Το υπερόπλο του τουρισμού

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πρώτη μεγάλη έρευνα για τον τουρισμό και τις συνέπειες από τον κορωνοϊό, καρπός της συνεργασίας του Open Tourism και του Πανεπιστημίου Πειραιώς, παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες. H έρευνα διεξήχθη από τις 7 ώς τις 12 Απριλίου σε δείγμα 1.059 ατόμων –725 επισκέπτες και 334 άνθρωποι επιχειρήσεων– και όπως φαίνεται και οι δύο πλευρές συμφωνούν ότι η φετινή θα είναι μια κακή σεζόν.

Τουριστικά καταλύματα, ταξιδιωτικά πρακτορεία, εστιατόρια θα δεχθούν μεγάλο πλήγμα, που εκτός από τη μείωση στα έσοδα, θα επιφέρει αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα αρκετών επιχειρήσεων.

Είναι σαφές ότι θα δουλέψουν περισσότερο όσες επιχειρήσεις πείσουν τους πελάτες τους ότι μπορούν να τους παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Η τήρηση των κανόνων υγιεινής θα είναι το πρώτο σε σημασία από τα κριτήρια επιλογής των επισκεπτών. Υπεύθυνοι ξενοδοχείων και εστιατορίων πρέπει να φανούν ευέλικτοι, να βρουν τους κατάλληλους τρόπους θωράκισης των επιχειρήσεών τους αλλά και να επικοινωνήσουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν.

Σε αυτό έχουν ένα σύμμαχο. Ενα υπερόπλο προς αξιοποίηση. Είναι η καλή πορεία της χώρας στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Είναι τα μειωμένα κρούσματα, οι ευτυχώς, λίγοι έως τώρα θάνατοι, σε σχέση πάντα με τις υπόλοιπες χώρες του μεσογειακού νότου. Ας μείνουμε στη γειτονιά μας για την ώρα.

Κερδίσαμε μια νέα αυτοπεποίθηση που θα είναι πολύτιμη για να σταθούμε στα πόδια μας. Ο τουρισμός βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις, αλλά μετά το πρώτο σοκ που περνάμε όλοι, πρέπει να ξεχωρίσουμε τα καλά, τα θετικά αυτής της ιστορίας, τα στοιχεία εκείνα που μπορούν μας βοηθήσουν στη δύσκολη πορεία του φετινού καλοκαιριού.

Μακροπρόθεσμα το brand name της χώρας μπορεί να βγει ενισχυμένο. Εχει δημιουργηθεί μια υπεραξία που με τις κατάλληλες ενέργειες θα γίνει βασικό εργαλείο ανασυγκρότησης. Σίγουρα το κράτος πρέπει να στηρίξει τον τουριστικό τομέα στον βαθμό που μπορεί, αλλά φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χρειάζεται τεράστια υπευθυνότητα απ’ όλους, επιχειρηματίες, εργαζομένους, επισκέπτες, για να μη χαθεί αυτή η υπεραξία. Μερικές φορές έχει κανείς την αίσθηση ότι όλα κρέμονται από μία κλωστή. Γι’ αυτό το καλοκαίρι του 2020 πρέπει όλοι να υπερβούμε τους εαυτούς μας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή