Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Ο όμιλος Campari ανέθεσε τη διανομή βασικών σημάτων του σε δική του θυγατρική, την Campari Hellas, από την 1η Ιανουαρίου 2024

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κινητικότητα στον κλάδο της διανομής αλκοολούχων ποτών προκαλούν η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων ετών, η αύξηση των τουριστικών καταλυμάτων και των επιχειρήσεων εστίασης, καθώς και το γεγονός ότι –με εξαίρεση την πανδημία– οι Ελληνες συνηθίζουν να καταναλώνουν αλκοόλ εκτός σπιτιού, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις βορειοευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το 2023 δραστηριοποιούνται 104.956 επιχειρήσεις (νομικές οντότητες με διακριτούς ΑΦΜ) στους κλάδους των καταλυμάτων και των υπηρεσιών παροχής εστίασης, έναντι 89.500 δέκα χρόνια πριν.

Οι παραπάνω παράγοντες συνετέλεσαν σημαντικά στην απόφαση του ομίλου Campari να αναθέσει τη διανομή βασικών σημάτων του σε δική του θυγατρική, την Campari Hellas, από την 1η Ιανουαρίου 2024, αποφασίζοντας να μην ανανεώσει τη συμφωνία που είχε με την Coca-Cola 3E και την Beverage World, με την τελευταία, πάντως, να αναλαμβάνει τη διαχείριση του σήματος «Ούζο 12».

H Campari Hellas εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με τα σήματα Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka και Grand Marnier, ανάμεσα σε πολλές άλλες μάρκες του ομίλου, ενώ λανσάρει και την Espolon tequila. «Η δημιουργία της Campari Hellas για τον όμιλο αποτελεί μια στρατηγική επιλογή, στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης και επένδυσης σε αγορές που έχουν σημειώσει ανοδικά οικονομικά αποτελέσματα, όπως η ελληνική. Στόχος μας είναι να εδραιώσουμε τη θέση του ομίλου στη χώρα, αλλά και να ενισχύσουμε την ελληνική οικονομία επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», δήλωσε ο κ. Γιάννης Στράτος, γενικός διευθυντής της Campari Hellas.

Το πόση σημασία δίνουν πλέον οι εταιρείες στα αλκοολούχα ποτά, καθώς ειδικά η πώλησή τους στο κανάλι του HORECA έχει υψηλά περιθώρια κέρδους, φαίνεται από το γεγονός ότι η Coca-Cola 3E μπορεί να έχασε τα σήματα του ομίλου Campari, όμως συνεχώς τα τελευταία χρόνια ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των αλκοολούχων ποτών. Στην εν λόγω αγορά εισήλθε και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από τον Απρίλιο του 2021 με τη διανομή των premium προϊόντων της Bacardi, συμφωνία η οποία έχει αποδειχθεί πολύτιμη για τις πωλήσεις της θυγατρικής στην Ελλάδα του ομίλου Heineken. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι το 2022 οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκαν κατά 21,51% σε σύγκριση με το 2021, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της διανομής των προϊόντων του οίκου Bacardi. Αύξηση του καθαρού τζίρου της κατά 26% και των προ φόρων κερδών της κατά 52% σημείωσε η Αμβυξ, η παλαιότερη εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα, ενώ ενισχυμένες εκτιμάται ότι είναι οι πωλήσεις των άλλων δύο μεγάλων εταιρειών, της Diageo και της Β.Σ. Καρούλιας.

Την παρουσία της ενισχύει στην ελληνική αγορά και η Beverage World, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Photos Photiades που εδρεύει στην Κύπρο, η οποία δραστηριοποιείται και στην αγορά του καφέ, έχοντας αναλάβει τη διανομή του Lavazza, αλλά και στην αγορά της μπίρας, εξαγοράζοντας τη Μικροζυθοποιία Σερρών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή