Πράσινο φως Κομισιόν για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος

Πράσινο φως Κομισιόν για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος

Με αύξηση της χρηματοδοτικής συμβολής της Ολυμπίας Οδού στην κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου κατέληξαν οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο.

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση της χρηματοδοτικής συμβολής της Ολυμπίας Οδού στην κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου κατέληξαν οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες ότι ενέκρινε την τελική συμφωνία, η οποία έχει ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα παρουσιαστεί στη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα. Με αυτά τα δεδομένα, τα πρώτα εργοτάξια στο πολύπαθο έργο αναμένεται να στηθούν την άνοιξη. 

Οπως ανακοίνωσε χθες η Επιτροπή, η συμμετοχή Δημοσίου και Ε.Ε. στο έργο ορίστηκε στα 216,6 εκατ. ευρώ (λιγότερο από όσα θα πλήρωνε το Δημόσιο ως συμμετοχή στον «σαλαμοποιημένο» σε οκτώ κομμάτια άξονα, μετά τις εκπτώσεις που δόθηκαν). Η έγκριση του σχεδίου είναι μια σημαντική επιτυχία για το υπουργείο Υποδομών, που κατάφερε να «αναστήσει» ένα έργο που όλα έδειχναν ότι χωρισμένο σε οκτώ διαγωνισμούς (εκ των οποίων οι μισοί επρόκειτο να κατακυρωθούν στον όμιλο Καλογρίτσα) δεν θα είχε μεγάλη πιθανότητα ολοκλήρωσης.

Πριν από τα Χριστούγεννα η συμφωνία στη Βουλή – Την άνοιξη του 2022 αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συμφωνία που εγκρίθηκε περιλαμβάνει «παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο, βάσει της σύμβασης παραχώρησης, για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος. Και πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης, βάσει της σύμβασης, σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης». Φυσικά όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν όταν η συμφωνία δημοσιοποιηθεί, καθώς η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν περιελάμβανε άλλες λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η συμμετοχή της Ολυμπίας Οδού στο έργο «έκλεισε» τελικά στα 110 εκατ. ευρώ, αρκετά αυξημένη σε σχέση με τις αρχικές διαπραγματεύσεις. To ΙRR της παραχώρησης θα μείνει το ίδιο (ανώτατο 11,79%), ενώ οι δύο σταθμοί διοδίων που το τμήμα περιλαμβάνει θα χρεώνουν 0,0635 ευρώ/χλμ, όπως και οι υπόλοιποι στον αυτοκινητόδρομο.

Η συμφωνία εγκρίθηκε ήδη από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα κατατεθεί στη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα. Προκειμένου να εγκριθεί, θα πρέπει να τροποποιηθεί εκ νέου η σύμβαση παραχώρησης (όπως έγινε και στην περίπτωση του Ε65) ώστε να συμπεριλάβει το επιπλέον τμήμα. Οταν η τροποποίηση ψηφιστεί, ακολουθεί η υπογραφή της συμφωνίας και το χρονοδιάγραμμα των τριών ετών ξεκινάει να «τρέχει». Γενικώς εκτιμάται ότι τα πρώτα εργοτάξια θα εμφανιστούν την άνοιξη του 2022, με το δυσκολότερο κομμάτι να είναι εκείνο από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα, στο οποίο ο δρόμος θα ακολουθήσει την υφιστάμενη χάραξη. Τέλος, όσον αφορά τις απαλλοτριώσεις, έχουν ήδη ολοκληρωθεί για τον κύριο άξονα, ενώ εκκρεμεί ένα μικρό μέρος για το παράπλευρο δίκτυο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή