Άμεσα ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Άμεσα ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Θα προκηρυχθεί τον Σεπτέμβριο. Δοκιμάστηκαν πέντε τύποι ηλεκτρικών οχημάτων υπό πραγματικές συνθήκες σε τακτικά δρομολόγια των ΟΣΥ

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντός του επόμενου μήνα αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΑ. Με έμφαση στον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ο ΟΑΣΑ έχει ήδη ολοκληρώσει τις δοκιμές συνολικά πέντε τύπων ηλεκτρικών λεωφορείων (τρία κινεζικής τεχνολογίας και δύο ευρωπαϊκής) σε πραγματικές συνθήκες. 

Το υπουργείο Υποδομών είχε προχωρήσει σε ανοιχτή πρόσκληση ώστε εταιρείες να προσφέρουν ηλεκτροκίνητα οχήματα για δοκιμές σε δρομολόγια της Αθήνας, για να διαπιστωθούν οι ανάγκες σε επίπεδο φόρτισης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των οχημάτων στον αστικό ιστό της πόλης, ο οποίος λόγω έντονου κυκλοφοριακού φόρτου και ποικιλίας στη μορφολογία εμφανίζει ιδιαιτερότητες. Τα οχήματα εισήχθησαν με ειδικό καθεστώς παραμονής στη χώρα για μέγιστο διάστημα 64 ημερών. Αναλυτικά, πρόκειται για ηλεκτρικά λεωφορεία των Ytong (από 21/10/20 έως 9/12/20), Solaris (από 27/11/20 έως 9/1/21), BYD (από 31/12/20 έως 23/1/21), Zhong Tong (από 18/3/21 έως 7/4/21) και Irizar (από 6/7/21 έως 28/7/21). Η πιο πρόσφατη δοκιμή διεξήχθη με ηλεκτροκίνητο λεωφορείο το οποίο θυμίζει τραμ. Το Irizar ie tram, μήκους 12 μέτρων, διαθέτει και αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑμεΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι. Ο νέος παντογράφος (κεραίες στην κορυφή το οχήματος) Irizar επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φορτιστεί σε λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Οι καλοκαιρινοί μήνες μάλιστα θεωρήθηκαν ιδανική περίοδος για τις πιλοτικές διαδρομές, καθώς το λεωφορείο δοκιμάστηκε υπό συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα να προκύψουν σαφή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα και τη δυνατότητα αυτονομίας του. 

Η δοκιμαστική λειτουργία των οχημάτων διεξήχθη στη γραμμή 2 «Ανω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή». Ο έως τώρα προγραμματισμός θέλει την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας άμεσα, που αφορά την προμήθεια 220 οχημάτων, ώστε έως τα τέλη της επόμενης χρονιάς να έχουν δρομολογηθεί τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα. Ολα τα ηλεκτρικά λεωφορεία που δοκιμάστηκαν στην Αθήνα ήταν 12 μέτρων, νέας τεχνολογίας τα οποία φόρτιζαν στο αμαξοστάσιο του Ρουφ με το σύστημα της αργής φόρτισης. Οι δοκιμές κρίθηκαν απαραίτητες ώστε να αξιολογηθεί η καλύτερη δυνατή επιλογή που θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πρωτεύουσας. Στο πλαίσιο, μάλιστα, του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση δημιουργούνται πλέον οι κατάλληλες υποδομές για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή