Το βιώσιμο φαγητό δεν βγαίνει σε προσφορά

Το βιώσιμο φαγητό δεν βγαίνει σε προσφορά

Οργανώσεις καταναλωτών από 11 χώρες της Ευρώπης συγκέντρωσαν τον Μάρτιο του 2023 διαφημιστικά φυλλάδια από διάφορες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οργανώσεις καταναλωτών από 11 χώρες της Ευρώπης συγκέντρωσαν τον Μάρτιο του 2023 διαφημιστικά φυλλάδια από διάφορες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ. Σε ένα σύνολο 10.641 προσφορών η πλειοψηφία αφορούσε προϊόντα κρέατος. Ηταν 24% περισσότερες από τις προσφορές που έκαναν για λαχανικά και φρούτα, ενώ τα έτοιμα γεύματα με κύριο συστατικό το κρέας ήταν σχεδόν 40% περισσότερα σε προσφορά από αυτά με βάση τα λαχανικά.

Το κρέας λοιπόν σε διάφορες μορφές και παρασκευές είναι πολύ πιο ελκυστικό για τους καταναλωτές που αναζητούν οικονομικές λύσεις για το καθημερινό τραπέζι. Από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Η γκάμα των διατροφικών επιλογών δεν είναι για όλους η ίδια. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «παρά την προσφερόμενη ποικιλία διατροφικών επιλογών για τους κατοίκους της Ευρώπης, συχνά τρώμε τα προϊόντα που οι άλλοι έχουν επιλέξει πριν από εμάς για εμάς».

Κάτι άλλο πολύ σημαντικό είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αγροτοδιατροφής, συχνά μάλιστα τα τρόφιμα που επιβαρύνουν περισσότερο τον πλανήτη είναι τα πιο πολυδιαφημιζόμενα. Δεν μπορούμε να συζητάμε για εξορθολογισμό της κατανάλωσης και περιορισμό του κρέατος, όταν αυτό προσφέρεται μαζικά και σε καλές τιμές. Αντίθετα, η υγιεινή διατροφή και τα φιλικά στο περιβάλλον τρόφιμα όχι μόνο είναι πιο δύσκολα προσβάσιμα στους πολλούς αλλά και πιο ακριβά.

Μας απασχολεί ο πλανήτης, η παραγωγή τροφίμων με τρόπους που δεν θα βλάπτουν το περιβάλλον, η πρόσβαση των ανθρώπων σε τρόφιμα, το υγιεινό και βιώσιμο φαγητό και η μείωση της κατανάλωσης κρέατος που αποδεδειγμένα έχει το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά η συζήτηση γύρω από αυτά τα θέματα μένει κυρίως στο θεωρητικό κομμάτι. Στην καθημερινότητα όταν μια τετραμελής ελληνική οικογένεια πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ, αναζητά τις πιο συμφέρουσες προσφορές, ειδικά σε μια περίοδο που οι τιμές στο ράφι μένουν σταθερά ψηλά. Αν το υγιεινό και βιώσιμο φαγητό δεν γίνει η πιο εύκολη και οικονομική επιλογή για όλους, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να παρατείνουμε τη συζήτηση…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή