Η «αποκρυπτογράφηση» του καταναλωτή

Η «αποκρυπτογράφηση» του καταναλωτή

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια εποχή κατά την οποία οι εταιρείες προσπαθούν να «αντιληφθούν» τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να αφουγκραστούν τις ανάγκες τους, ισχυρά τεχνολογικά «όπλα», που αναπτύσσουν startups, περνούν πλέον στα χέρια τους δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις στρατηγικές marketing και να αυξήσουν τα έσοδά τους. Ενα τέτοιο παράδειγμα, είναι η νεοφυής εταιρείας ActionIQ, με έδρα τη Νέα Υόρκη, δημιουργός της οποίας είναι ο Τάσος Αργυρός. 

«Tο λογισμικό μας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολυεθνικών κολοσσών που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, το λιανεμπόριο, τα μέσα ενημέρωσης-διαφήμιση, τεχνολογία κ.ά. Ενδεικτικά, ορισμένοι από τους πελάτες μας είναι η The New York Times, η Νews Corp στην οποία ανήκει η Wall Street Journal, Condé Nast, Morgan Stanley, Michael Kors, American Eagle, Shopify κ.ά». Ο κατάλογος των πελατών της εταιρείας του κ. Αργυρού είναι ακόμη πιο μακρύς δικαιολογώντας και τα ποσά που έχουν τοποθετήσει κατά καιρούς διεθνείς επενδυτές, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει το αμερικανικό Sequoia Capital, που διαχειρίζεται περίπου 8 δισ. δολ. και έχει επενδύσει σε επιτυχημένες εταιρείες όπως Oracle,  Αpple, Airbnb, Zoom, YouTube αλλά και το αμερικανικό private equity, Andreessen Horowitz που διαχειρίζεται 12 δισ. δολ. επενδύοντας στο Instagram, Lyft κ.α. Οπως αναφέρει, ήταν μεγάλη επιτυχία να επενδύσουν στην ίδια εταιρεία τα δύο αυτά μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, για τον απλό λόγο ότι πρόκειται για ανταγωνιστές. «Πέρυσι τον Αύγουστο σηκώσαμε επιπλέον 40 εκατ. δολ. από διεθνείς επενδυτές, ενώ τα συνολικά κεφάλαια που έχουμε αντλήσει, από το 2015, όταν ιδρύθηκε η εταιρεία, αγγίζουν τα 75 εκατ. δολ.», συμπληρώνει. Τι είναι όμως αυτό που έχουν διακρίνει αγορά και επενδυτές στο λογισμικό της ActionIQ; 

«Καθώς οι εταιρείες εισέρχονται στην εποχή του omnichannel, η αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές είναι πιο περίπλοκη διότι αυτοί επισκέπτονται πλέον τόσο τα φυσικά όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Την ίδια στιγμή, τα μέσα για την αποστολή προωθητικών μηνυμάτων έχουν πολλαπλασιαστεί. Ετσι, ένα από τα βασικότερα προβλήματα των εταιρειών είναι να κατορθώσουν να ενοποιήσουν τα δεδομένα που συλλέγουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά ή τις προτιμήσεις των καταναλωτών», επισημαίνει. «Σε ένα δεύτερο επίπεδο είναι σημαντικό να μπορέσουν οι εταιρείες να αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για να δημιουργήσουν το προφίλ του εκάστοτε καταναλωτή, πραγματοποιώντας προωθητικές ενέργειες που θα είναι προσωποποιημένες». 

Η «αποκρυπτογράφηση» του καταναλωτή-1
Ο ιδρυτής της ActionIQ Τάσος Αργυρός.

Το έργο αυτό αναλαμβάνει η ActionIQ, αφού πουλώντας το λογισμικό της δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να αντλούν δεδομένα από διαφορετικά συστήματα (πληροφοριακά συστήματα σε φυσικά καταστήματα, τηλεφωνικό κέντρο, ή ψηφιακά –  π.χ. websites, εφαρμογές). «Για παράδειγμα μία αλυσίδα λιανεμπορίου έχει website αλλά και φυσικό κατάστημα. Τα συστήματά όμως που διατηρεί σε διαφορετικά κανάλια μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τις αγορές των καταναλωτών τα οποία δεν είναι ενοποιημένα. Μεγάλες εταιρείες μπορεί να έχουν 30, 40 ή 50 διαφορετικές πηγές δεδομένων που θα πρέπει να ενοποιηθούν (big data integration)», προσθέτει. Εκτός από αυτό, το λογισμικό της εταιρείας βοηθάει τις επιχειρήσεις να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, πραγματοποιώντας πιο «προσωποποιημένες» δράσεις marketing για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον τους. Παράλληλα, διευκολύνει την επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους πελάτες, λαμβάνοντας υπόψη και το κανάλι επικοινωνίας που οι τελευταίοι συνήθως χρησιμοποιούν περισσότερο. «Για παράδειγμα, μία επιχείρηση μπορεί να στέλνει ενημερώσεις στους πελάτες μέσω email, viber ή μηνυμάτων. Εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε την ίδια πληροφορία συντονισμένα (channel orchestration), βάσει και των μέσων που χρησιμοποιεί περισσότερο ο ίδιος (channel prioritization)», εξηγεί. Κερδισμένοι βγαίνουν λοιπόν τόσο οι πελάτες όσο και οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχοντας όλα αυτά τα δεδομένα στη διάθεσή τους (ποιος αγοράζει τι, ποιες είναι οι προτιμήσεις τους κ.λπ.) μπορούν να διαμορφώσουν στρατηγικές μάρκετινγκ. «Είναι σαν να έχει ο επικεφαλής μάρκετινγκ μιας εταιρείας 100 προγραμματιστές που δουλεύουν για αυτόν πρωί-βράδυ», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ενας από τους βασικούς πελάτες της εταιρείας είναι η The New York Times, η οποία χρησιμοποίησε το λογισμικό της ActionIQ για να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της και να «χτίσει» το συνδρομητικό της μοντέλο. 

Η ActionIQ δεν ήταν η πρώτη επιτυχημένη επιχειρηματική προσπάθεια του κ. Αργυρού, αφού το 2006 ίδρυσε την Αster Data που εξαγοράστηκε αργότερα από την Teradata έναντι 325 εκατ. δολ. «Η ιδέα της εταιρείας μας τότε ήταν πρωτοποριακή: δημιουργήσαμε συστάδα πολλών φθηνών υπολογιστών με στόχο να αναπτύξουμε ένα σύστημα πανίσχυρο αλλά και φθηνότερο από αυτά που υπήρχαν, ικανό να διαχειρίζεται απίστευτους όγκους δεδομένων», αναφέρει. «Μετά την εξαγορά και κατά την παραμονή μου στην Teradata διαπίστωσα ότι αυτά τα συστήματα περιλαμβάνουν δεδομένα τα οποία όμως τα τμήματα marketing δεν μπορούν να αξιοποιήσουν. Ετσι σκέφτηκα να δημιουργήσω ένα λογισμικό που θα λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα στα συστήματα αποθήκευσης δεδομένων και στα συστήματα marketing και επικοινωνίας». Η εταιρεία ήδη αριθμεί πάνω από 100 άτομα, εκφράζοντας παράλληλα ενδιαφέρον για το επιστημονικό ταλέντο που υπάρχει στην Ελλάδα. «Επειδή συνεργαζόμαστε με πολυεθνικές εταιρείες, η Ελλάδα ως αγορά δεν βρίσκεται στο ραντάρ μας. Ωστόσο, το επιστημονικό ταλέντο που υπάρχει στη χώρα, ιδίως σε ό,τι αφορά τους προγραμματιστές, μας ενδιαφέρει και θα θέλαμε να το αξιοποιήσουμε», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή