ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Από το Οσκαρ στον «ενεργειακό εξορκισμό»

Από το Οσκαρ στον «ενεργειακό εξορκισμό»

Μια βουτιά στα παγωμένα νερά της λίμνης Τάχο καταπολεμάει το στρες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ένας «ειδικός» στην εκπομπή «The Goop Lab» της Γκουίνεθ Πάλτροου στο Νetflix.

Δεν έχει γίνει γνωστό πόσοι έχουν πειστεί να δοκιμάσουν αυτή την ανορθόδοξη μέθοδο, πάντως είναι σίγουρα πολλοί αυτοί που έχουν γίνει έξαλλοι με τη νέα σειρά έξι επεισοδίων της διάσημης σταρ, με πρώτο και καλύτερο τον επικεφαλής του βρετανικού εθνικού συστήματος υγείας, Σάιμον Στίβενς, ο οποίος χαρακτήρισε τη σειρά «σημαντική απειλή για την υγεία» και την ίδια τη βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιό «κομπογιαννίτισσα».

Η εταιρεία της, την οποία έχει ονομάσει «Goop», πουλάει online προϊόντα ομορφιάς, ρούχα, βιβλία με συνταγές υγιεινής διατροφής, σπρέι που απωθούν «πνευματικούς βρικόλακες», μάσκες φωτός για λαμπερό πρόσωπο, ένα χάλκινο μπολ, μεταξύ πολλών άλλων παράξενων αντικειμένων, κατασκευασμένο στο χέρι από τεχνίτες του Νεπάλ· απαραίτητο σε όσους κάνουν διαλογισμό.

Προτού η Πάλτροου αποκτήσει πρόσβαση στο Netflix, δηλαδή σε περίπου 190 χώρες και 170 εκατ. χρήστες, όλη αυτή η εναλλακτική υποτίθεται προσέγγιση στη διατροφή, στην ομορφιά, στην ευζωία και στην υγεία, σε κάποιους μπορεί να ήταν έως και διασκεδαστική. Το να ξοδεύει κανείς 435 δολάρια για μια μάσκα φωτός είναι αρκετός λόγος για να μας κάνει να γελάσουμε ή ακόμη και να θαυμάσουμε το επιχειρηματικό δαιμόνιο της Αμερικανίδας σταρ στο να πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Ομως τώρα το παιχνίδι έχει χοντρύνει και όσο κι αν η ίδια αλλά και η συνδρομητική πλατφόρμα απαντούν ότι σκοπός τους είναι να ψυχαγωγήσουν το κοινό, οι ειδικοί υπογραμμίζουν τον κίνδυνο παραπληροφόρησης σε σοβαρά για την υγεία ζητήματα, όπως ψυχικές διαταραχές για τις οποίες προτείνεται ο «ενεργειακός εξορκισμός».

Υπάρχει και ο αντίλογος. Δημοσιογράφος των New York Times, σε πρόσφατο κείμενό της, αναρωτιέται τι κρύβεται πίσω απ’ όλη αυτή την κατακραυγή, θεωρώντας ότι σε τελική ανάλυση πρόκειται για ενηλίκους που επιλέγουν συνειδητά να ενστερνιστούν τις μεθόδους της εκπομπής, προκειμένου να αναζητήσουν την αυτογνωσία και τη συναισθηματική ελευθερία.

Πάντως, όσο το ντιμπέιτ φουντώνει, η Πάλτροου θησαυρίζει. Ηδη η αξία της εταιρείας της αγγίζει τα 250 εκατ. δολάρια.