Τα κινητά τηλέφωνα θα «πιάνουν» και εντός των συρμών του μετρό

Τα κινητά τηλέφωνα θα «πιάνουν» και εντός των συρμών του μετρό

Πιλοτικό έργο μετά τη συμφωνία μεταξύ ΣΤΑΣΥ – Cosmote – Vantage Towers Greece

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κλείσε, θα σε πάρω όταν κατέβω, γιατί δεν έχω σήμα και δεν ακούω τίποτα». Πρόκειται για μία από τις πιο συνηθισμένες φράσεις που ακούει κανείς όταν βρίσκεται στο μετρό και αυτό γιατί τα κινητά μας τηλέφωνα δεν «πιάνουν» σε σήραγγες αλλά και σε αποβάθρες ή ακόμη και σε ορισμένα σημεία του ΗΣΑΠ. Το σήμα κινητής τηλεφωνίας, ειδικά μέσα στους συρμούς είναι σχεδόν ανύπαρκτο δεδομένου ότι δεν υπήρξαν ποτέ οι κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να μπορούν οι επιβάτες να μιλήσουν, να χρησιμοποιούν εφαρμογές ή να σερφάρουν εντός των συρμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει η πιλοτική φάση του έργου για την τοποθέτηση εξοπλισμού για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες στο μετρό. Το έργο, που αποτελεί και απόρροια της εννεαετούς συμφωνία μεταξύ των ΣΤΑΣΥ και των Cosmote και Vantage Towers Greece (εταιρεία που διαχειρίζεται τις κεραίες κινητής των Vodafone, Wind), θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση πιλοτικά, και πιο συγκεκριμένα σε 3 σταθμούς της γραμμής 2 του μετρό (σταθμός Αλίμου και στη σήραγγα μεταξύ Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης και Ηλιούπολη – Αλιμος) προκειμένου να διαπιστωθεί ποια τεχνική λύση προκρίνεται για να ξεκινήσει και η τοποθέτηση του ενδεδειγμένου εξοπλισμού με κεραίες σταδιακά σε όλο το δίκτυο.

Στόχος είναι να έχουν σήμα οι επιβάτες τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες του μετρό και να κάνουν χρήση των δεδομένων τους. Οπως αναφέρουν πληροφορίες από την τηλεπικοινωνιακή αγορά, η πιλοτική εφαρμογή του έργου θα διαρκέσει περίπου ένα τρίμηνο, ενώ η υλοποίησή του τόσο στο μετρό της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να ξεκινήσει προς το δεύτερο μισό του 2023. Το έργο –το οποίο θα παραδίδεται τμηματικά– κρίνεται ιδιαίτερα πολύπλοκο αλλά και κοστοβόρο, δεδομένου πως οι εργασίες στο μετρό της Αθήνας πρέπει να γίνουν τις βραδινές ώρες, όταν δηλαδή δεν θα λειτουργεί το μετρό, κάτι που σημαίνει πως θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί. Το έργο εκτιμάται πως θα χρειαστεί περίπου 2 με 3 χρόνια προκειμένου να υλοποιηθεί και να καλύψει τελικά όλο το δίκτυο, ενώ βάσει και της συμφωνίας οι ΣΤΑΣΥ θα εισπράττουν ετησίως έσοδο. Σύμφωνα με έκθεση του τρίτου τριμήνου του Υπερταμείου στο οποίο ανήκει ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, το 9μηνο του 2022 το συγκοινωνιακό έργο των ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) σημείωσε αύξηση 1,8% σε σύγκριση με το 2021 και 8,2% σε σχέση με το 2020, χρονιές ωστόσο που είχαν επιβληθεί περιορισμοί στην κυκλοφορία λόγω της πανδημίας.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή