Διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του λιμένος Λαυρίου

Διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του λιμένος Λαυρίου

Το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει πλειοψηφικό ποσοστό και συγκεκριμένα τουλάχιστον 50% συν μία μετοχή

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκκίνηση του διαγωνισμού που αφορά την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού, και συγκεκριμένα τουλάχιστον 50% συν μία μετοχή, στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Το συγκεκριμένο λιμάνι συγκεντρώνει αυξημένο ενδιαφέρον από εταιρείες κρουαζιέρας όπως η MSC και, παλαιότερα τουλάχιστον, η Celestyal, αλλά και από εταιρείες διαχείρισης μαρινών σκαφών αναψυχής. Λόγω της θέσης του βρίσκεται πολύ κοντύτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κυκλάδων από ό,τι ο Πειραιάς, ενώ διαθέτει καλή οδική σύνδεση με το αεροδρόμιο της Αθήνας. Στο λιμάνι λειτουργεί και τερματικός σταθμός επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων με δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες, αλλά και σταθμός γενικού εμπορικού φορτίου.

Η «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου A.E.» (ΟΛΛ Α.Ε.), όπως λέγεται η εταιρεία διαχείρισης, έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του λιμένος Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό Δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το έτος 2062). Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης δύναται όμως να παραταθεί, όπως γράφει η σχετική προκήρυξη, και συγκεκριμένα κατά το χρονικό διάστημα που θα προηγηθεί της πρόσκλησης για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τους επενδυτές που θα προκριθούν στη β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οπως προκύπτει, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αποφασίσει ακόμη κατά πόσον θα διαθέσει ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% συν μία μετοχή, σε αντιδιαστολή με τα υπόλοιπα λιμάνια όπου παραχωρήθηκε σχεδόν παντού το 67%. Ο λόγος είναι ότι εκτιμά πως με τις επενδύσεις που θα κάνει ο ιδιώτης θα δημιουργηθούν υπεραξίες τις οποίες κατόπιν θα μπορέσει να καρπωθεί για λογαριασμό του Δημοσίου το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, που αφορούν τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΛ διαμορφώθηκε σε 6.096.494,41 ευρώ και εμφανίζεται αυξημένος κατά 47,8% έναντι των αντίστοιχων εσόδων του 2021 (4.124.825,40 ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 2.361.081,07 ευρώ, έναντι 1.318.205,48 το 2021, ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε 2.226.022,61 ευρώ, έναντι 1.183.316,72 ευρώ κατά τη χρήση του 2021. Εκτιμάται πως το 2023 οι επιδόσεις αυτές βελτιώθηκαν έτι περαιτέρω.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή