Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης

Το εναρκτήριο για τη χρονιά μήνυμα του εκτελεστικού διευθυντή του οίκου δημοπρασιών Christie’s, Γκιγιόμ Τσερούτι, περιλαμβάνει ορισμένες ενδιαφέρουσες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση της αγοράς τέχνης το 2024

3' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το εναρκτήριο για τη χρονιά μήνυμα του εκτελεστικού διευθυντή του οίκου δημοπρασιών Christie’s, Γκιγιόμ Τσερούτι, περιλαμβάνει ορισμένες ενδιαφέρουσες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση της αγοράς τέχνης το 2024. Ο οίκος έχει μια πανηγυρική έναρξη με τη δημοπράτηση των πλουσιότατων συλλογών τέχνης (από διάφορες κατηγορίες) του Ελτον Τζον από το σπίτι του στην Ατλάντα. Τα αντικείμενα της συλλογής (ανάμεσά τους και εξαιρετικά έργα κορυφαίων φωτογράφων από τις αρχές ώς το τέλος του 20ού αιώνα) θα είναι εκτεθειμένα στις γκαλερί του οίκου Christie’s στο Ροκφέλερ Σέντερ στη Νέα Υόρκη από τις 9 Φεβρουαρίου.

Θα ακολουθήσει και μια επίσης ενδιαφέρουσα δημοπρασία γλυπτών από την Αναγέννηση και το Μπαρόκ. Ποια μπορεί να είναι η προσδοκία για τις επενδύσεις στον κόσμο της τέχνης; Ο Γκιγιόμ Τσερούτι επισημαίνει πως η αγορά δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από το ευρύτερο μακροοικονομικό κλίμα σε όλον τον κόσμο. Ωστόσο, διατηρεί την αισιοδοξία του επισημαίνοντας αυτό που όλοι νιώθουμε. Οτι υπάρχει σε ανοδική τροχιά μια νέα γενιά επενδυτών και ακολούθων της πολυτελούς διαβίωσης (τροχιά ορατή και στον παγκόσμιο τουρισμό όπως και στην αγορά ακινήτων) που προέρχεται από τις ανερχόμενες οικονομικές ελίτ σε χώρες που τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν εκτός της αγοράς έργων τέχνης.

Υπάρχει η γενιά των μιλένιαλ, αλλά και η αμέσως επόμενη γενιά Ζ, που επενδύουν στην αξία αλλά και στην υπεραξία των έργων τέχνης, για λόγους κύρους, προβολής, αλλά και ασφαλούς τοποθέτησης χρημάτων. Είναι μια τάση που αντικειμενικά δεν μπορεί να υποστηριχθεί ακόμη και από εύρωστες οικονομικά τάξεις στην Ευρώπη. Υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις συλλεκτών από την Ευρώπη, αλλά όχι γενικευμένο κύμα όπως από τις νέες γενιές τρίτων χωρών. Αυτή η μεταβολή στη γεωπολιτική των δημοπρασιών άρχισε σταδιακά ήδη από τη δεκαετία του 1980 αλλά απογειώθηκε μετά το 2000.

Οπως λέει ο Γκιγιόμ Τσερούτι, το 30% των πελατών κάθε έτους είναι νεοφερμένοι στον κόσμο των δημοπρασιών. Ενας νέος κόσμος ανατέλλει. Διορθωτικές κινήσεις στις τιμές που έγιναν το 2023, θα διορθωθούν πάλι προς τα άνω το τρέχον έτος. Μια επένδυση στον χώρο της τέχνης θεωρείται σχετικά ασφαλής τοποθέτηση, περισσότερο από την αγορά ακινήτων, καθώς παραμένει ανεπηρέαστη από τη γεωγραφία.

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

ΒΙΕΝΝΗ 
Ρέμπραντ

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης-1
[KUNST HISTORISCHES MUSEUM WIEN]

Μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με αντικείμενο τον Ρέμπραντ και την τεχνολογία του χρώματος βρίσκεται σε εξέλιξη στο Μουσείο της Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη. Το φθινόπωρο, θα εγκαινιαστεί έκθεση με τα έργα του Ρέμπραντ από τις συλλογές του μουσείου, εστιάζοντας και στους επιγόνους του, όπως ο Σάμουελ φαν Χουγκστράτεν. Η έκθεση θα είναι η κορωνίδα της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη, σε συνεργασία με ειδικούς και άλλα μουσεία, όπως το Rembrandthuis στο Αμστερνταμ.

ΛΟΝΔΙΝΟ 
Κλάρενς Χάουζ

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης-2
[CLARENCE HOUSE]

Οσο διαρκούν οι εργασίες ανακαίνισης και αποκατάστασης στο Μπάκιγχαμ (έως το 2027), ο βασιλιάς Κάρολος Γ΄ και η Καμίλα κατοικούν στο ιστορικό Κλάρενς Χάουζ, όπου ούτως ή άλλως διέμεναν. Οταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στο Μπάκιγχαμ θα αφήσουν το Κλάρενς Χάουζ, το οποίο θα αποκτήσει νέους ενοίκους, πιθανώς το επόμενο ζεύγος διαδόχων, κατά την παράδοση, τον Ουίλιαμ και την Κέιτ. Το Κλάρενς Χάουζ είχε υποστεί ζημιές κατά τον βομβαρδισμό του Λονδίνου στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

ΟΜΕΡΣΕΤ
Οι ανερχόμενοι

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης-3
[DAMIAN GRIFFITHS]

Το εικονιζόμενο έργο είναι της Ανια Χόμπσον (γενν. 1990). Είναι μία από τους πολλούς καλλιτέχνες που αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη ορατότητα στη σύγχρονη βρετανική σκηνή. Η έκθεση παρουσιάζεται από την γκαλερί Hauser & Wirth στην αίθουσα που βρίσκεται στο Σόμερσετ της Αγγλίας, και επιχειρεί να δείξει το νέο αίμα. Εργα καλλιτεχνών, Βρετανών και ξένων, νέων και σχετικά νέων, που εργάζονται στην Αγγλία. Διαφορετικές τεχνοτροπίες και μέσα, αλλά με κοινό άξονα την ιδιάζουσα προσωπική γλώσσα. 

ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Επιστροφές

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης-4
[DPA]

Ο εικονιζόμενος πρόεδρος του Ιδρύματος Πρωσικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Χέρμαν Πάρτσινγκερ, υποστηρίζει πως βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή του φαινομένου επαναπατριζόμενων θησαυρών. Μετά την πρόσφατη επιστροφή 20 έργων τέχνης στη Νιγηρία, από διάφορα μουσεία της Γερμανίας, προερχόμενα από λεηλασίες Βρετανών το 1897, το κύμα θα ενισχυθεί ώστε να υπάρξουν επιστροφές εκεί όπου υπάρχουν νομική δυνατότητα και διακρατική συνεννόηση. 

ΛΟΝΔΙΝΟ
Γιόκο Ονο

Η συλλογή του Ελτον Τζον και το μέλλον της αγοράς τέχνης-5
[YOKO ONO]

Η Τέιτ Μόντερν θα παρουσιάσει έκθεση με έργα της Γιόκο Ονο από τις 15 Φεβρουαρίου. Η έκθεση έχει τον χαρακτήρα μιας μεγάλης αναδρομικής και ενός φόρου τιμής για επτά δεκαετίες διαρκούς δημιουργίας, καλλιτεχνικού ακτιβισμού και εικαστικής παραγωγής. Συνδυάζει τα εικαστικά, την περφόρμανς, τη μουσική και τον κινηματογράφο με αξιοθαύμαστη αντοχή στον χρόνο. Η έκθεση εστιάζει στις κορυφές της ζωής της, ανάμεσα σε αυτές και τα χρόνια στο Λονδίνο (1966-71) όταν γνώρισε τον Τζον Λένον. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή