Το «Ελ. Βενιζέλος» μεγαλώνει

Το «Ελ. Βενιζέλος» μεγαλώνει

Στόχος η αύξηση της χωρητικότητας στα 50 εκατ. επιβάτες ετησίως από 28,1 εκατ. πέρυσι

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλιμακωτό επενδυτικό σχέδιο τριών φάσεων για αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών θα υλοποιήσει τα επόμενα χρόνια ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Η εταιρεία που έχει τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» έως το 2046 θα προχωρήσει τον Φεβρουάριο στη δημόσια εγγραφή του μετοχικού κεφαλαίου της μέσω της πώλησης ποσοστού 30% που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.

Και καθώς οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού χαρακτηρίζονται διεθνώς ως λίαν θετικές και η επιβατική κίνηση του μεγαλύτερου αεροδρόμιου της Ελλάδας σημειώνει αλλεπάλληλα ρεκόρ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) επιχειρεί αφενός να συνεχίσει να παρέχει βέλτιστες διεθνώς υπηρεσίες σε αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες και αφετέρου να εξασφαλίσει την ανάπτυξή του. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία «σκοπεύει να υλοποιήσει επέκταση των εγκαταστάσεών της σε τρεις φάσεις, βάσει προσυμφωνημένου χωροταξικού σχεδίου, που έχει ως στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το 2046».

Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο ΔΑΑ, το χωροταξικό σχέδιο δεν απαιτεί νέες εκτάσεις ή νέους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, καθώς οι δύο ανεξάρτητοι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου που είναι ήδη σε λειτουργία, μπορούν να εξυπηρετήσουν την κίνηση των 50 εκατ. επιβατών. Ωστόσο αναμένεται να επεκταθούν οι τερματικοί σταθμοί του και να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω η χρήση τους καθώς η ονομαστική δυναμικότητα του αεροδρομίου ήταν μέχρι πριν από λίγα χρόνια στα 26 εκατ. επιβάτες και έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια με στοχευμένες παρεμβάσεις στη διαρρύθμισή του. Ετσι, η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια του 2023 ανήλθε σε 28,17 εκατ. αυξημένη κατά 24% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 10,2% σε σύγκριση με το 2019.

Το «Ελ. Βενιζέλος» μεγαλώνει-1
Κλιμακωτό επενδυτικό σχέδιο τριών φάσεων για αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών
θα υλοποιήσει τα επόμενα χρόνια ο ∆ιεθνής Αερολιμένας Αθηνών [ΑΠΕ]

Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία από τον προγραμματισμό θέσεων που κάνουν οι αεροπορικές επιχειρήσεις για το 2024 αλλά και τις ενεργές κρατήσεις θέσεων επιβατών για ταξίδια προς την Ελλάδα οι διεθνείς αφίξεις στη χώρα φέτος ενδέχεται να αυξηθούν έως και κατά 10%.

Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να υπάρξει σημαντική περαιτέρω αύξηση όπως άλλωστε προβλέπει και το σχέδιο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που μιλάει για 50 εκατ. επισκέψεις στη χώρα έως το 2030.

Ο ΔΑΑ σκοπεύει να υλοποιήσει την επέκταση των εγκαταστάσεών του σε τρεις φάσεις.

Επομένως, καθίσταται σαφές πως η επέκταση της δυναμικότητας του αεροδρομίου δεν αποτελεί μόνο κίνηση αναπτυξιακής πολιτικής, αλλά και προσαρμογής. Περισσότερες λεπτομέρειες για το επενδυτικό σχέδιο επέκτασης της δυναμικότητας του αεροδρομίου αναμένεται να γίνουν γνωστές με τη δημοσιοποίηση του ενημερωτικού δελτίου για την εισαγωγή των μετοχών του στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εκτείνεται σήμερα σε επιφάνεια 16 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Το κτίριο του κεντρικού τερματικού σταθμού έχει εμβαδόν 185.000 τ.μ., ενώ το δεύτερο βασικό κτίριο (satellite terminal building) διαθέτει χώρους επιπλέον 34.000 τ.μ. Συνολικά το αεροδρόμιο διαθέτει 24 γέφυρες άμεσης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών και 75 ενεργές απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΔΑΑ για τη χρήση του 2022.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, κατά τις περιόδους αιχμής, το αεροδρόμιο συνέδεε την Ελλάδα με περισσότερους από 155 προορισμούς σε 55 χώρες διεθνώς. Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί περισσότερες από 65 αεροπορικές εταιρείες full service, υβριδικές και χαμηλού κόστους και αποτελεί τον κύριο κόμβο του ομίλου Aegean/Olympic, του κορυφαίου ελληνικού αερομεταφορέα, καθώς και της Sky Express, μιας αναπτυσσόμενης ελληνικής αεροπορικής.

Ο ΔΑΑ έχει προσθέσει 69 νέους προορισμούς στο δίκτυό του και έχει αναπτύξει συνεργασίες με 32 νέες αεροπορικές εταιρείες κατά τα τελευταία πέντε χρόνια. Το αεροδρόμιο αντιπροσωπεύει περίπου το 35% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας, με την επιβατική κίνηση ήδη να υπερβαίνει τα προ COVID-19 επίπεδα, καθώς και τις αντίστοιχες επιδόσεις ανάκαμψης πολλών ευρωπαϊκών αεροδρομίων.

Η εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά (από πλευράς συνολικών εσόδων) στην Ελλάδα τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια. Η εταιρεία διοικείται και λειτουργεί ως εμπορική επιχείρηση του ιδιωτικού τομέα, με το Δημόσιο να κατέχει το 55% των μετοχών, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% και του Υπερταμείου, που κατέχει το 25%. Η AviAlliance, ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος, κατέχει σήμερα λίγο πάνω από το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου περίπου το 5%. Η δημόσια προσφορά συνίσταται σε δευτερογενή πώληση όλων των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ (30%) σε ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές στην Ελλάδα και επιλέξιμους διεθνείς θεσμικούς. Ο ΔΑΑ δεν θα αντλήσει νέα κεφάλαια. Η AviAlliance έχει δικαίωμα αγοράς του 10% της έκδοσης και η οικογένεια Κοπελούζου του 1%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή