Τέμπη – Πραγματογνώμονες οικογενειών: Ο τρόπος λειτουργίας του ΟΣΕ προκάλεσε την τραγωδία

Τέμπη – Πραγματογνώμονες οικογενειών: Ο τρόπος λειτουργίας του ΟΣΕ προκάλεσε την τραγωδία

Τα συμπεράσματα της επιτροπής που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μη τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών, ελλείψεις σε σύστημα ραδιοεπικοινωνίας, νομοθετικά κενά σε θέματα πυρασφάλειας και πυροπροστασίας.

Αυτές είναι μερικές από τις ερμηνείες για το τι προκάλεσε το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με την επιτροπή εμπειρογνωμόνων, την οποία έχουν ορίσει οι οικογένειες των θυμάτων.

Η 5μελής επιτροπή, που αποτελείται από τους Γ. Βλασσόπουλο, Φ. Καραϊωσηφίδη, Κ. Λακαφώση, Β. Παπαδόπουλο και Γ. Περιβολιώτη, παρουσίασε χθες τις πρώτες εκτιμήσεις της.

Τα διαχρονικά και συστημικά προβλήματα του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ / Hellenic Train αντανακλώνται στον τρόπο λειτουργίας τους, όπου επικρατούσε «μη τυποποιημένη ασύρματη επικοινωνία μεταξύ σταθμών – συρμών, μη τυποποιημένη εκτέλεση διαδικασιών κυκλοφορίας συρμών, μη τυποποιημένη εκπαίδευση με συγκεκριμένα σχέδια μαθήματος στην πρακτική εκπαίδευση των νέων σταθμαρχών κ.ο.κ.».

Η επικοινωνία

Κομβικής σημασίας υπήρξε και ο τρόπος επικοινωνίας σταθμαρχών και μηχανοδηγών. «Αν η φρασεολογία ήταν σωστή και τυποποιημένη και ο μηχανοδηγός είχε απαντήσει ότι είχε κατανοήσει, είναι πολύ πιθανό να μην είχε γίνει τίποτα», αναφέρει ο κ. Βλασσόπουλος.

Τέλος, η επιτροπή επισημαίνει ότι η «μη φυσιολογική και αναμενόμενη εικόνα ανάφλεξης μεγάλης ποσότητας άγνωστης καύσιμης ύλης, που εκτιμάται ότι σχετίζεται με την εξέλιξη της φωτιάς, χρήζει περαιτέρω διερεύνησης».

Μετά το Πάσχα αναμένεται το πρώτο πόρισμα της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει ορίσει η κυβέρνηση, η διερεύνηση από τη Δικαιοσύνη συνεχίζεται κατά προτεραιότητα, ενώ έρευνα διεξάγει και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων.

Παράλληλα, επικρατεί οργασμός τεχνικών παρεμβάσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τη δεδομένη στιγμή η πληρότητα στο δρομολόγιο του Intercity Αθήνα – Θεσσαλονίκη κυμαίνεται κατά μέσον όρο στους 150 επιβάτες, εξ ου και η Hellenic Train σκέφτεται να παρέχει πακέτα εκπτώσεων σε φοιτητές και νέους έως 25 ετών.

«Στόχος μας είναι από αρχές Οκτωβρίου να είναι σε πλήρη λειτουργία το συνολικό σύστημα τηλεδιοίκησης, που περιλαμβάνει τη σηματοδότηση και τα κέντρα ελέγχου», δήλωσε χθες ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Βρίσκονται σε εξέλιξη οι παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με στόχο στο βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (Λάρισα – Θεσσαλονίκη) να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές Ιουλίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, πραγματοποιούνται εργασίες φωτισμού στις σήραγγες, τοποθετούνται μέσα πυρανίχνευσης και προστασίας.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή