Μytilineos: Ξεπερνάει τα 3,5 δισ. το ανεκτέλεστο έργων

Μytilineos: Ξεπερνάει τα 3,5 δισ. το ανεκτέλεστο έργων

Ποια μεγάλα πρότζεκτ έχει αναλάβει εντός κι εκτός Ελλάδας

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων που ξεπερνάει πλέον τα 3,5 δισ. ευρώ, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο όμιλος Μytilineos συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία του και στον κατασκευαστικό κλάδο. Ηδη, άλλωστε, από το παραπάνω ποσό υπολογίζεται ότι πάνω από 1 δισ. ευρώ αφορά μόνο έργα που «τρέχει» η ΜΕΤΚΑ, η οποία αποτελεί τον «βραχίονα» του ομίλου στον κατασκευαστικό κλάδο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ομίλου, 1,8 δισ. ευρώ αφορά τα έργα του τομέα M Power Projects, που επικεντρώνεται στην ενέργεια. Ειδικότερα, 1,5 δισ. ευρώ αφορούν συμβάσεις που έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, ενώ επιπλέον 300 εκατ. ευρώ αφορούν έργα που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης. Αντιστοίχως, ο τομέας των έργων ΑΠΕ, μέσω της M Renewables, έχει υπό την «ομπρέλα» του συμβασιοποιημένα έργα ύψους 386 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 285 εκατ. ευρώ αφορούν έργα τα οποία βρίσκονται στο στάδιο της τελικής διαπραγμάτευσης, πριν από την υπογραφή των αντίστοιχων συμβάσεων.

Για παράδειγμα, τον προηγούμενο Οκτώβριο ο όμιλος ανέλαβε την κατασκευή του μεγαλύτερου φωτοβολταϊκού πάρκου στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνεργασία με την εταιρεία Quinbrook Infrastructure Partners. Πρόκειται για μονάδα ισχύος 373 MW και συνολικού προϋπολογισμού 133 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η ΜΕΤΚΑ συνεχίζει να προσθέτει σημαντικά έργα στη «φαρέτρα» της, επικεντρώνοντας τη δραστηριότητά της σε έργα ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και μια σειρά ιδιωτικών έργων. Ασφαλώς, μετά την πρόσφατη παράδοση του οδικού άξονα της Αμβρακίας Οδού, συνεχίζεται και η δραστηριότητα στα δημόσια οδικά έργα, όπως π.χ. το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας, που υπεγράφη πέρυσι και είναι προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Επίσης, η εταιρεία συμμετέχει σε κοινοπραξία με την Αβαξ στο έργο ΣΔΙΤ για τη νέα περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (Flyover), έργο 478 εκατ. ευρώ.

Πάνω από 1 δισ. αφορούν μόνο έργα που «τρέχει» η ΜΕΤΚΑ, η οποία αποτελεί τον «βραχίονα» του ομίλου στον κατασκευαστικό κλάδο.

Στα κτιριακά έργα ο όμιλος συμμετέχει στην κοινοπραξία των εταιρειών που θα κατασκευάσουν το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Οι άλλες δύο εταιρείες είναι η ΤΕΡΝΑ και η Ακτωρ. Επίσης, μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθεί το έργο της ανακατασκευής του πρώην εμπορικού κέντρου Athens Heart, ιδιοκτησίας της Premia Properties, το οποίο θα μετατραπεί σε ένα «πράσινο» κτίριο γραφείων, που θα φιλοξενεί τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει και η επένδυση ύψους 220 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του «Θριάσιο Ι», που προωθείται από την κοινοπραξία των Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Το έργο έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ ήδη από το 2022.

Στα ΣΔΙΤ κτιρίων ο όμιλος Mytilineos έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την ΑΤΕΣΕ την κατασκευή 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία (16 στη Θεσσαλονίκη κι ένα Μουσικό Σχολείο στην Κατερίνη). Πρόκειται για έργο ύψους 128 εκατ. ευρώ. Παράλληλα ο όμιλος, σε κοινοπραξία με την Ακτωρ Παραχωρήσεις, συγκαταλέγεται μεταξύ των διεκδικητών του οδικού έργου ΣΔΙΤ Δράμας – Αμφίπολης, το οποίο έχει πλέον εισέλθει στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για μια σύμβαση εκτιμώμενου ύψους 248,5 εκατ. ευρώ, που διεκδικείται επίσης από την Intrakat, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Αβαξ.

Σε ό,τι αφορά τα έργα ύδρευσης και άρδευσης, ο όμιλος διεκδικεί διάφορες συμβάσεις, σε κοινοπραξία με την Intrakat και τη Μεσόγειος. Μεταξύ αυτών είναι το φράγμα Ταυρωπού, που προωθείται μέσω ΣΔΙΤ και αφορά τη δημιουργία δικτύων άρδευσης στην περιοχή της Καρδίτσας. Το έργο είναι προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ και σύντομα αναμένεται η υποβολή οικονομικών προσφορών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή