Νέα λεωφορεία με «πορεία» προς την ηλεκτροκίνηση

Νέα λεωφορεία με «πορεία» προς την ηλεκτροκίνηση

Προτεραιότητα, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τις μεταφορές τα αμέσως επόμενα χρόνια

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολοκληρωμένο πλάνο το οποίο θα οδηγήσει στη δραστική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα επεξεργάζεται το υπερταμείο σε συνεργασία με το σύνολο των θυγατρικών του. Η σταδιακή είσοδος της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασικό πυλώνα της παραπάνω προσπάθειας, με τον πρώτο διαγωνισμό για την προμήθεια 770 λεωφορείων να βρίσκεται προ των πυλών.

Μεγάλη μερίδα (350 οχήματα) των παραπάνω οχημάτων θα είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών θέλει τον δεύτερο διαγωνισμό, που θα περιλαμβάνει περίπου 500 λεωφορεία, να αφορά αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η ανάγκη του περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τις μεταφορές τέθηκε στο επίκεντρο της ημερίδας «Βιώσιμη Ανάπτυξη: Ο ρόλος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και η στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον», που διοργάνωσε χθες το υπερταμείο στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.

Η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης οδηγεί σε άμεση διενέργεια του διαγωνισμού για την προμήθεια των νέων λεωφορείων, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) Βασίλης Ξυπολυτάς. Το σύνολο των νέων οχημάτων που θα ενταχθεί στον στόλο των ΟΣΥ είναι χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ η άφιξή τους αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της δημόσιας συγκοινωνίας τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη. 

Εκτός απροόπτου τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα θα βρίσκονται στην Αθήνα σε 1,5 χρόνο από σήμερα, όπως επισήμανε ο κ. Ξυπολυτάς. Παραδέχθηκε βέβαια ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα γίνει σταδιακά, ωστόσο πρόκειται για το μέλλον τόσο των κρατών όσο και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, όπως σημείωσε. Ο γηρασμένος στόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επηρεάζει συνολικά 4 εκατ. κατοίκους, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος, σημειώνοντας ότι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα ντιζελοκίνητα, παλαιά λεωφορεία είναι σημαντική. Οι συγκοινωνίες της πόλης έχουν σε μικρό ποσοστό καθαρές τεχνολογίες όπως είναι τα τρόλεϊ, που είναι μορφή ηλεκτροκίνησης και τα οχήματα φυσικού αερίου.

Στο μεταξύ, το 1ο Βραβείο στην Ενότητα «Ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή στον δημόσιο τομέα» απονεμήθηκε στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) στην κατηγορία «Βραβεία προς επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς», κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «The Economist’s Thessaloniki Metropolitan Summit», όπου απονεμήθηκαν τα «Green awards 2021». Οι ΣΤΑΣΥ αναδείχθηκαν πρώτες στην παραπάνω κατηγορία για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ανταποδοτικής ανακύκλωσης στα μέσα σταθερής τροχιάς, το οποίο «τρέχει» ήδη εδώ και τρία χρόνια. Ειδικότερα, στα τρία «Σπιτάκια Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης» που τοποθετήθηκαν στους σταθμούς του μετρό «Δάφνη» και «Δουκίσσης Πλακεντίας» και στη στάση του τραμ «Αγία Φωτεινή», οι ανακυκλωθείσες ποσότητες ξεπέρασαν τις 288.000 κιλά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή