Τραγωδία στα Τέμπη: Δραματικές προειδοποιήσεις για δυστύχημα

Τραγωδία στα Τέμπη: Δραματικές προειδοποιήσεις για δυστύχημα

«Δραματικές» προειδοποιήσεις για ένα πιθανό δυστύχημα είχαν απευθύνει εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Προειδοποιήσεις που επιβεβαιώθηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Δραματικές» προειδοποιήσεις για ένα πιθανό δυστύχημα είχαν απευθύνει εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Προειδοποιήσεις που επιβεβαιώθηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Ο Χρ. Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ΕΤCS (European Train Control System) της ΕΡΓΟΣΕ, παραιτήθηκε τον Απρίλιο του 2022 καταγγέλλοντας καθυστερήσεις και κακοδιαχείριση συμβάσεων για έργα που αφορούν τη σηματοδότηση και την ασφάλεια των γραμμών. Μάλιστα εξέφρασε και τους φόβους του για την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων σε ορισμένα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα. Στην επιστολή του είχε επισημάνει πως εξαιτίας της μη τήρησης των συμβάσεων στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 χλμ./ώρα, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Για ατυχήματα που «δεν έχουν τελειωμό», όσο δεν λαμβάνονται μέτρα προστασίας, και για την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων έκανε λόγο σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ). Στις 7 Φεβρουαρίου 2023, η ΔΕΣΚ με αφορμή δύο ατυχήματα που είχαν σημειωθεί εκείνες τις ημέρες στον σιδηρόδρομο ανέφερε σε ανακοίνωσή της πως «είναι πλέον εξοργιστικό αυτά (τα ατυχήματα) να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μη λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες». Η ΔΕΣΚ είχε σταθεί, μεταξύ άλλων, και στις αλληλοκατηγορίες του ΟΣΕ και της Hellenic Train, όταν καλούνται να διαχειριστούν κάποια κρίση στον σιδηρόδρομο. «Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και Hellenic Train αλληλομεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει», ανέφερε η ΔΕΣΚ στην ανακοίνωσή της, καταλήγοντας πως «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Τραγωδία στα Τέμπη: Δραματικές προειδοποιήσεις για δυστύχημα-1
Καθιστική διαμαρτυρία φοιτητών στα γραφεία της Hellenic Train. [INTIME NEWS]

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης πήγε ένα βήμα παρακάτω, καθώς τον περασμένο Νοέμβριο έστειλε εξώδικο προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τον ΟΣΕ, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train. «Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (που προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος)». Στο εξώδικο ανέφεραν και τρία περιστατικά εκτροχιασμού που έλαβαν χώρα σε διάστημα 2 μηνών: α) 1/8/2022, εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας 1521 στην Τιθορέα, β) 10/10/2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι, γ) 21/10/2022 εκτροχιασμός τρένου στην περιοχή της Τιθορέας.

Ολα τα σημερινά δρομολόγια της Hellenic Train αναστέλλονται λόγω απεργίας που ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή