ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕΤΡΟΥ

Μία ισχυρή΄Ελληνίδα στη διεθνή βιομηχανία ομορφιάς

Η Executive Vice President και Group CEO της Unilever Prestige διοικεί ένα ρόστερ οκτώ εταιρειών στο Λονδίνο.

mia-ischyri-ellinida-sti-diethni-viomichania-omorfias

Για εκείνους που την ξέρουν, μια πρόσκλησή της για έναν «παραγωγικό περίπατο» στο Hyde Park του Λονδίνου –αντί για κάποια «κανονική» συνάντηση σε μια αίθουσα συνεδριάσεων– δεν αποτελεί έκπληξη. Στην ανταγωνιστική παγκόσμια βιομηχανία της ομορφιάς, η διεθνής Ελληνίδα μάνατζερ είναι γνωστή για την ολιστική της προσέγγιση, η οποία συνδυάζει την πολύπλευρη δημιουργικότητα με τα εξαιρετικά αποτελέσματα σε ό,τι καταπιάνεται. Και αυτό, πολύ πριν από την επέλαση της πανδημίας.

«Όταν βγαίνεις έξω, το μυαλό δουλεύει διαφορετικά», λέει η Βασιλική Πέτρου από τη βρετανική πρωτεύουσα, εκεί όπου ως Executive Vice President και Group CEO της Unilever Prestige οδηγεί ένα ρόστερ οκτώ ιδιαίτερων εταιρειών ομορφιάς. Τμήμα που η ίδια έχτισε, η Unilever Prestige διαθέτει στο πορτφόλιό της brands όπως η Dermalogica, η Murad, η Living Proof, η Kate Somerville, η Tatcha και η REN – εταιρείες με ισχυρές «προσωπικότητες» αλλά και κοινούς στόχους, όπως η καινοτομία, η κοινωνική αλλαγή και η ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Οι «expert indies» της Unilever Prestige δημιουργούν μια «θετική πολυπλοκότητα», όπως σημειώνει η κυρία Πέτρου. «Αναζητούμε την αυθεντικότητα. Το ζητούμενο είναι η δημιουργικότητα, όχι μόνο οι αριθμοί. Oι άνθρωποι που έχτισαν κάθε μάρκα είναι η ψυχή της».

Το ταλέντο της στο να… ενώνει τις τελείες, συνδέοντας χώρους και τάσεις, της έχει χαρίσει τη φήμη της οραματίστριας. «Είναι σημαντικό να παρατηρείς πώς διαφορετικοί χώροι συνδέονται και με ποιους τρόπους μπορούν να επηρεάσουν την ποπ κουλτούρα και τις καταναλωτικές συνήθειες», τονίζει. «Δεν είμαι υπέρ του να ρωτάς τον καταναλωτή τι βλέπει ή τι πιστεύει για τα κόνσεπτ της εποχής – το χάρισμα ανήκει σε εκείνους που βλέπουν τα τεράστια κύματα πριν καν αυτά εμφανιστούν και που μπορούν να τα περάσουν πριν από τους υπολοίπους. Για να το κάνεις αυτό, πρέπει να είσαι συντονισμένος με τις κοινωνικές, πολιτιστικές, πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, τις αλλαγές στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση, αλλά και τους χώρους που σχετίζονται με “συγγενικές” βιομηχανίες, οι οποίες στην περίπτωση της ομορφιάς είναι ο χώρος της υγείας και της ευεξίας», συμπληρώνει.

Στο μεταξύ, η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό κόσμο και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τα φυσικά καταστήματα να αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες ζημιές. Η κυρία Πέτρου πιστεύει ότι η πρόσφατη ραγδαία ανάπτυξη του ψηφιακού εμπορίου είναι κάτι που θα γινόταν ούτως ή άλλως, αλλά αργότερα, σε έξι ή επτά χρόνια. «Αυτό, βέβαια, δεν αλλάζει το γεγονός ότι πάντα θα χρειαζόμαστε τα φυσικά καταστήματα και τον ανθρώπινο παράγοντα. Όμως, το ψηφιακό περιβάλλον ήρθε για να μείνει». 

mia-ischyri-ellinida-sti-diethni-viomichania-omorfias0
Σχεδόν το 80% του ανθρώπινου δυναμικού των εταιρειών που διοικεί η Βασιλική Πέτρου είναι γυναίκες. 

Τι άλλα προβλέπει; Την ανάπτυξη του επιχειρείν με πυλώνες την εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως την τεχνητή νοημοσύνη, τις βιώσιμες πρακτικές, την πράσινη φιλοσοφία και την αυτοφροντίδα – μία ακόμα τάση που ανέδειξε η πανδημία. «Βλέπουμε εντυπωσιακές μετατοπίσεις, οι οποίες θα απαιτήσουν σκέψη “έξω από το κουτί”», τονίζει. «Δεν πιστεύω στην “τυποποίηση” και στο one size για όλους, ο κόσμος μας γίνεται ολοένα και πιο ταραχώδης και χρειαζόμαστε ευέλικτες λύσεις για διαφορετικές καταστάσεις».

Γεννημένη στον Βόλο, η κ. Πέτρου αποφοίτησε με MBA από το Columbia Business School της Νέας Υόρκης, όπου έλαβε και υποτροφία από το Ίδρυμα Fulbright. Ξεκίνησε την καριέρα της στην Procter & Gamble, αρχικά στην Ελβετία και αργότερα στην Ελλάδα. Το 1999 μετακόμισε στη Βρετανία, όπου συνέχισε την πορεία της στην P&G, ενώ αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό της Max Factor. Όμως, υπάρχουν και εκείνα που δεν αναγράφονται σε ένα κλασικό βιογραφικό. Όπως η δύναμη που η Βασιλική Πέτρου άντλησε από την οικογένειά της, μεγαλώνοντας σε ένα σπίτι όπου όλοι πίστευαν στη σημασία της θετικής σκέψης. Ο πατέρας της ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΤΒΑ, ενώ η μητέρα της, αν και δεν είχε σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, μετέδωσε στα τρία παιδιά της κάτι πολύ σημαντικό: τον δυναμισμό της. «Το μότο μας ήταν “πίστευε στον εαυτό σου”, όμως, παράλληλα, πάντα υπήρχε η αίσθηση της ασφάλειας που παρέχει μια δεμένη ελληνική οικογένεια».

Σήμερα, η κυρία Πέτρου ενσαρκώνει την ιδέα του service leadership αλλά και εκείνη του «να βοηθάς όπου μπορείς, χωρίς να περιμένεις κάτι πίσω», κάτι που έχει μάθει και στον 18χρονο γιο και στη 14χρονη κόρη της. Με τον σύζυγό της και τα παιδιά τους ταξιδεύουν συχνά στην Ελλάδα. Σε κάθε επίσκεψη, εκείνη συνειδητοποιεί τις τεράστιες δυνατότητες της χώρας μας σε ό,τι αφορά τον φυσικό της πλούτο. Πίσω στη βάση της, στο Λονδίνο, συνεχίζει την επαγγελματική και προσωπική της διαδρομή, η οποία συμπληρώνεται με άσκηση, γιόγκα και διαλογισμό. 

Την ίδια στιγμή, δεν παύει να αναζητά άξιους συνεργάτες, από οποιονδήποτε χώρο ή κοινότητα και αν προέρχονται – σχεδόν το 80% του ανθρώπινου δυναμικού των εταιρειών που διοικεί είναι γυναίκες! Τα γυναικεία θέματα βρίσκονται και στην ατζέντα της ως προέδρου του βρετανικού τμήματος της παγκόσμιας οργάνωσης Cosmetic Executive Women, η οποία προωθεί ζητήματα που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα της διεθνούς βιομηχανίας. Σε κάθε της ρόλο, η κυρία Πέτρου ενθαρρύνει τις γυναίκες να μη σταματούν να διεκδικούν όσα δικαιούνται – και όσα ονειρεύονται.

«Η συμβουλή μου στις γυναίκες είναι να μη φοβούνται. Συχνά είναι επιφυλακτικές και δεν έχουν αυτοπεποίθηση, ειδικά αν πρόκειται για μια μεγάλη προαγωγή. Οι άνδρες πάντα βάζουν μπροστά τον εαυτό τους, ακόμα κι όταν διαθέτουν τα μισά από τα προσόντα των γυναικών. “Go for it”, τους λέω! Πολλές γυναίκες με ρωτούν πώς ισορροπώ ανάμεσα στην οικογένεια και τη δουλειά. Δεν υπάρχουν χρυσές λύσεις. Δώστε προτεραιότητα σε εκείνα που σας δίνουν χαρά και στη δική σας ευεξία. Αν νιώθετε γεμάτες στη δουλειά ή μέσω της δημιουργικότητας, αυτό είναι υπέροχο. Η οικογένεια και τα παιδιά θα συγχρονιστούν με την ενέργειά σας».