ΜΟΥΣΙΚΗ

To κουιντέτο Αστορ Πιατσόλα έρχεται για μία συναυλία στην Ελλάδα

To κουιντέτο Αστορ Πιατσόλα έρχεται για μία συναυλία στην Ελλάδα

Για τη σημερινή Αργεντινή ο Αστορ Πιατσόλα (1921-1992) είναι ένας θρύλος της μουσικής, ο άνθρωπος που έδωσε νέα πνοή στο ταγκό. Δεν τον αντιμετώπιζαν πάντοτε έτσι, ούτε τον έβλεπαν όλοι οι συμπατριώτες του με θαυμασμό. Ενας, μάλιστα, εξ αυτών αποπειράθηκε να τον δολοφονήσει με ένα περίστροφο, επειδή είχε αποτολμήσει να εκσυγχρονίσει κάτι τόσο ιερό όσο το ταγκό. Γλίτωσε παρά τρίχα.

Το ελληνικό κοινό έμαθε σχετικά νωρίς τις μελωδίες του, καθώς τον θαύμαζε ο Μάνος Χατζιδάκις. Χάρη στη δική του αναγνώριση,  ο Αργεντινός συνθέτης βρέθηκε το 1981 στην Ελλάδα, για να παίξουν μαζί στο πλαίσιο του  Μουσικού Αυγούστου, που διοργανώθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα, αυτή τη φορά για να εμφανιστεί στο Ηρώδειο, μαζί με τον κορυφαίο Ελληνα συνθέτη και την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Ηταν η τελευταία συναυλία του: προγραμμάτιζε ακόμα μία στη χώρα μας, αλλά τον πρόλαβε ο απροσδόκητος θάνατός του.

to-koyinteto-astor-piatsola-erchetai-gia-mia-synaylia-stin-ellada0

Σε λίγες ημέρες θα έχουμε ξανά την ευκαιρία να νιώσουμε τι σημαίνει η μουσική του Πιατσόλα, καθώς το κουιντέτο του θα βρεθεί στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της ΕΛΣ για να ερμηνεύσει μερικές από τις πιο εμβληματικές μελωδίες του. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου, στις 8.30 μ.μ. Ακόμα και πριν από  τον θάνατό του, οι συνθέσεις του, αλλά κυρίως ο τρόπος που αντιμετώπιζε το ταγκό, είχαν βρει πολλούς μιμητές. Πολλοί προσπάθησαν να οικειοποιηθούν την «κληρονομιά» του. Αυτός ήταν και ο λόγος που η σύζυγός του, Λάουρα Εσκαλάδα, θεσμοθέτησε ένα ίδρυμα που φέρει το όνομά του και φρόντισε να δημιουργηθεί αυτό το κουιντέτο, που διατηρεί ζωντανό το έργο του. Για περισσότερες από δύο δεκαετίες, το συγκεκριμένο μουσικό σχήμα ταξιδεύει ανά τον κόσμο, διαδίδοντας το πλουσιότατο ρεπερτόριο του Πιατσόλα. Η συναυλία που θα δοθεί στη χώρα μας έχει τη στήριξη της πρεσβείας της Αργεντινής και του δραστήριου πρέσβη Χουάν Αρκούρι.

Εκτός από συνθέτης, ο μουσικός ήταν και βιρτουόζος του μπαντονεόν. Χάρη σε αυτόν, το όργανο βρήκε τη θέση του στις σύγχρονες ορχήστρες. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, το ταγκό, μπολιασμένο με τζαζ και κλασική μουσική, βρήκε τον δρόμο του, από τις πλατείες και τους δρόμους του Μπουένος Αϊρες, στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών. Η σημαντικότερη συμβολή του Πιατσόλα επήλθε πολλά χρόνια μετά τον θάνατό του. Μια νέα γενιά μουσικών αντιμετώπισε με σεβασμό και αγάπη το nuevo tango, για να το κάνει μόδα, όχι μόνο στην Αργεντινή, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο.