάμιλτον. Επίσης η εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας ευνόησε κατά τι τον Φερστάπεν ώστε να πλησιάσει τους προπορευόμενους. Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας και την πλήρη επαναφορά της ταχύτητος των μονοθεσίων, εντός δύο γύρων, ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Σαινθ και ο Φερστάπεν τον Ράσελ για τη δεύτερη θέση, σχηματίζοντας μία αδιάσπαστη σειρά έως το τέλος του αγώνα. Για μισό και πλέον αγώνα δεν υπήρξε καμιά προσπέραση για τους εννέα από τους δέκα οδηγούς που βαθμολογούνται. Σαρανταπέντε λεπτά ελαφρού ύπνου και ξεκούρασης για θεατές, σχολιαστές και μηχανικούς; Ευτυχώς, προς τέρψιν του ενδιαφέροντος, εν είδει κουτσομπολιού ή οιονεί διενέξεως, οι λογικά συγκρουόμενες επιδιώξεις των δύο ομοσταύλων (teammate) της Red Bull διατήρησαν όρθιους και ξύπνιους, τουλάχιστον, τους μηχανικούς αγώνα της αυστριακής ομάδας.

Ο Hugh Bird (Χιού Μπέρντ) είναι ο Βρετανός μηχανικός αγώνων του Σέρτζιο Πέρεζ. Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2012 ως μηχανικός προσομοίωσης και ανάλυσης για την Red Bull Racing και στη συνέχεια έγινε μηχανικός προσομοίωσης επιδόσεων από το 2015 έως το 2017. Για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2018 διορίστηκε μηχανικός επιδόσεων του Μαξ Φερστάπεν σε μια περίοδο όπου ο Ολλανδός σημείωσε επτά νίκες και αρκετές θέσεις στο βάθρο. Διορίστηκε ως ανώτερος μηχανικός αγώνων του Σέρχιο Πέρεζ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2021, καθοδηγώντας τον Μεξικανό σε μια νίκη και στην τέταρτη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Ο Gianpiero Lambiase (Τζιανπιέρο Λαμπιάζε), συχνά γνωστός ως GP, είναι ο Ιταλοβρετανός μηχανικός αγώνων του Μαξ Φερστάπεν. Ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 το 2005 στην Jordan και εργάστηκε με την ομάδα του Silverstone μέσα από τις πολυάριθμες μορφές της για 10 χρόνια. Το 2008 εργάστηκε ως μηχανικός επιδόσεων για τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα καθοδηγώντας τον Ιταλό στην πρώτη pole position της Force India και στο βάθρο στο Βέλγιο το 2009. Στη συνέχεια, το 2010 έγινε μηχανικός αγώνων για τον Βιταντόνιο Λουίτζι και όταν ο Ιταλός έφυγε στο τέλος της ίδιας σεζόν, ανέλαβε την ίδια θέση για τον Πολ ντι Ρέστα την οποία κράτησε τρία χρόνια έως ότου αντικαταστάθηκε από τον Σέρτζιο Πέρεζ το 2014. Μαζί του συνεργάστηκε για ένα χρόνο όταν πήρε μεταγραφή στην Red Bull, καθοδηγώντας τον Ντάνιελ Κβίατ γιά έναν χρόνο, και αμέσως μετά τον Φερστάπεν. Είναι γνωστός για την εξαιρετικά άμεση και ακριβή επικοινωνία του στον ασύρματο την οποία ο Verstappen έχει συχνά επαινέσει. Το 2022 ο Λαμπιάζε ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής της αγωνιστικής μηχανικής, διατηρώντας παράλληλα το ρόλο του ως μηχανικός αγώνων για τον Φερστάπεν.

Είναι σαφές από τα βιογραφικά τους ότι ο καθοδηγητής του Ολλανδού είναι σαφώς πιό έμπειρος, με σημαντικότερη και πιό σύνθετη θέση στην αυστριακή ομάδα. Παλιός γνωστός του Πέρεζ από την Force India που από πέρσι είναι η Aston Martin, εξού και μετά το τέλος του αγώνα ο Μεξικανός μοιράστηκε τη χαρά της πρώτης θέσης με τους παλιούς του συντρόφους στην “πράσινη” ομάδα. Είναι άλλη μία ένδειξη της διακεκριμένης θέσης που κατέχει ο Φερστάπεν στην ομάδα. Για την ακρίβεια όλα και όλοι γυρίζουν γύρω από αυτόν, ίσως όχι άδικα εάν αξιολογηθεί με βάση την οδηγική του ικανότητα. Όμως, συχνά φέρεται σαν κακομαθημένο μοναχοπαίδι, παρασυρμένος από την ολοκληρωτική παράδοση των συντελεστών της ομάδας σε αυτόν, με κύριο εκφραστή και υποστηρικτή της αμερίστου διακρίσεως στο πρόσωπο του τον “πνευματικό” πατέρα του Χέλμουτ Μάρκο και επιστήθιο φίλο του εμπνευστή και ιδρυτή της αυστριακής ομάδας Ντίτριχ “Didi” Μάτεσιτς, κάτοικο ενός αθέατου κόσμου από τις 22 Οκτωβρίου 2022. Η ομάδα της Red Bull φτιάχτηκε από τους Μάτεσιτς, Μάρκο, Χόρνερ και Νιούι, με τον τελευταίο να είναι, ίσως, ο σημαντικότερος αεροδυναμικός σχεδιαστής όλων των εποχών στη Formula 1. Υπο μίαν έννοια αδικούν τον εαυτό τους και προσανατολίζουν με τη στάση τους σε μία και μόνο διάσταση τη συνεισφορά του Ολλανδού στην ομάδα, περιορίζοντας τη γενναιοδωρία του. Πέρσι, στο βραζιλιάνικο Grand Prix αρνήθηκε στον Πέρεζ τη δεύτερη θέση σε μία εκδικητική χειρονομία, αποτέλεσμα της διεστραμμένης ανταγωνιστικότητας με την οποία έχει ανατραφεί από τον βιολογικό του πατέρα και ενισχύθηκε από τους υπολοίπους συντελεστές της ομάδας, εξαιρουμένου, ίσως, του Αντριάν Νιούι ο οποίος φαίνεται να απεχθάνεται τις πομπώδεις κινήσεις συμπεριφοράς. Ο Φερστάπεν δεν είναι απλώς ανταγωνιστικός, πρέπει να φαίνεται ανταγωνιστικός σε μία κραυγαλέα δημόσια επίδειξη ενός τέτοιου χαρακτηριστικού. Αλλιώς δεν εξηγούνται, ειδικώς όταν προηγείται στον αγώνα με άνεση, τα σχόλια περί ειδικών ήχων που ακούει και που είναι φανερό ότι είναι ήσσονος σημασίας. Τα ίδια έκανε και χθες. Σε σημείο που οι Αγγλοι σχολιαστές του διεθνούς τμήματος της συνδρομητικής τηλεόρασης TVF1 η οποία καλύπτει τους αγώνες, να κοροϊδεύουν τη λεπτότητα της ακοής προσάπτοντάς του υπερφυσικές ακουστικές ικανότητες, όταν έκανε σχόλια για τους ήχους που άκουγε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του. Οι ήχοι εμφανίστηκαν όταν ήταν στη δεύτερη θέση και για ένα διάστημα πίστευε ότι θα μπορούσε να φτάσει τον Πέρεζ, κάτι που αποδείχθηκε αδύνατο, γιατί μπορεί ο Μεξικανός να είναι πιό αργός οδηγός από εκείνον αλλά όχι τόσο αργός με αυτήν την αξιοθαύμαστη RB19, δημιούργημα του Νιούι, που κατά δήλωση του οκτάκις παγκοσμίου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον είναι το πιό γρήγορο μονοθέσιο που έχει δει μέχρι τώρα στην καριέρα του. Οι δύο μηχανικοί αγώνων αναλώθηκαν σε μία ανταλλαγή οδηγιών και μικροδιαξιφισμών με τους οδηγούς τους, σχετικά με το ρυθμό που έπρεπε να ακολουθήσουν για να φτάσουν στον τερματισμό τα μονοθέσια και να αποφύγουν κάποια πιθανή αστοχία ή βλάβη. Όμως, όλα αυτά έμοιαζαν περισσότερο με ακκισμούς του Φερστάπεν και ανασφάλειες του Πέρεζ παρά με πραγματικές απειλές. Τελικώς, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, αψηφώντας τις αέρινες ηχητικές προειδοποιήσεις έκανε τον ταχύτερο γύρο, αρπάζοντας δικαίως τον ένα βαθμό και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα από τον ομόσταυλό του. Τοποθετώντας ένα κερασάκι στην τούρτα της επάρσεώς του δεν πήγε στον διακριτό χώρο των τριών πρώτων που είχαν τερματίσει αλλά στάθμευσε με τους υπόλοιπους οδηγούς, αποφεύγοντας έτσι να σταθεί πλάγια και πίσω από το αυτοκίνητο του Πέρεζ.

Ο Αλόνσο τερμάτισε τρίτος αλλά μετά από ποινή για λάθος έκτιση ποινής ανέβηκε στην τρίτη θέση ο Ράσελ. Ωστόσο, μετά από έφεση της Aston Martin δικαιώθηκε επιστρέφοντας στην τρίτη θέση, η οποία είναι και η θέση του στη γενική κατάταξη μετά από δύο αγώνες. Η Mercedes, η οποία κατά δηλώσεις του επικεφαλής της Τότο Βολφ, πρέπει να επανασχεδιάσει το μονοθέσιο εάν θέλει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα – φυσικά μιλάμε για την επόμενη χρονιά – μοιράζεται τη δεύτερη θέση με την Aston Martin. Δυστυχώς, φαίνεται ότι ο Λεκλέρ, ιδιαιτέρως δημοφιλής στους θεατές, θα υποστεί για μία ακόμα χρονιά τις παιδικές ασθένειες της ιταλικής ομάδας, η οποία αρνείται να ενηλικιωθεί.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή