ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ στο Public Group

Απόλυτος κυρίαρχος στην Public – MediaMarkt (PMM) είναι πλέον ο όμιλος Olympia, καθώς θα κατέχει πλέον το 98% της εταιρείας, από 75% που είχε συμφωνηθεί το καλοκαίρι του 2019, με το ποσοστό της γερμανικής ΜediaSaturn Holding να υποχωρεί σε μόλις 2%, από 25%

ependyseis-50-ekat-eyro-sto-public-group-561663397

Απόλυτος κυρίαρχος στην Public – MediaMarkt (PMM) είναι πλέον ο όμιλος Olympia, καθώς θα κατέχει πλέον το 98% της εταιρείας, από 75% που είχε συμφωνηθεί το καλοκαίρι του 2019, με το ποσοστό της γερμανικής ΜediaSaturn Holding να υποχωρεί σε μόλις 2%, από 25%. Η κίνηση αυτή, σε συνδυασμό με την απόφαση δημιουργίας ενός νέου εταιρικού σχήματος, του Public Group, όπου θα υπάρχουν συνέργειες και με άλλες εταιρείες του ομίλου Olympia, καθώς και με τη σημαντική ένεση ρευστότητας των 50 εκατ. ευρώ από τον όμιλο Olympia, στοχεύουν αν μη τι άλλο στην ισχυροποίηση της αλυσίδας, η οποία, όπως άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος του λιανεμπορίου, δεν έμεινε αλώβητη από την πανδημία.

Το προσεχές διάστημα εξάλλου αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ξεκαθαρίσει και το τι θα γίνει με τα σήματα που θα φέρουν τα καταστήματα, εάν δηλαδή θα μετονομαστούν όλα σε Public ή θα διατηρηθεί και το σήμα MediaMarkt.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία του 2019 προέβλεπε τη διατήρηση και των δύο σημάτων, στη συνέχεια η αλυσίδα προχώρησε στη δημιουργία καταστημάτων που έφεραν και τα δύο σήματα, ενώ το περασμένο καλοκαίρι, σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της PMM και του ομίλου Olympia, Ρόμπυ Μπουρλάς, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην διατηρηθούν και τα δύο σήματα. Αυτό πάντως που επισημαίνουν με νόημα αρμόδιες πηγές είναι ότι ολοένα και περισσότερο προωθείται η τοποθέτηση «λευκών συσκευών» σε καταστήματα με το σήμα Public, όπου βεβαίως το επιτρέπει η διαρρύθμιση και το μέγεθος των καταστημάτων. Στην ανακοίνωση, δε, που έκανε χθες ο όμιλος αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «δημιουργείται το Public Group με το brand Public ως επενδυτική ναυαρχίδα».

Οι επενδύσεις των 50 εκατ. ευρώ του ομίλου Olympia αφορούν τους εξής άξονες:

– Λανσάρισμα νέων Public concept stores που συνδυάζουν τα ψώνια με την ψυχαγωγία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κατάστημα Public στο εμπορικό κέντρο Golden Hall.

– Παρουσίαση από το Public καινοτόμων ψηφιακών διεπαφών (interfaces), δίνοντας στον πελάτη πρόσβαση σε πολλές επιλογές προϊόντων, ανεξάρτητα από την τοποθεσία ή τον τρόπο που επιλέγει να πραγματοποιήσει τις αγορές του.

O όμιλος Olympia κατέχει πλέον το 98% της εταιρείας, μόλις στο 2% το ποσοστό της γερμανικής ΜediaSaturn Holding.

– Βελτίωση της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πωλήσεων της αλυσίδας.

– Περαιτέρω επέκταση του κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας και ενίσχυση του στόλου οχημάτων της. Στόχος είναι η σημαντική βελτίωση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των παραδόσεων σε όλη την Ελλάδα, καθώς και οι επενδύσεις σε νέες δυνατότητες για τους καταναλωτές για παράδοση την ίδια μέρα, αργά το απόγευμα ή το Σάββατο.

– Αξιοποίηση των πιο σύγχρονων λύσεων λογισμικού και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο call center της εταιρείας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι προωθούνται και συνέργειες με άλλες εταιρείες στις οποίες είναι μέτοχος ο όμιλος Olympia, όπως είναι, για παράδειγμα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών Douleutaras. Ο όμιλος Olympia εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Douleutaras τον Μάρτιο του 2021.

Στις 24 Δεκεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Public, όπου αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 5 εκατ. ευρώ τοις μετρητοίς με την έκδοση 5 εκατ. ευρώ ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας 1 ευρώ και με τιμή διάθεσης το ποσό των 10 ευρώ/μετοχή. Η υπέρ το άρτιο διαφορά των 45 εκατ. ευρώ μεταφέρθηκε σε ειδικό αποθεματικό από έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο.