«Ερως Ηρως», μεγάλη εικαστική έκθεση στο Ηράκλειο Κρήτης

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πάνω από 60 καλλιτέχνες, από διάφορες γενιές, όλοι καταξιωμένοι, συμμετέχουν σε αυτήν την εικαστική γιορτή που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στο Ηράκλειο Κρήτης, στο ιδιωτικό Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου του συλλέκτη Κωστή Σχιζάκη.

Χαρταετοί του Σπύρου Βασιλείου. Στην Ουέμπστερ 5, στο δρομάκι με θέα στην Ακρόπολη, όπου το σπίτι του Σπύρου Βασιλείου, γιορτάζονταν τα Κούλουμα, κάθε χρόνο. Ολο το σπίτι και, φυσικά, η ταράτσα στη διάθεση των καλεσμένων, με θέα στον Παρθενώνα αλλά και στους χαρταετούς που πετούν στον ηλιόλουστο ουρανό. «Ποτέ του δεν είχε πετάξει αετό», θυμάται η κόρη του Δροσούλα Ελλιοτ-Βασιλείου, «αλλά ζητούσε από τους φίλους να φέρουν και τον χαρταετό τους», σαν πρόσκληση στα Κούλουμα του μπάρμπα Σπύρου, για τα οποία μιλούσε όλη η Αθήνα.

Ο χαρταετός στο σύρμα...

Κούλουμα 1965...Οι Αθηναίοι ανηφόριζαν από πολύ πρωί, οικογενειακώς, να πιάσουν θέση στου Φιλοπάππου για να γευτούν σαρακοστιανούς μεζέδες απέναντι στην Ακρόπολη, όπως θέλει το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας.

Το πάνελ των ομιλητών από δεξιά: Αλέξανδρος Μωυσής, Κώστας Κωστής, Μαρία Καραβία, Αγγελος Δεληβορριάς, Ραχήλ Καπόν, Ηλίας Μαγκλίνης.

Eνα γιαννιώτικο αρχείο προκαλεί κοσμοσυρροή στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Σε αθηναϊκή σύναξη στο Μουσείο Μπενάκη κατέληξε η παρουσίαση του ιστορικού λευκώματος «Το πανόραμα του Νισήμ Λεβή, 1898-1944» του Αλέξανδρου Μωυσή με πρόλογο του Μαρκ Μαζάουερ, ένας τόμος γεμάτος ιστορικές φωτογραφίες, μια δεξαμενή μνήμης για τα παλιά Ιωάννινα και την εβραϊκή κοινότητα.

«Σπουδή στον Αθω»: εικαστική προσέγγιση στο Αγιον Ορος

ΓΙΩΤΑ ΜΥΡΤΣΙΩΤΗ

Mια γεύση της εικαστικής προσέγγισης στο Αγιον Ορος - τον φάρο του ρωσικού μυστικισμού - από τον ορθόδοξο καλλιτεχνικό κόσμο, μεταφέρει η ομαδική έκθεση «Σπουδή στον Αθω» που εγκαινιάζεται αύριο στην Αγιορειτική Εστία Θεσσαλονίκης.

Αριστερά, παναθηναϊκός αμφορέας του «ζωγράφου του Βερολίνου». Δεξιά, παναθηναϊκός αμφορέας με τη μορφή της Αθηνάς, της κλασικής περιόδου.

Ενας σπουδαίος, αινιγματικός Αθηναίος του 5ου αιώνα π.Χ. ταξιδεύει στο Πρίνστον

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα μάθουμε ποτέ το πραγματικό του όνομα, αφού δεν υπέγραφε τα δημιουργήματά του. Καθώς όμως υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους Αττικούς αγγειογράφους της κλασικής αρχαιότητας, του δόθηκε ένα συμβατικό όνομα, από τον αρχαιολόγο σερ Τζον Μπίζλι το 1911.

Αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη.

Γ. Βαλαβανίδης, ο υπερασπιστής της ζωγραφικής

ΔΑΦΝΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ*

Είχε για τα παιδιά την ίδια αγάπη, σεβασμό και τρυφερότητα που είχε και για τα έργα τους. Τους μετέδιδε την ιδέα πως η ενασχόλησή τους με την τέχνη τα έκανε αποδέκτες ενός πολύτιμου προνομίου και πως έπρεπε να διαφυλάξουν αυτό το δώρο.

Περισσότερα