Κατά 2,6 δισ. ευρώ αυξήθηκε ο τζίρος του λιανεμπορίου το β΄ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2021, όταν στην ουσία ξεκίνησε η άρση των περιοριστικών μέτρων στον κλάδο και συγκεκριμένα στις 5 Απριλίου με τα καταστήματα υποδημάτων, ειδών ένδυσης, κοσμημάτων, ρολογιών και παιχνιδιών να είναι αυτά που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου μεταξύ των δύο τριμήνων. Ο λόγος προφανής, καθώς πρόκειται για τις κατηγορίες εκείνες λιανεμπορίου που στηρίζονται κατά βάση στην εμπειρία του πελάτη στο φυσικό κατάστημα που θέλει να δει από κοντά και να δοκιμάσει τα παραπάνω είδη πριν τα αγοράσει.
Την ίδια ώρα, πάντως, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά την επανέναρξη της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων κατά το β΄ τρίμηνο του 2021, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχασε τη δυναμική του συνεχίζοντας να καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ενας άλλος κλάδος που επίσης συνεχίζει να καταγράφει αύξηση πωλήσεων είναι αυτός των σούπερ μάρκετ, παρά το γεγονός ότι πολλοί ανέμεναν κάμψη του τζίρου λόγω της λειτουργίας και του υπόλοιπου λιανεμπορίου και της εστίασης.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο ανήλθε σε 13,5 δισ. ευρώ κατά το β΄τρίμηνο του 2021 έναντι 10,9 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 23,8%. Σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2020 η αύξηση φέτος είναι 22,9%. Σε επίπεδο α΄ εξαμήνου οι επιδόσεις για το λιανεμπόριο είναι σαφώς καλύτερες φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς συνολικά ο τζίρος στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 διαμορφώθηκε σε 24,41 δισ. ευρώ έναντι 22,45 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Υπερδιπλάσιο τζίρο συγκέντρωσαν τα καταστήματα υποδημάτων κατά το β΄ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με την απόφαση ειδικά να επαναλειτουργήσουν τα φυσικά καταστήματα πριν από το Πάσχα να αντισταθμίζει σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες που υπήρξαν στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου, διάστημα κατά το οποίο τα φυσικά καταστήματα λειτούργησαν λιγότερο από 15 ημέρες. Συγκεκριμένα, ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 123,7%, στα 112,46 εκατ. ευρώ από 50,27 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο, ενώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 η αύξηση ήταν 50,6%. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τα λιανεμπορικά καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά από τις αρχές Μαΐου. Κατά 97,6% αυξήθηκε ο τζίρος στα καταστήματα ειδών ένδυσης, καθώς διαμορφώθηκε κατά το β΄ τρίμηνο του 2021 σε 634,73 εκατ. ευρώ έναντι 321,15 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021. Κατά 98,2% αυξήθηκε ο τζίρος στα καταστήματα πώλησης κοσμημάτων και ρολογιών και ανήλθε σε 73,43 εκατ. ευρώ, κατά 80,5% στα καταστήματα παιχνιδιών και ανήλθε σε 209,96 εκατ. ευρώ.
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, ο οποίος αποτελεί και τον κλάδο με τον υψηλότερο τζίρο, 3,8 δισ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο του 2021, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 2,1% σε ετήσια βάση και 10% σε τριμηνιαία βάση.
Εντύπωση προκαλούν επίσης οι επιδόσεις των αμιγώς ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι οποίες αυξήθηκαν το β΄ τρίμηνο του 2021 κατά 36,3% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2021 και κατά 65% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2020.