ΦΑΓΕ: Αύξηση πωλήσεων κατά 13,9% στη διάρκεια του 2023

ΦΑΓΕ: Αύξηση πωλήσεων κατά 13,9% στη διάρκεια του 2023

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 82,7 εκατ. δολάρια έναντι 29,3 εκατ. δολαρίων το 2022

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση πωλήσεων και πολλαπλάσια κέρδη σε σύγκριση με το 2022, απόρροια της αύξησης των τιμών, αλλά και του όγκου πωλήσεων, έκλεισε για τη ΦΑΓΕ το 2023.

Η γνωστή γαλακτοβιομηχανία, πάντως, αν και στις ξένες αγορές διατήρησε τα μερίδιά της, στην ελληνική αγορά «εκθρονίστηκε» από τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ενώ μειώθηκε η απόσταση που τη χωρίζει από την «Κρι Κρι». Βεβαίως, αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τη ΦΑΓΕ είναι η περαιτέρω εξάπλωσή της στο εξωτερικό, αν και ήδη το 88% των πωλήσεών της γίνεται εκτός Ελλάδας. Καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει το νέο εργοστάσιο που κατασκευάζει η εταιρεία στην Ολλανδία, το οποίο αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το τέλος του 2027. Υπενθυμίζεται ότι από το 2008 η ΦΑΓΕ διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ το 2023 οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 629,2 εκατ. δολάρια, αυξημένες κατά 13,9% σε σύγκριση με το 2022.

Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία στις ανατιμήσεις των προϊόντων της, με τη μέση αύξηση της καθαρής τιμής να διαμορφώνεται σε 8,6%, στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,3% και στη θετική επίδραση κατά 1% στην αξία των πωλήσεων λόγω της εξασθένησης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας. Οι πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022 κατά 29,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 13,9% στις ΗΠΑ, κατά 11,7% στην Ιταλία και κατά 6,5% στην Ελλάδα.

Τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 292,2 εκατ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 70%, κάτι που αποδίδεται στη μείωση της τιμής του γάλακτος κατά 31,7% σε αυτό που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της ΦΑΓΕ στην Ελλάδα και κατά 21,4% σε αυτό που χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο των ΗΠΑ.

Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 117,5 εκατ. δολάρια έναντι 35,9 εκατ. δολαρίων το 2022, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 82,7 εκατ. δολάρια έναντι 29,3 εκατ. δολαρίων το 2022.

Το μερίδιο αγοράς της ΦΑΓΕ (ως προς τον όγκο) στην εγχώρια αγορά διαμορφώθηκε σε 16,2%, μετά τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων ανήλθε σε 32,8%. Το μερίδιο της «Κρι Κρι» ήταν 13,8%, της Vivartia 7,7%, της «Ολυμπος» 6,1%, της «Δωδώνης» 5%, της Friesland 4,2%, της ΜΕΒΓΑΛ 3,7%, της Danone 2,8% και της Φάρμας Κουκάκη 1,8%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή