Μικρή άνοδος τζίρου το α΄ τρίμηνο για «Παπουτσάνης»

Μικρή άνοδος τζίρου το α΄ τρίμηνο για «Παπουτσάνης»

Η αξία των εξαγωγών υποχώρησε σε 10 εκατ. ευρώ, από 11,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μικρή αύξηση των πωλήσεων έκλεισε για την «Παπουτσάνης» το α΄ τρίμηνο του 2023, εξέλιξη η οποία έρχεται σε συμφωνία με όσα υποστήριξε προχθές και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μενέλαος Τασόπουλος, κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2022, περί «μουδιάσματος της αγοράς». Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πίεση καταγράφεται και στις εξαγωγές της εταιρείας, οι οποίες κατά το α΄ τρίμηνο του 2023 εμφανίζονται μειωμένες κατά 10%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, ο κύκλος εργασιών της το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023 αυξήθηκε κατά 3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και διαμορφώθηκε σε 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η αξία των εξαγωγών υποχώρησε σε 10 εκατ. ευρώ, από 11,1 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022, και αντιπροσωπεύει το 65% του συνολικού κύκλου εργασιών της «Παπουτσάνης».

Οσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 21% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων της «Παπουτσάνης» στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το 18% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 44% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών. Στα επώνυμα προϊόντα, τα οποία πλέον αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα της «Παπουτσάνης», ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 33% παρά τη σημαντική μείωση των πωλήσεων αντισηπτικών. Εάν εξαιρεθούν οι πωλήσεις αντισηπτικών, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 70% και οφείλεται περίπου κατά το ήμισυ στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας Αρκάδι, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της «Παπουτσάνης». Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης κερδίζουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό.

Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο με τις αντίστοιχες του πρώτου τριμήνου του 2022, με τις εγχώριες πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται σε σχέση με πέρυσι, καλύπτοντας την υποχώρηση των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα πολύ υψηλό πρώτο τρίμηνο του 2022 λόγω του ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδιών και της τουριστικής αγοράς έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας.

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι παρέμειναν και οι πωλήσεις των προϊόντων για τρίτους. Πάντως σταδιακά στην κατηγορία αυτή εντάσσονται νέες συνεργασίες, ενώ διευρύνονται και οι συνεργασίες σε άλλα προϊόντα με τους υφιστάμενους πελάτες της «Παπουτσάνης».

Μείωση, τέλος, κατά 9% καταγράφηκε στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ενώ πέρυσι η «Παπουτσάνης», εκμεταλλευόμενη το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μικρό μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες, φέτος δεν ισχύουν οι ίδιες συνθήκες. Οι τιμές στο μεταφορικό κόστος και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί. Ωστόσο, η συγκεκριμένη κάλυψη αναγκών άφησε στην εταιρεία συνεργασίες με δυναμική που θα ενισχύσουν την κατηγορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή