Temu: Μπορείς να ζήσεις χωρίς αποφλοιωτή αβοκάντο;

Temu: Μπορείς να ζήσεις χωρίς αποφλοιωτή αβοκάντο;

Οταν οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές συναντούν τις στρατευμένες micro-influencers του TikTok

temu-μπορείς-να-ζήσεις-χωρίς-αποφλοιωτή-α-562719550

«Η πιο ανεπανάληπτη προσφορά σήμερα – κάντε κλικ για την αποκάλυψη!». Το σύμπαν του διαδικτυακού καταστήματος Temu είναι μια διαρκής μάχη, με soundtrack το τικ τοκ του ρολογιού. Θα προλάβεις τα δωρεάν μεταφορικά που ισχύουν μόνο για τις επόμενες 13 ώρες; Θα προλάβεις να αγοράσεις την ψηφιακή ζυγαριά κουζίνας στην τιμή των 2,63 ευρώ ή θα έχει εξαντληθεί; Η πλατφόρμα σε ενημερώνει πως άλλοι 540 χρήστες την έχουν ήδη στο ηλεκτρονικό τους καλάθι. Μήπως πρέπει να βιαστείς; Τικ τοκ.

Στην πραγματικότητα, ακόμα και αν δεν προλάβεις τη συγκεκριμένη ζυγαριά θα βρεις μια αντίστοιχη, στην ίδια τιμή ενδεχομένως και χαμηλότερη. Στο μεταξύ θα έχεις φλερτάρει με την ιδέα να αγοράσεις μια αχρείαστη λάμπα σε σχήμα σκύλου, ενώ θα έχεις αμφισβητήσει την ικανότητα σου να ζεις χωρίς έναν αποφλοιωτή αβοκάντο. 

Θα μπορούσαμε να κάνουμε δεκάδες αναλύσεις για την επιτυχία του Temu, όλες όμως θα κατέληγαν στο εξής: συγκλονιστικά χαμηλές τιμές και εξαιρετικά επιθετικό μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με τον Guardian, η πλατφόρμα που ανήκει στην εταιρεία PDD Holdings με έδρα στην Κίνα, επενδύει σχεδόν 500 εκατομμύρια δολάρια κάθε τρίμηνο σε μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες. Μέρος αυτών των ενεργειών εξελίσσεται μπροστά μας, με μορφή χιονοστιφάδας, στο Tik Tok, όπου «συνεργάτες» της Temu δείχνουν μέσα από τα βίντεό τους τις δικές τους αγορές και στη συνέχεια προτρέπουν τους ακολούθους τους να αξιοποιήσουν τον μοναδικό εκπτωτικό κωδικό που τους προσφέρουν.

Μια έκπληξη «ειδικά για σένα»

Temu: Μπορείς να ζήσεις χωρίς αποφλοιωτή αβοκάντο;-1

Η ιστορία πίσω από τα βίντεο είναι απλή. Μπαίνοντας κανείς στην εφαρμογή της Temu θα δει το πρόγραμμα «συνεργατών» που διαφημίζει. Στον κάθε συνεργάτη που θα κάνει εγγραφή δίνει έναν εκπτωτικό κωδικό και του ζητάει να τον κοινοποιήσει προκειμένου να προσκαλέσει νέους χρήστες.

Οι «συνεργάτες» κατά κύριο λόγο είναι νεαρές κοπέλες που έχουν ήδη έναν σεβαστό αριθμό ακολούθων στο Tik Tok και που διαφημίζουν την Temu προκειμένου να λάβουν προμήθεια από τις αγορές που θα κάνουν οι ακόλουθοί τους. Ρούχα γυμναστικής, αξεσουάρ κουζίνας και μπάνιου, διακοσμητικά και πρακτικά αντικείμενα, όλα ξεπακετάρονται σε πραγματικό χρόνο στα βίντεό τους και παρουσιάζονται με κάθε λεπτομέρεια, προκειμένου να παρακινήσουν το κοινό τους να κάνουν τις δικές τους παραγγελίες. Οι νέοι χρήστες που χρησιμοποιούν τον κωδικό τους κερδίζουν έκπτωση έως και 50% καθώς και δωροεπιταγές 100 ευρώ, ενώ οι «συνεργάτιδες» κερδίζει έως και 20% προμήθεια, ανάλογα με το ύψος των αγορών που έχουν κάνει όσοι χρησιμοποίησαν τον κωδικό τους.

Οποιες και αν είναι οι κρυφές καταναλωτικές σου απολαύσεις, το Temu θα προσπαθήσει να τις ξετρυπώσει και να στις πλασάρει σε «ασυναγώνιστες τιμές».

Το αποτέλεσμα; Θέλοντας και μη, στο τέλος της ημέρας, ένα μέσος χρήστης με στοιχειώδη παρουσία στα social media έχει δεχθεί βομβαρδισμό μηνυμάτων σχετικά με την ποικιλία και τις χαμηλές τιμές της Temu. Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα οι φήμες επιβεβαιώνονται: 50 λαστιχάκια μαλλιών κοστίζουν λίγα λεπτά, ρούχα για σκύλους λιγότερα από 5 ευρώ, σκουλαρίκια ένα ευρώ, ενώ μπορείς να αγοράσεις και πόστερ του Banksy με 3,98 ευρώ.

Οποιος και αν είσαι, όποιες και αν είναι οι κρυφές καταναλωτικές σου απολαύσεις, το Temu θα προσπαθήσει να τις ξετρυπώσει, αλλά και να στις πλασάρει σε «ασυναγώνιστες τιμές». Και το επιβεβαιώνει μέσω των υποτιθέμενων προσωποποιημένων μηνυμάτων που σου στέλνει: «Διαλέξαμε ειδικά για σένα μια έκπληξη! Εχεις μέχρι και 90% έκπτωση!» Είναι δυνατόν;

Πώς καταφέρνει να διατηρεί τόσο χαμηλές τιμές;

Temu: Μπορείς να ζήσεις χωρίς αποφλοιωτή αβοκάντο;-2

Η Temu κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2022 και στο τέλος του έτους ήταν η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads. Σύμφωνα με την Wall Street Journal τον ίδιο χρόνο η PDD, μητρική της Temu και γνωστή για τα εξαιρετικά απαιτητικά της ωράρια, αύξησε την επένδυσή της στην έρευνα και την ανάπτυξη κατά 15% σε σχέση με το 2021, με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού να αποδίδεται σε ταλαντούχο έμψυχο δυναμικό. Τον Φεβρουάριο του 2023 η Temu επεκτάθηκε στον Καναδά, ενώ τον ίδιο μήνα διαφημίστηκε στον αγώνα Super Bowl, όπου και λάνσαρε το μότο της: ψώνισε σαν δισεκατομμυριούχος. Τους επόμενους μήνες επεκτάθηκε στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία αλλά και την Ευρώπη. Το καλοκαίρι έφτασε και στην χώρα μας, με τις παραγγελίες να παραλαμβάνονται σε περίπου 10 εργάσιμες ημέρες και την Temu να δεσμεύεται πως σε περίπτωση που καθυστερήσει η παράδοση τότε θα σου εξασφαλίσει ένα κουπόνι 5 ευρώ.

Το εύλογο ερώτημα είναι πώς καταφέρνει να διατηρεί τις τιμές του τόσο χαμηλές; Η απάντηση, ή έστω ένα μέρος αυτής, είναι πως πουλάει απευθείας στους αγοραστές, καθώς έχει εξαλείψει τους μεσάζοντες ανάμεσα στους καταναλωτές και τους κατασκευαστές, που κατά κύριο λόγο εδρεύουν στην Κίνα.

Ο αντίλογος της καταναλωτικής αυτής φούσκας περιέχει αρκετά ερωτήματα. Τα κυριότερα αφορούν τις πιέσεις που δέχονται οι κατασκευαστές για να διατηρούν αντίστοιχα μειωμένες τις τιμές τους, οι συνθήκες εργασίας που προσφέρουν, αλλά και το κατά πόσο τα δεδομένα των χρηστών της πλατφόρμας είναι πράγματι ασφαλή. Οποιες όμως και αν είναι οι απαντήσεις, όσο και αν υποψιαζόμαστε πως δεν θα μας αρέσουν, μοιάζουν δυστυχώς να είναι ανήμπορες μπροστά σε ένα φωτιστικό σχήμα κότας, με τελική τιμή τα 5,99 ευρώ.   

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή