ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε λειτουργία το ψηφιακό κέντρο της Pfizer στη Θεσσαλονίκη

se-leitoyrgia-to-psifiako-kentro-tis-pfizer-sti-thessaloniki-561197335

Δεκαπέντε μήνες μετά την ανακοίνωση της επένδυσης της Pfizer στη Θεσσαλονίκη από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το ψηφιακό κέντρο τεχνολογίας (digital hub) που έχει δημιουργήσει ο φαρμακευτικός κολοσσός έχει ξεκινήσει να λειτουργεί, με τους επιστήμονες να εργάζονται ήδη πάνω σε project που «τρέχει» η εταιρεία παγκοσμίως για τη βελτίωση της υγείας των ασθενών.
Οπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου σχετικά με τη στρατηγική και το όραμα της Pfizer για το ψηφιακό κέντρο τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς στη στελέχωση του digital hub, προσεγγίζοντας τον στόχο για την πρόσληψη 200 ατόμων που θα απασχολούνται σε τομείς υψηλής εξειδίκευσης. Μέχρι το τέλος του έτους, ο στόχος αυτός θα έχει επιτευχθεί ενώ ανοικτό είναι το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν και άλλες προσλήψεις το 2021 και το 2022.

Οπως διευκρίνισε ο επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη Νίκο Γκαριμπόλντι, οι ψηφιακές δεξιότητες που αναζητεί η εταιρεία για τη στελέχωση του κέντρου τεχνολογίας αφορούν κλάδους όπως η ανάπτυξη λογισμικού, η μηχανική μάθηση, η τεχνητή νοημοσύνη, η επιχειρησιακή αρχιτεκτονική, η επιστήμη των δεδομένων, η αυτοματοποίηση των προϊόντων κ.ά. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το hub στη Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό των αιτήσεων να φθάνει τις 3.500 και το 74% των αιτούντων να κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο. Ο ίδιος στάθηκε επίσης και στο γεγονός ότι το 20% των αιτήσεων προέρχεται από Ελληνες του εξωτερικού, επισημαίνοντας ότι ένας από τους στόχους του hub είναι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της εκροής ανθρώπινου κεφαλαίου στο εξωτερικό (brain drain). Μιλώντας για τη στρατηγική της Pfizer, ο Τζεφ Χάμιλτον, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας, εξήγησε ότι η εταιρεία εστιάζει στην ψηφιοποίηση στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης των φαρμάκων, στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων υγείας και στην εμπειρία του ασθενούς. Ο ίδιος, μάλιστα, παρέθεσε κάποιες από τις λύσεις που ήδη δοκιμάζονται στο hub, αναφερόμενος στον πίνακα ελέγχου κλινικών δοκιμών (έλεγχος των προμηθειών του χώρου κλινικών δοκιμών και επιδόσεων για τη διασφάλιση της έγκαιρης ολοκλήρωσης των δοκιμών), αλλά και στο LivingWith, που αποτελεί μια εφαρμογή κινητού για την υποστήριξη των ογκολογικών ασθενών κατά τη διάρκεια της ιατρικής φροντίδας τους.

Επίσης, ο κ. Χάμιλτον τόνισε ότι ένας από τους λόγους που επιλέχθηκε η Θεσσαλονίκη είναι επειδή προσφέρει ένα «ζωντανό» οικοσύστημα τόσο από πλευράς εταιρειών τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή όσο και κυβερνητικής υποστήριξης στις ψηφιακές καινοτομίες. Από την πλευρά του, ο κ. Γκαριμπόλντι επεσήμανε ότι οι ισχυρές οικονομικές προοπτικές της χώρας, η Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική για την Καινοτομία, το νέο αναδυόμενο περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων, η δυνατότητα για συνεργασία με τεχνολογικά hubs και το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του πληθυσμού αποτελούν παράγοντες που έβαλαν την Ελλάδα στο επίκεντρο σημαντικού αριθμού νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας. «Η Ελλάδα παρέχει πολύ αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι σήμερα υπάρχει ένα νέο και αναπτυσσόμενο περιβάλλον ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, ενώ βρίσκεται σε επαφή και με το τοπικό οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων, διερευνώντας και την πιθανότητα να συμβάλει στη χρηματοδότηση καινοτόμων υπηρεσιών. Τέλος, εκτός από το digital hub, η Pfizer προετοιμάζει ένα δεύτερο hub που θα παρέχει οικονομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με σκοπό να δημιουργηθούν, σε πρώτη φάση, 350 νέες θέσεις εργασίας.