«Η Πάπισσα Ιωάννα» ξαναζωντανεύει στα χέρια του Δημήτρη Χαντζόπουλου

«Η Πάπισσα Ιωάννα» ξαναζωντανεύει στα χέρια του Δημήτρη Χαντζόπουλου

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρατώντας στα χέρια μου το ωραιότατο graphic novel του Δημήτρη Χαντζόπουλου, δεν μπορούσα να μην σκεφθώ πως ο Εμμανουήλ Ροΐδης θα ήταν πολύ ευτυχής αν ήξερε πως ο χαρισματικός σκιτσογράφος της «Κ» κατάφερε να αναζωογονήσει με τρομερή μαεστρία το εμβληματικό του βιβλίο. Το φυλλομετρούσα κοιτάζοντας τις εικόνες, ξανά και ξανά, ανακαλύπτοντας τρομερές μικρές λεπτομέρειες που μόνο το χέρι του καλού συναδέλφου θα μπορούσε να κάνει, μαθημένο από την πύκνωση των σκίτσων. Και η αλήθεια είναι, ότι η πρωτοβουλία να περάσει η «Πάπισσα Ιωάννα» σε μια σύγχρονη οπτική κωδικοποίηση, έχει ήδη γίνει δεκτή με θέρμη, όπως φάνηκε και από την παρουσίαση της έκδοσης που έγινε την Τρίτη το απόγευμα στην Τεχνόπολη. Παρά το αφόρητο μποτιλιάρισμα από τα επεισόδια των χούλιγκαν, όλοι έδωσαν το «παρών» στην εκδήλωση.

«Η Πάπισσα Ιωάννα» ξαναζωντανεύει στα χέρια του Δημήτρη Χαντζόπουλου-1

Για να απολαύσετε το βιβλίο, πρέπει να εστιάσετε στις μικρές λεπτομέρειες και να δείτε πώς ο Χαντζόπουλος μπορεί να συμπυκνώσει την ιστορία μέσα στα καρέ.

Για το graphic novel μίλησε πρώτος ο υπερήφανος εκδότης Μανώλης Βασιλάκης του Athens Review of Books που αναφέρθηκε στο πώς γεννήθηκε η ιδέα να αναλάβει ο Δημήτρης Χαντζόπουλος τη «μεταγραφή» της Πάπισσας σε κόμικς. Ο ιστορικός τέχνης Μίλτος Φραγκόπουλος και o ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ, Πέτρος Μαρτινίδης, αναφέρθηκαν στη σημασία του βιβλίου αυτού από τον Ροΐδη, την πρωτοπορία και τη διαχρονικότητά του. Ας μην ξεχνάμε πως το κλασικό αυτό έργο της νεοελληνικής λογοτεχνίας κυκλοφόρησε το 1866, δημιουργώντας σκάνδαλο με τη δριμεία σατιρική προσέγγιση των εκκλησιαστικών πραγμάτων και επισύροντας την αποκήρυξή της από την Εκκλησία και τη δικαστική δίωξη του συγγραφέα της από την ελληνική πολιτεία.

«Η Πάπισσα Ιωάννα» ξαναζωντανεύει στα χέρια του Δημήτρη Χαντζόπουλου-2

Λεπτοφτιαγμένη και ευφυής η εικονογράφηση της Πάπισσας.

Ο ζωγράφος Γιώργος Ρόρρης εστίασε τη δική του τοποθέτηση στην άρτια γνώση της ιστορίας της τέχνης του Χαντζόπουλου και στην ικανότητά του να ενσωματώνει τεχνικές – λ.χ. η χρήση της ερριμμένης σκιάς– που ανάγονται στην παλαιότατη μαστορική της ζωγραφικής. Ο ίδιος ο δημιουργός δεν θέλησε να πει πολλά πράγματα γι’ αυτήν την ιδιαίτερα αξιόλογη δουλειά. Δεν είναι η πρώτη φορά που αφήνει για λίγο την ιδιότητα του σκιτσογράφου για να γίνει ζωγράφος. Στο παρελθόν είχε παρουσιάσει μια ωραία ενότητα με πρωταγωνίστρια μια πατάτα. Γεννήθηκε το 1956 στην Πάτρα. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και κινούμενα σχέδια στο Emily Carr University of Art& Design στο Βανκούβερ του Καναδά. Εδώ και κάποια χρόνια συμπληρώνει την τριάδα των σκιτσογράφων της «Καθημερινής».

Ως υστερόγραφο: Οι τρεις σκιτσογράφοι της «Κ», Ανδρέας Πετρουλάκης, Δημήτρης Χαντζόπουλος και Ηλίας Μακρής, θα εμφανιστούν αύριο, 1/12 στις 7 μ.μ., στο Ιμαρέτ της Καβάλας σε μια συζήτηση με τη γράφουσα. Η εκδήλωση είναι δωρεάν, για να κρατήσετε θέση τηλεφωνήστε στο 2510-620.151.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή