Ρεκόρ κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο κατέγραψαν τα ΕΛΠΕ

Ρεκόρ κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο κατέγραψαν τα ΕΛΠΕ

Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 371 εκατ. ευρώ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα ευνοϊκή στάθηκε για τα ΕΛΠΕ η συγκυρία της διεθνούς αγοράς καυσίμων, με τα υψηλά περιθώρια διύλισης που διαμόρφωσε το έλλειμμα των ρωσικών, λόγω κυρώσεων, προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ισχυρή κερδοφορία των εξαγωγών και η αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην εγχώρια αγορά λόγω τουρισμού, σε συνδυασμό και με την ισχυροποίηση του δολαρίου έναντι του ευρώ, συνέβαλαν επίσης στο να καταγράψουν ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Τα ΕΛΠΕ, που μέσα στον Σεπτέμβριο θα αλλάξουν όνομα, σήμα και εταιρική εικόνα, ώστε να αντανακλούν τον μετασχηματισμό τους στο πλαίσιο του στρατηγικού τους προγράμματος «Vision 2025», ανακοίνωσαν χθες συγκρίσιμα καθαρά κέρδη β΄ τριμήνου στα 367 εκατ. ευρώ και 371 εκατ. στο εξάμηνο και συγκρίσιμα EBIDTA στα 535 εκατ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο και 633 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στο β΄ τρίμηνο στα 526 εκατ. ευρώ και στα 872 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα 367 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο και στα 371 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο. Αυξημένη κατά 71%, στα 6,8 δισ. ευρώ έναντι 3,9 δισ. ευρώ το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, λόγω των υψηλών τιμών είναι και η αξία των πωλήσεων παρά την υποχώρηση του όγκου κατά 16%.

Αυξημένη κατά 71%, στα 6,8 δισ. έναντι 3,9 δισ. το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, είναι η αξία των πωλήσεων.

Τα θετικά αποτελέσματα, όπως επισημαίνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, αντικατοπτρίζουν κυρίως την αύξηση στα διεθνή περιθώρια διύλισης, τη βελτιωμένη κερδοφορία στις εξαγωγές και στις θυγατρικές εξωτερικού, αλλά και την αυξημένη ζήτηση στην ελληνική αγορά λόγω τουρισμού, ιδιαίτερα σε πωλήσεις αεροπορικών και ναυτιλιακών καυσίμων, παράγοντες που αντιστάθμισαν την επιβάρυνση από το κόστος ενέργειας και φυσικού αερίου στο λειτουργικό κόστος. Οι διεθνείς πωλήσεις και τα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 71% των συνολικών όγκων πωλήσεων στο β΄ τρίμηνο του 2022. Η κατανάλωση αεροπορικών καυσίμων στην εσωτερική αγορά στο β΄ τρίμηνο σχεδόν τριπλασιάστηκε λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, ενώ η κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων αυξήθηκε κατά 13%. Το ίδιο διάστημα τα περιθώρια διύλισης ανέκαμψαν σημαντικά και διαμορφώθηκαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, λόγω κυρίως της ισχυρής ζήτησης ειδικά σε ντίζελ και βενζίνες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανδρέας Σιάμισιης συνέδεσε την καλή πορεία των αποτελεσμάτων και με τη θετική επίπτωση της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής του ομίλου, αλλά και της νέας οργανωτικής δομής που, όπως τόνισε, επιτρέπουν μια πιο δυναμική ανάπτυξη. «Με τη σημερινή απόφαση για σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων μας ώστε να εγκριθεί και η ανανέωση της εταιρικής μας ταυτότητας, κλείνουμε τον πρώτο κύκλο δράσεων για τις οποίες δεσμευτήκαμε στο πλαίσιο του στρατηγικού μας σχεδίου “Vision 2025″», σημείωσε. Παρουσιάζοντας στους αναλυτές τα αποτελέσματα και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις διευκρίνισε ότι η υψηλή κερδοφορία θα κατευθυνθεί σε επενδύσεις για την πράσινη στροφή του ομίλου, ενώ θα ενισχύσει και τη μερισματική απόδοση της εταιρείας, η οποία, όπως τόνισε, θα διαμορφωθεί ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν τα περιθώρια κέρδους το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο κ. Σιάμισιης εκτίμησε επίσης ότι «σύντομα θα ολοκληρωθεί και η πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, με έσοδα άνω των 250 εκατ. ευρώ, που θα κατευθυνθούν προς νέες μορφές ενέργειας και θα επιτρέψουν και μια επιπλέον διανομή στους μετόχους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή