ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεύτερη έγκριση από την Κομισιόν για το Πάτρα – Πύργος

deyteri-egkrisi-apo-tin-komision-gia-to-patra-pyrgos0

Το δεύτερο «πράσινο φως» πήρε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα του υπουργείου Υποδομών για ανάθεση του άξονα Πάτρας – Πύργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Οπως ανακοίνωσε χθες, μετά τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, θετική απάντηση έδωσε και η Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά (DG Grow). Τώρα απομένει να δώσει την έγκρισή της η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, εφόσον κρίνει ότι δεν πρόκειται για παράνομη κρατική ενίσχυση. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η ανάθεση του έργου –άρα και η εκκίνηση των εργασιών– να γίνει μέσα στο 2021.

Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, οι ελληνικές αρχές ειδοποιήθηκαν χθες ότι «η Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (DG Grow) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο». Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η DG Grow συναίνεσε χωρίς παρατηρήσεις, γεγονός που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό. «Ας μην ξεχνάμε ότι από τη συγκεκριμένη διεύθυνση ζητήθηκε το 2012 να αφαιρεθεί από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το συγκεκριμένο τμήμα, η προθεσμία να επανενταχθεί στο έργο έληξε το 2017 και εμείς ήρθαμε οκτώ χρόνια αργότερα ακυρώνοντας τους οκτώ διαγωνισμούς στους οποίους είχε χωριστεί το έργο, ζητώντας να επανενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Δεν ήταν απλή υπόθεση», εκτιμά στέλεχος του υπουργείου με γνώση των συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το επόμενο βήμα είναι η γνωστοποίηση του φακέλου του έργου στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Η διαδικασία ελέγχου της νέας σύμβασης εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περί το ένα εξάμηνο. Δεν μπορεί βέβαια να θεωρείται δεδομένο ότι η DG Comp θα δεχθεί το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης χωρίς άλλες παρατηρήσεις – για παράδειγμα, στις συζητήσεις ανάμεσα σε Ελληνες και κοινοτικούς αξιωματούχους έχει τεθεί το θέμα του IRR (εσωτερικός βαθμός απόδοσης) του έργου, που θεωρείται υψηλός. Από το υπουργείο Υποδομών πάντως αισιοδοξούν ότι δεν θα υπάρξει κανένα ουσιαστικό εμπόδιο, καθώς ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει μέρος του ρίσκου. Οπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η πρόταση του υπουργείου Υποδομών αφορά τη συμμετοχή Δημοσίου και Ε.Ε. με 224 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού με 80 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο θα δεχθεί επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως τρία έτη και τη δημιουργία δύο σταθμών διοδίων και δύο ΣΕΑ στο εν λόγω τμήμα. 

Τέλος, να αναφέρουμε ότι η σύμβαση της εργολαβίας-σκούπας για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας εγκρίθηκε χθες από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία «Μυτιληναίος».