Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας

Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας

Εξαντλητικό θα είναι το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου, με δύο και τρεις πρεμιέρες καθημερινά

3' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν καν ολοκληρωθούν οι θερινές παραστάσεις, με βιασύνη ξεκινά η νέα θεατρική σεζόν που προβλέπεται «άγρια», ανταγωνιστική, με πολλές επαναλήψεις, παραγωγές που δεν πρόλαβαν να παρουσιαστούν εξαιτίας του lockdown, καθώς και πολλές καινούργιες. Μια σεζόν πολυσυλλεκτική, η οποία χαρακτηρίζεται από γενικευμένη αγωνία, αλλά και ανεξήγητη υπερπροσφορά.

Θα έχουμε θέατρα μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες; Αίθουσες που θα δέχονται και ανεμβολίαστους εφόσον έχουν προχωρήσει σε rapid test; Παραγωγές που θα ζητούν από όλους (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, τεχνικούς κ.ά) να είναι εμβολιασμένοι ή όχι; Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι θεατές θα παρακολουθούν με μάσκες, ενώ η αβεβαιότητα είναι διάχυτη στον χώρο εξαιτίας της αυξημένης διασποράς και των μεταλλάξεων.

Αβεβαιότητα και για το κοινό. Αραγε θα υποστηρίξει με την ίδια λαχτάρα, όπως το καλοκαίρι, το θέατρο και σε κλειστούς χώρους; Ενας λόγος παραπάνω που η τηλεόραση  θα τους δελεάσει με πολλές σειρές μυθοπλασίας και γερά ονόματα του θεάτρου.

Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας-1
 O Γιώργος Χριστοδούλου στον «Κοτζάμπαση του Καστρόπυργου» που θα δούμε στο «Πορεία». 

Οσο αναμένεται η εξειδίκευση των υγειονομικών μέτρων, οι επιχειρηματίες παραγωγοί θεωρούν ότι είναι απαραίτητο να ληφθούν νέα μέτρα στήριξης από την πολιτεία για να είναι βιώσιμες οι παραστάσεις. Ο θεατρικός κόσμος υποστηρίζει ότι ακόμη και με πληρότητα 80% ή 100% η κατάσταση θεωρείται επισφαλής και ότι δεν υπάρχουν άλλα οικονομικά περιθώρια έπειτα από ενάμιση χρόνο περιορισμών και αναστολής εργασίας.

Νέες αίθουσες

Και όμως, παρότι η κατάσταση είναι δυσοίωνη για το ελεύθερο θέατρο, καθημερινά υπάρχει ένας βομβαρδισμός ανακοινώσεων, ενώ ανοίγουν καινούργιες θεατρικές αίθουσες. Συγκεκριμένα, η Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Μοντέρνοι Καιροί» μεταφέρεται σε νέο χώρο και θέατρο 100 θέσεων στο Γκάζι. Το Cartel μετακόμισε στον Ρέντη. Η ομάδα Θέρος της Ηλέκτρας Ελληνικιώτη δραστηριοποιείται σε χώρο της οδού Ιθάκης 32 που βαφτίστηκε «Κάμιρος», στην Κυψέλη. Νέο χώρο 120 θέσεων που μέχρι πρότινος ήταν για δοκιμές, θα λειτουργήσει και στο Δημοτικό θέατρο του Πειραιά.  

Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας-2
Ο Δημήτρης Καταλειφός στο «Τέλος παιχνιδιού» στο Σύγχρονο θέατρο.

Ανάμεσα στις παραστάσεις που θα δούμε από τα μέσα Σεπτεμβρίου είναι η «Πανούκλα» του Καμύ στο 104, στο «Μπάγκειον» τη «Μήδεια» από τον Δημήτρη Γεωργαλά, στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ το «Κάποιος θα έρθει» του Γιον Φόσε (24/9) με τους Αντώνη Μυριαγκό, Αλκηστη Πουλοπούλου, Χάρη Φραγκούλη σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, στον «Σταθμό» το έργο της Ορνέλα Βόρπσι «Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις» από τον Ενκε Φεζολάρι με τις Αμαλία Αρσένη, Βέφη Ρέδη, Αθηνά Καραγιώτη και το «Λευκό δωμάτιο» του Αλέξη Σταμάτη σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη.

Εξαντλητικό θα είναι το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου με δύο και τρεις πρεμιέρες καθημερινά. Ανάμεσά τους: «Ποντικοπαγίδα» της Αγκάθα Κρίστι στον Νέο Ακάδημο, η «Τριλογία των Λίμαν Μπρόδερς» του Στέφανο Μασίνι και σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο «Ιλίσια», η «Βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα στο Σύγχρονο Θέατρο, εκεί και το «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα με τον Δημήτρη Καταλειφό.

Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας-3
«Το καινούργιο παιδί» ανεβάζει η Κάτια Δανδουλάκη.

Η Κάτια Δανδουλάκη ανεβάζει το «Καινούργιο παιδί» των Παπαθανασίου – Ρέππα, στο «Ανεσις» ο Μανώλης Δούνιας «Το κουκλόσπιτο μέρος δεύτερο» με τους Ναταλία Τσαλίκη, Αλέξανδρο Μυλωνά, Ντίνα Μιχαηλίδου, στο θέατρο Τέχνης στη Φρυνίχου η Μαριάννα Κάλμπαρη το «Γεφύρι της Αρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου» και ο Θοδωρής Αμπαζής εκεί, με τον «Ποπολάρο» του Γρηγορίου Ξενόπουλου.

Στο νέο Θέατρο Βασιλάκου ανεβαίνει «Η μηχανή του Τούρινγκ» με τον Ορφέα Αυγουστίδη και σκηνοθέτη τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, στο «Εμπορικόν» ο Γιάννης Στάνκογλου δοκιμάζει την πρώτη του σκηνοθεσία με το «Killer Joe» του Τρέισι Λετς, στο «Παλλάς» θα δούμε «Το τρίτο στεφάνι» σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, στο «Προσκήνιο» τη Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στο «Πορεία» τη «Νύχτα της Ιγκουάνα» του Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη και στο «Στούντιο Μαυρομιχάλη» τα: «Τζεμ» της Ελέιν Μέρφι, «Κιβώτιο» του Αρη Αλεξάνδρου, «Χάρπερ Ρίγκαν» του Σάιμον Στίβενς.

Πληθωρικός και «άγριος» θεατρικός χειμώνας-4
Η «Συναίνεση» παρουσιάζεται στους Μοντέρνους Καιρούς στο Γκάζι.

Το «Βρετάνια» ξεκινά με την «Προδοσία» του Χ. Πίντερ και τους Αιμίλιο Χειλάκη, Λάκη Λαζόπουλο, Αθηνά Μαξίμου, το «Οδού Κεφαλληνίας» της Μπέτυς Αρβανίτη με το «Φθινόπωρο – χειμώνας» του Λαρς Νορέν, το Βios επαναλαμβάνει το βιωματικό αφήγημα του Σταύρου Ζουμπουλάκη «Η αδελφή μου», στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ανεβαίνουν οι «Ναυαγοί» σε σκηνοθεσία Ηρώς Μπέζου, Γιάννη Παπαδόπουλου, στο «Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής» ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί το «Συμφορά απ’ το πολύ μυαλό», στο «Αργώ» η Αιμιλία Υψηλάντη ανεβάζει το «Υποχώρηση από τη Μόσχα» του Γουίλιαμ Νίκολσον, στο «Αλφα» ο Τάσος Ιορδανίδης το «Θέλω να σου κρατάω το χέρι», στο «Από Μηχανής» οι Σωτήρης Χατζάκης και Δημήτρης Μυλωνάς το «Σλουθ» του Σέφερ, οι «Μοντέρνοι Καιροί» ανοίγουν με τη «Συναίνεση» της Νίνα Ρέιν σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη, το θέατρο «Σημείο» με τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου που σκηνοθετεί ο Αλέξανδος Διαμαντής, ο Βασίλης Μπισμπίκης συνεχίζει το «Ανθρωποι και ποντίκια» στο νέο «Cartel» στον Ρέντη πια, σε χώρο που παραχώρησε η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με τα «Κόκκινα φανάρια» του Αλέκου Γαλανού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή