Κάμψη πωλήσεων 12,3% εμφάνισε η Coca-Cola HBC στο εννεάμηνο

Κάμψη πωλήσεων 12,3% εμφάνισε η Coca-Cola HBC στο εννεάμηνο

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμφαση στις πολυσυσκευασίες, στα premium αλκοολούχα ποτά, καθώς και στα προϊόντα καφέ Costa Coffee, που προορίζονται για κατανάλωση στο σπίτι, δίνει λόγω COVID-19 η Coca-Cola HBC AG. Την ίδια ώρα, η διοίκηση του ομίλου μεταθέτει για αργότερα κάποιες επενδύσεις, εστιάζοντας σε άλλες που σχετίζονται με την ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, από ηλεκτρονικές πλατφόρμες για καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών του, πλατφόρμες για απευθείας πωλήσεις προς τους καταναλωτές (διαθέτει ήδη στην Ελβετία), αλλά και εφαρμογές. Αν και στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020 οι καθαρές πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 12,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, οι πολύ καλύτερες επιδόσεις του τρίτου τριμήνου, η σημαντική αύξηση μεριδίου αγοράς, αλλά και η εξοικονόμηση περισσότερων χρημάτων από ό,τι αρχικά υπολογιζόταν κάνουν τη διοίκηση του ομίλου να εκτιμά ότι το έτος θα κλείσει με καλή κερδοφορία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, οι καθαρές πωλήσεις του διαμορφώθηκαν κατά το γ΄ τρίμηνο σε 1,83 δισεκατομμύριο ευρώ, μειωμένες κατά 6,7%. Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4%. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου τα έσοδα από τις πωλήσεις ήταν 4,66 δισ. ευρώ.

Η κατάρρευση του τουρισμού στην Ελλάδα είχε ως συνέπεια ο όγκος πωλήσεων να υποχωρήσει κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 κατά περίπου 20%, επίδοση που και πάλι θεωρείται βελτιωμένη σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια των lockdown σε διάφορες χώρες την άνοιξη, οι πωλήσεις για την κατανάλωση εκτός σπιτιού (στην εστίαση κατά βάση) υποχώρησαν από 70% έως 90%, τον Μάιο και τον Ιούνιο η κάμψη πωλήσεων κυμάνθηκε από 25% έως 50%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο η μείωση ήταν μονοψήφια.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη διάρκεια του σχολιασμού των αποτελεσμάτων με τους αναλυτές, τον Οκτώβριο οι πωλήσεις ήταν ικανοποιητικές στην Ελλάδα, τάση όμως που αντιστρέφεται μετά την εφαρμογή του νέου lockdown. Πάντως, οι χώρες στις οποίες υπάρχει γενικευμένο απαγορευτικό με αναστολή της δραστηριότητας της εστίασης αντιπροσωπεύουν κάτω από το ήμισυ του όγκου πωλήσεων του ομίλου.

Η παραμονή των ανθρώπων στο σπίτι λόγω lockdown και τηλεργασίας είχε ως συνέπεια όχι μόνο την αύξηση των πωλήσεων που αφορούν την εντός σπιτιού κατανάλωση, αλλά και την αύξηση του μεριδίου της Coca-Cola HBC σε αυτή την κατηγορία κατά 40 μονάδες βάσης από τις αρχές του έτους έως σήμερα. Βεβαίως, οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας έχουν αρκετά χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, όπως αναφέρθηκε στον σχολιασμό των αποτελεσμάτων από τον οικονομικό διευθυντή του ομίλου Μ. Ημελλο.

H σχετική «ψαλίδα», πάντως, μπορεί να κλείσει με την πώληση περισσότερων premium προϊόντων για το σπίτι, μεταξύ αυτών και αλκοολούχων ποτών. Η αναθεώρηση του εμπορικού σχεδιασμού αφορά και τα προϊόντα Costa Coffee, με την έμφαση αρχικά να δίνεται σε αυτά που αφορούν την εντός σπιτιού κατανάλωση, αντί αυτών που αφορούν την εστίαση. Πάντως, τους δύο τελευταίους μήνες ο όμιλος έχει καταγράψει σημαντική διείσδυση των προϊόντων Costa Coffee και στο κανάλι του HORECA, ενώ τον επόμενο μήνα τα προϊόντα θα τοποθετηθούν και σε άλλες χώρες, πλην των 13 όπου ήδη βρίσκονται.

Οι χαμηλότερες δαπάνες για την προώθηση των προϊόντων αλλά και για ταξίδια στελεχών κ.λπ. απέφεραν τελικά μεγαλύτερη εξοικονόμηση από τον αρχικό στόχο και πλέον στο σύνολο του έτους αυτή θα είναι 120 εκατ. ευρώ αντί για 100 εκατ. ευρώ. Τέλος, ο όμιλος έχει προχωρήσει και σε μείωση των επενδυτικών δαπανών του κατά 100 εκατ. ευρώ το 2020 σε σύγκριση με τον προ κορωνοϊού σχεδιασμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή